معنی زشت ایموجی های محبوب

معنی زشت ایموجی های محبوب در فرهنگ‌های مختلف؛ از انگشت شست در ایران تا علامت موفقیت در ویتنام

ایموجی‌ها یا شکلک‌ها راهی ساده و البته عالی برای بیان احساسات و واکنش های ما هستند. اما آیا از معنی زشت ایموجی های محبوب در فرهنگ‌های مختلف خبر دارید؟

پس از ایجاد اولین ایموجی در سال 1997 میلادی توسط یک طراح ژاپنی به نام شیگتاکا کوریتا، انها به سرعت به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی اجتماعی و آنلاین ما تبدیل شدند. ایموجی‌هایی که وارد نحوه برقراری ارتباط ما با دیگران شدند، امروزه تقریبا در همه نقاط جهان، بدون توجه به زبان یا منطقه، استفاده می‌شوند. حتی شاید بتوانیم بگوییم که ایموجی‌ها یک زبان جهانی برای متحد کردن همه فرهنگ‌ها هستند. اما مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند ما به این نمادهای مجازی که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم به چشم یک زبان بین‌المللی نگاه نکنیم. دو دلیل وجود دارد که موجب شده ایموجی‌ها را نه تنها یک زبان بین‌المللی ندانیم، بلکه حتی آن را به چشم یک زبان معمولی نیز نبینیم.

ایموجی

اولین دلیلی که برای این گفته داریم این است که حتی اگر فقط با استفاده از ایموجی‌ها بتوانید چیزهای زیادی را بگویید، اما آنها هنوز ماهیت و معنای دقیق کلمات نوشته شده واقعی را ندارند. علاوه بر این، با وجود تقریبا 4 هزار ایموجی، این تعداد با تعداد کلماتی که در زبان‌های مختلف وجود دارند، حتی با بیش از 171 هزار کلمه‌ای که فقط در زبان انگلیسی وجود دارد، اختلاف معناداری خواهد داشت.

ایموجی‌ها برای برقراری ارتباط مهم هستند؟

با وجود ناتوانی در جایگزینی هر زبانی روی زمین، اما ایموجی‌ها هنوز هم یک ابزار مدرن و شگفت‌انگیز برای برقراری ارتباطات آنلاین هستند. آنها به ما اجازه می‌دهند که احساسات و لحن واقعی خود را بیان کنیم، بدون این که نیازی به مهارت فوق‌العاده‌ای در هنر نوشتن داشته باشیم. همچنین این واقعیت وجود دارد که اگر یک یا دو ایموجی را برای طرف مقابل نگذارید تا بفهمد که می‌خواهید از طریق کلماتتان چه مفهومی را منتقل کنید، اغلب امکان دارد برداشت اشتباهی از حرف‌های شما تعبیر شود. گاهی اوقات، زمانی که شما از این شکلک‌های محبوب استفاده نمی‌کنید ممکن است باعث ایجاد احساس عجیب و ناراحتی در طرف مقابل شوید.

همه این‌ها برای این است که بگوییم ایموجی‌ها بدون شک بخشی ضروری از ارتباط آنلاین ما با دیگران، در ایمیل‌ها، چت‌ها، انجمن‌ها و نظرها محسوب می‌شوند؛ چیزی که ممکن است آن را نادیده بگیریم، این است که ایموجی‌ها هنوز هم نوعی بیان هستند و معنا و کاربرد آنها می‌تواند درست مانند زبان‌های مختلف، در فرهنگ و منطقه شما متفاوت باشد. این دقیقا همان چیزی است که اکنون می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم و معنی عجیب، زشت و متفاوت ایموجی های محبوب را در مناطق گوناگون مورد بررسی قرار دهیم. پس با بررسی معنی زشت ایموجی های محبوب در نقاط مختلف دنیا همراه ما باشید.

معنی زشت ایموجی های محبوب

چهره کمی خندان

معنی زشت ایموجی های محبوب

اجازه دهید با کلاسیک‌ترین و یکی از محبوب‌ترین ایموجی‌ها یعنی ایموجی چهره کمی خندان شروع کنیم. این مورد احتمالا یکی از گیج‌کننده‌ترین و بحث‌برانگیزترین شکلک‌ها محسوب می‌شود، چرا که معنای دوگانه‌ای به وجود می‌آورد. به طور معمول، در بیشتر کشورهای غربی از این ایموجی به عنوان نشانه‌ای از خوشرویی، ادب یا حتی نیت خوب استفاده می‌شود.

با این حال این شکلک در چین جور دیگری تفسیر می‌شود. در این کشور شرق آسیایی از ایموجی چهره کمی خندان به عنوان کنایه، آزردگی شدید یا حتی تحقیر استفاده می‌شود. البته شایان ذکر است که این نوع استفاده خاص از چهره با لبخند ملیح در سایر کشورهای اروپایی نیز کم کم در حال کمرنگ شدن است.

فرشته کودک

معنی زشت ایموجی های محبوب

شکلک Baby Angel یا فرشته کودک اغلب به عنوان نشانه‌ای از بی گناهی و خلوص در فرهنگ‌های غربی استفاده می‌شود، اما این قضیه در چین فرق می‌کند. اگر کسی این ایموجی ظاهرا مظلومانه را در چین برای شما ارسال کند، یا از مرگ کسی مطلع می‌شوید یا مستقیما به مرگ تهدید می‌شوید!

مدفوع یا Poo

معنی زشت ایموجی های محبوب

ایموجی Poo یا مدفوعی که چهره دوستانه‌ای دارد، اغلب در معنای تحت‌اللفظی آن استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن به عنوان راهی برای بیان حماقت یا زمانی که با کسی شوخی می‌کنید، استفاده کرد.

در ژاپن مفهوم دیگری برای این شکلک وجود دارد و اغلب آن را برای دیگران ارسال می‌کنند تا برایشان آرزوی موفقیت داشته باشند. زبان ژاپنی کلمات زیادی دارد که صداهای یکسانی دارند، اما بسته به زمینه‌ای که از آنها استفاده می‌کنید، معنای متفاوتی خواهند داشت. در این مورد، un در زبان ژاپنی صدایی مانند کلمه‌ای برای گفتن Good Luck یا «موفق باشید» ایجاد می‌کند و اولین هجای کلمه unko است که معنای مدفوع می‌دهد.

انگشت شست رو به بالا

معنی زشت ایموجی های محبوب

حتی قبل از این که ایموجی‌ها فراگیر شوند، حرکات دست و معنای پشت آنها بین فرهنگ‌های مختلف بسیار متفاوت بود. بنابراین به طور طبیعی، این معنی‌های مختلف به موارد و شکلک‌هایی که ما به صورت آنلاین می‌بینیم نیز منتقل شده است. ایموجی انگشت شست رو به بالا به طور کلی در بسیاری از نقاط جهان به عنوان نشانه‌ای از موافق بودن، احساس خوب یا صرفا به عنوان یک تایید پذیرفته می‌شود.

با این حال اگر در کشورهایی مثل ایران، عراق، افغانستان، یونان، نیجریه و ساردینیا (جزیره‌ای در حوالی ایتالیا) هستید، سعی کنید از نشان دادن انگشت شست خود به سمت بالا خودداری کنید، چرا که نوعی توهین محسوب می‌شود و البته در زبان عامیانه و صمیمانه نیز به کار می‌رود.

شکلک انگشتان ضربدری

معنی زشت ایموجی های محبوب

قرار دادن انگشتان خود روی هم به صورت ضربدری، اغلب در بریتانیا، ایالات متحده و کانادا به عنوان راهی برای نشان دادن این که برای طرف مقابل در تلاشی خاص، آرزوی موفقیت می‌کنید، استفاده می‌شود. اما اگر در ویتنام بودید برای تشویق کردن افراد از نشان دادن این شکلک اجتناب کنید، چرا که با اندام تناسلی زنان مرتبط است.

شکلک دست زدن

معنی زشت ایموجی های محبوب

دست زدن برای کسی از زمان امپراتوری روم به منظور تشویق کردن وجود داشته است. در فضای آنلاین نیز ما اغلب وقتی می‌خواهیم به افراد تبریک بگوییم یا آنها را تشویق کنیم، این شکلک را برای دوستانمان یا حتی گاهی برای غریبه‌ها می‌فرستیم؛ اما در چین با ارسال این ایموجی فقط یک پیام به طرف مقابل می‌دهید و آن هم دعوت به اتاق خواب است!

علامت شاخ

معنی زشت ایموجی های محبوب

طرفداران موسیقی راک بیش از حد با حرکات انگشتان دست که شبیه به شاخ است آشنا هستند. در فضای آنلاین، ایموجی این حرکت معمولا برای بیان هیجان و هیاهو استفاده می‌شود. اما وقتی در کشورهایی مثل اسپانیا، برزیل، کوبا و اروگوئه باشید، این حرکت نشانه‌ای از زنا است که نشان دادن آن می‌تواند شما را در مخمصه بیندازد. در بسیاری از نقاط جهان هم این شکلک نشانه‌ای از شیطان‌پرستی است که اصلا مورد پسند نیست.

دست‌های به هم چسبیده

معنی زشت ایموجی های محبوب

شکلک دست‌های به هم چسبیده معمولا در کشورهای غربی مثل فرانسه، بریتانیا، آمریکا یا کانادا، نشانه‌ای مذهبی به شمار می رود. اما در ژاپن، این شکلک راهی برای تشکر کردن یا گفتن کلمه «لطفا» خواهد بود. در هر صورت این ایموجی محبوب هیچ معنی زشتی ندارد، ولی در برخی نقاط جهان ممکن است معنای آن متفاوت باشد.

شکلک اوکی

معنی زشت ایموجی های محبوب

این ایموجی و ژست واقعی آن، احتمالا چیزی است که بیشترین تنوع معانی را دارد. به عنوان مثال در کشورهایی مثل آمریکا و بریتانیا، دقیقا به معنای همان چیزی است که نام آن نشان می‌دهد؛ یعنی OK یا «من خوب هستم».

با این حال در ژاپن از این ایموجی برای صحبت در مورد پول یا ثروت استفاده می‌شود. در فرانسه و تونس این حرکت به معنی 0 است. در برزیل زمانی استفاده می‌شود که شما به شدت از دست کسی عصبانی هستید. اما بدترین معنی این ایموجی در ترکیه، آلمان، یونان و خاورمیانه است که نشانه مقعد یا انجام رابطه جنسی خواهد بود.

آیا در آینده چیزی جایگزین ایموجی های محبوب امروزی می‌شود؟

اگر بخواهیم صادق باشیم، ما چیز دیگری داریم که در انتقال و بیان احساسات و عواطف خاص ما بسیار خوب هستند و گاهی حتی از ایموجی‌ها هم بهتر خواهند بود و آن هم چیزی نیست جز گیف‌ها! با این وجود سخت است که بگوییم گیف‌ها می‌توانند به عنوان یک جایگزین کامل برای ایموجی‌ها عمل کنند. آنها بزرگتر هستند و به اندازه شکلک‌های کوچک قابل اجرا نیستند. به علاوه، چیزی در مورد سادگی یک ایموجی کوچک وجود دارد که خلق و خوی شما را به زیبایی بیان می‌کند و لحنی که می‌خواهید به آن بدهید، غیر قابل جایگزینی است.

ایموجی

شاید روزی چیزی برای جایگزینی همه صفحه‌هایی که در طول روز به آنها خیره می‌‌شویم به وجود بیاید و ارتباطات آنلاین چنان تغییر کنند که دیگر نیازی به چنین تصاویر کوچکی برای بیان احساسات و نظر خود نداشته باشیم. چه کسی می‌داند؟ شاید ایموجی های محبوب امروزی به جای این که کاملا منسوخ شوند یا با چیز دیگری جایگزین شوند، شکل دیگری پیدا کنند و به نوع دیگری به خدمت ما دربیایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. 👏فقط معنیِ این🤣بیاین بریم اتاق😂🤣👙🩲

  2. 👏فقط معنیِ این🤣بیاین بریم اتاق😂🤣👙🩲

  3. اینم تو یوتیوب معروفه 🗿
    بهش میگن قدرت

  4. اخری خیلی خوب بود فهمیدیم که همگانی هست خخخ