سریال خاندان اژدها

رکوردشکنی‌های سریال خاندان اژدها همچنان ادامه دارد

سریال خاندان اژدها، اسپین آف مجموعه گیم آف ترونز، توانست رکورد پربیننده‌ترین افتتاحیه در شبکه اچ بی او را از آن خود کند. علاوه بر این، بازخوردهای منتقدین به قسمت اول این سریال هم فوق‌العاده بوده است.

سریال گیم آف ترونز در زمان نمایش از شبکه HBO رکوردهای فراوانی را به نام خود ثبت کرد. آمار بینندگان این سریال حتی در آخرین فصل و با از دست دادن بخش بزرگی از طرفدارانش هم خیره‌کننده بود. بر این اساس، کاملا قابل انتظار بود که دنباله آن یعنی سریال خاندان اژدها هم بتواند به محبوبیت بالایی برسد. این اتفاق روز یکشنبه رخ داد و قسمت اول سریال House of the Dragon به عنوان پربیننده‌ترین افتتاحیه HBO شناخته شد.

سریال سریال خاندان اژدها؛ پربیننده‌ترین افتتاحیه HBO

شب یکشنبه 9.98 میلیون نفر افتتاحیه سریال House of the Dragon را تماشا کردند. این تعداد با احتساب بینندگان سنتی تلویزیون و مشترکین سرویس HBO Max است. شبکه اچ بی او ادعا می‌کند که این تعداد بیننده نه تنها رکورد پربیینده‌ترین افتتاحیه در میان تمامی سریال‌های اوریجینال این شبکه را جابجا می‌کند؛ بلکه بزرگ‌ترین افتتاحیه برای سریال‌های شبکه استریم HBO Max به شمار می‌رود.

سریال خاندان اژدها

کیسی بلویز، یکی از مسئولین ارشد HBO و HBO Max ضمن شگفت‌زده شدن از این استقبال از سریال خاندان اژدها گفت:

از بازگشت این همه هواداران گیم آف ترونز به وستروس واقعا خوشحالم! این سریال توسط مجموعه‌ای از پرسنل کاربلد ساخته شده که تمام انرژی خود را صرف تولید آن کردند. با در اختیار داشتن این حجم از مخاطبان و فیدبک‌های مثبت، ما بی‌صبرانه منتظر نمایش ثمره جدیدترین همکاری نویسنده، جرج آر آر مارتین و سازندگان این سریال، رایان کاندال و میگل اسپوکنیک به مخاطبین هستیم.

در این میان، استقبال فوق‌العاده از این اسپین آف Game of Thrones همچنین باعث افزایش چشمگیر آمار بینندگان خود سریال هم شده است؛ به طوری که به ادعای HBO، تعداد بینندگان سریال گیم آف ترونز در ماه ژوئن و جولای 2022 در مقایسه با بازه‌های زمانی مشابه در سال 2021 به ترتیب 90 و 50 درصد رشد داشته است.

البته لازم به ذکر است که HBO سریال خاندان اژدها را در شمار سریال‌های اوریجینال خود قرار می‌دهد. House of the Dragons در حقیقت عنوان اوریجینالی است که اسپین آف سریال Game of Thrones محسوب می‌شود؛ به طوری که بسیاری از مکان‌ها، چهره‌ها و نام‌ها میان این دو سریال مشترک هستند.

نخستین بازخوردها به این سریال نیز بسیار مثبت بوده است و بسیاری منتقدین با شگفت‌انگیز خواندن افتتاحیه این سریال، آن را دقیقا هم‌تراز با گیم آف ترونز دانستند. البته به عقیده بسیاری افراد، جلوه‌های ویژه یا طراحی بصری دنباله گیم آف ترونز نمی‌تواند به تنهایی برای موفقیت آن نزد مخاطبین کافی باشد.

سریال House of the Dragon هم مشابه با گیم آف ترونز، یکشنبه هر هفته از طریق شبکه‌های HBO و HBO Max پخش می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*