دو دلیل قانع کننده برای اینکه آیپد پرو نمی تواند جایگزین لپ تاپ ها شود

با ورود آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل به بازار ، انواع و اقسام نقد و بررسی ها در مورد این تبلت غول پیکر در جریان است.مدتی پیش مدیر عامل اپل در مصاحبه ای با خبرگزاری Independent گفته بود که آپید می تواند جایگزینی برای لپ تاپ باشد و در واقع به طور همزمان قادر است نقش لپ تاپ و تبلت را برای کاربر خود بازی کند.در این محصول سخت افزار و نرم افزار به شکل خوبی باهم هماهنگ شده اند و با توجه به ویژگی هایی همچون split view به نظر می رسد که همه را شیفته خود کند. اگر یک کیبورد بدان اضافه شود دیگر یک لپ تاپ تمام عیار خواهد شد.

مایکروسافت هم در زمان معرفی سرفی پرو خود چنین ادعایی کرده بود که البته برای آن محصول به نظر می رسد که درست باشد.اما به عقیده کارشناسان ، هنوز دو دلیل قانع کننده وجود دارد که نتوان آیپد پرو را به چشم لپ تاپ دید.در ادامه این دلایل را باهم مرور خواهیم کرد.با گجت نیوز همراه باشید.

۱. لازمه اینکه بتوان ادعا کرد یک تبلت قادر است جایگزین خوبی برای لپ تاپ ها باشد این است توانایی ایستادن روی خود را داشته باشد درست مانند قابلیتی که سرفیس بوک مایکروسافت دارد. در سرفیس بوک شما می توانید یک کیبورد بدان وصل کنید و با کمک مفصل یا لولای تعبیه شده در این لپ تاپ براحتی زاویه دید خود را تنظیم نمایید. اما تنها راهی که بوسیله آن بشود آیپد پرو را در حال ایستاده نگه داشت، کیبورد جدید اپل به نام Smart Keyboard است. شما باید این کیبورد را به شکل مثلث درآورده و آن را پشت آپید پرو قرار دهید تا بتواند وزن آن را تاب بیاورد. اما اشکال کار اینجاست که هم فضای بیشتری اشغال می شود و هم هیچ امکانی برای تنظیم زاویه دید وجود ندارد، بعلاوه اینکه براحتی یک لپ تاپ نمی توان آن را روی پاها گذاشت و از آن استفاده کرد.

سمت راست : مایکروسافت سرفیس بوک | سمت چپ : اپل آیپد پرو

سمت راست : مایکروسافت سرفیس بوک | سمت چپ : اپل آیپد پرو

شاید این مورد مطرح شده به صورت تئوری چندان جدی هم نباشد اما در عمل حتما به دغدغه ای بزرگ برایتان تبدیل خواهد شد. مایکروسافت حق دارد که ادعا کند سرفیس پرو آن جایگزین خوبی برای لپ تاپ هاست چون ویژگی هایی بکار رفته در این تبلت دقیقا با ویژگی های یک لپ تاپ برابری می کند مانند اجرای ویندوز ۱۰ به طور کامل  و همچنین وجود اپ های دسکتاپی. با این حال امید است شرکت های طرف سوم تولید کننده پایه و کیبورد مانند Zagg و ClamCase بتوانند فکری به حال این مشکل آیپد پرو بکنند.

سمت راست : مایکروسافت سرفیس پرو | سمت چپ : اپل آیپد پرو

سمت راست : مایکروسافت سرفیس پرو | سمت چپ : اپل آیپد پرو

۲. یک حقیقت دیگر هم که وجود دارد این است که آیپد پرو قرار است سیستم عامل آی او اس ۹ را اجرا کند. این تبلت خیلی قابلیت های خوبی دارد از جمله Split View که پیش از این در مورد آن صحبت شده است، ویژگی که به شما اجازه می دهد نمایشگر آیپد را به دو بخش تقسیم نموده و در هر کدام دو اپ جداگانه را اجرا کنید. اما یادمان نرود که سیستم عامل هنوز یک سیستم عامل موبایل است و نمی تواند جای یک  سیستم عامل دستگاه پی سی را بگیرد و هیچگاه به نیرومندی سیستم عامل یک لپ تاپ نخواهد شد. همچنین خبری هم از اینکه طراحان در پی ساخت اپ هایی باشند که به فرم فاکتور لپ تاپ ها نزدیک باشد تا کنون از سوی طراحان به گوش نرسیده است، چراکه این برنامه ها هنوز به عنوان “اپ های آیپد” شناخته می شوند.

braeburnpro-79

تا زمانی که این شرایط تغییر نکند، گمان نمی رود کسی به قصد خرید آیپد پرو برای جایگزین کردن آن با لپ تاپش برود. علاوه بر این بحث قیمت هم که به میان می آید باز بهتر است لپ تاپ خرید تا یک آیپد پرو. قیمت پایه یک آیپد پرو آن هم بدون Smart Keyboard (به طور جداگانه ۱۶۹ دلار فروخته می شود) ۷۹۹ دلار است، این درحالیست که با همین مبلغ می شود دو لپ تاپ ویندوزی یا مدل مک بوک ایر ۱۳ اینچی را انتخاب کرد. به طور کلی اگر قرار باشد چیزی جای لپ تاپ را بگیرد بهتر است آن چیز یک لپ تاپ- تبلت باشد نه صرفا یک تبلت. بهترین مثال همان سرفیس بوک جدید مایکروسافت است، لپ تاپی که اگر کیبوردش از آن جدا شود می تواند حکم یک تبلت را نیز داشته باشد.

نظر شما در این مورد چیست ؟

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. استالین تونست مغز روسهای تزاری و هیتلر تونست مغز آلمانی های پروس را کاملا شستشو بدهند و برطبق مرام و خواسته هاشون مسخ کنن . در این دوران جدید هم جابز و پس از آن تیم کوک توانستند مغز جهانیان رو در رابطه با تولیدات آیفون و اپل مسخ کنند . علاقه و پرستش افراطی و کورکورانه اپل و متعلقاتش .

    • من یه مستند دیدیم که استیو جابز به یه معبد تو هند رفت و از الهامات و تجارب اون سفر بود که تونست بعد از برگشت مجدد به اپل اونو از ورشکستگی به اینجا برسونه. حتی به مدیر فیسبوک هم پیشنهاد داد به این معبد بره. واقعا طرفدارای اپل چشم روی خیلی از نقاط ضعف اپل می بندن. اینو در ادامه حرف سیدنی زدم. انشالله درست بوده باشه.
      در کل نمی خوام بگم اپل کلی ضعف داره، اصلا. میزان سودشم قابل توجهه. اما تا حالا اونقد که خوره نرم افزار دیدم که با ویندوز. اندروید یا لینوکس کار میکنن با ios کار نمیکنن. دلیل روونی ios هم فکر میکنم بخاطر اینه که روی سادگی و کلیات تمرکز میکنه. من این وسط از ویندوز و اندروید خیلی خوشم میاد چون هم سخت افزار و نرم افزار رو دارن با هم ارائه میدن و هم اینکه جلوی خلاقیت مشتری رو نمیگیره. همیشه کسی برات لقمه بگیره ولو بهترین خوردنی باشه خوشایند نیست.

  2. سلام
    نقد جالب و زیبایی بود
    تشکر