ساعت هوشمند گلکسی واچ 5

بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ پرچم‌دار ساعت های هوشمند اندرویدی

گلکسی واچ 5 سامسونگ، پرچم‌دار جدید ساعت های هوشمند پلتفرم اندروید است. در ادامه با بررسی Galaxy Watch 5 با ما همراه باشید.

با اینکه گلکسی واچ 5، روی کاغذ از ویژگی‌ها و سخت‌افزار خارق‌العاده‌ای برخوردار نیست و جهش قابل توجهی در مقایسه با نسل گذشته نداشته، با این حال اگر از کاربران پلتفرم اندروید هستید، این بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید تهیه کنید.  پیش‌تر، گلکسی واچ 4 که در سال گذشته وارد بازار شده بود، با نقدها و بازخوردهای مثبتی روبرو شد. سامسونگ اکنون در نسخه جدید ساعت هوشمند خود، با حفظ ویژگی‌های کلیدی نسل پیشین، به چند بهبود جزئی اکتفا کرده است.

سری گلکسی واچ 5، در نسخه‌های مختلفی عرضه شده است. دو گزینه با قاب‌های 40 و 44 میلی‌متری قابل انتخاب هستند که هر یک در مدل‌های مجهز به اتصال بلوتوث یا LTE ارائه می‌شوند. نسخه 40 میلی‌متری بلوتوث، با قیمت پایه 279 دلار قابل خریداری است و این رقم در مدل 44 میلی‌متری LTE به 359 دلار می‌رسد. هم‌چنین از میان رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و صورتی-طلایی در نسخه 40 میلی‌متر یا خاکستری، نقره‌ای و آبی در اندازه 44 میلی‌متر حق انتخاب وجود دارد.

بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ

ارگونومی بهبود یافته و تناسب بهتر با مچ دست

گلکسی واچ 5

وقتی صحبت از تناسب گلکسی واچ 5 و سهولت استفاده از آن به میان می‌آید، در مقایسه با نسل گذشته، از راحتی و ارگونومی بهتری برای قرارگیری بر روی مچ دست برخوردار است. انحنای حسگر پایین ساعت، باعث بهبود تماس آن با پوست دست شده و علاوه بر آن دقت عملکرد را نیز بالا می‌‌برد، زیرا تماس بهتر حسگر باعث افزایش دقت داده‌های ردیابی خواهد شد.

البته انتخاب یک مچ‌بند مناسب نیز در افزایش راحتی استفاده از ساعت موثر است. در این بررسی، گلکسی واچ 5 به بند اسپرت D-Buckle متصل بود که راحت‌ترین مچ‌بند عرضه شده توسط سامسونگ محسوب می‌شود. بنابراین تناسب بهتر به لطف طراحی منحنی سنسور و بند راحت باعث شده تا استفاده از گلکسی واچ 5 در طول شبانه‌روز و حتی در هنگام خواب نیز آزاردهنده نباشد.

بهبود جزئی عمر باتری

گلکسی واچ 5

سامسونگ مدعی است که باتری گلکسی واچ با هر بار شارژ تا 50 ساعت دوام می‌آورد. با این حال، ادعای این شرکت چندان دقیق نیست. در واقع، تنها در صورت استفاده محدود از ویژگی‌های ساعت و مدیریت باتری است که می‌توان به عمر 50 ساعته دست یافت. در طول بررسی، با غیرفعال کردن قابلیت Always-on Display (نمایشگر همیشه روشن) و سطح روشنایی 50 درصدی، عمر باتری گلکسی واچ 5 تا یک روز و نیم دوام آورد.

بنابراین، اگر صفحه‌نمایش همیشه روشن را ترجیح می‌دهید یا به طور منظم از ویژگی‌هایی مانند ردیابی فعالیت‌های روزانه و GPS استفاده می‌کنید، عمر باتری در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. با وجود آنکه در مقایسه با گلکسی واچ 4، عمر باتری کمی بهبود پیدا کرده، اما در این بخش پیشرفت محسوس و مورد انتظاری که سامسونگ از آن گفته بود، به دست نیامده است. اگر دوام باتری در این نسخه برای شما کافی نیست، بهتر است مدل پرو را خریداری کنید. با وجود آنکه عمر باتری می‌توانست به مراتب بهتر باشد، اما شارژ گجت با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود.

تغییرات جزئی در طراحی

گلکسی واچ 5

طراحی سری Galaxy Watch سامسونگ، یکی از بخش‌هایی است که نیاز به ارتقای چندانی ندارد و به بلوغ کافی رسیده است. بنابراین در ظاهر، گلکسی واچ 5 طبق پیش‌بینی‌ها، در مقایسه با نسل قبل تغییر خاصی نداشته و فارغ از ضخامت اندکی بیش‌تر و رنگ‌های جدید، تشخیص این دو مدل از یکدیگر کاری دشوار است. با این وجود، جای خالی قاب چرخان گلکسی واچ 4 کلاسیک، در سری جدید ساعت های هوشمند سامسونگ، تا حد زیادی حس می‌شود.

تجربه بهتر Wear OS به لطف One UI Watch 4.5

وان یو آی واچ 4.5

نسل سوم سیستم‌عامل Wear OS که با سری گلکسی واچ 4 عرضه شد، در بهبود عمر باتری و عملکرد بهینه نرم‌افزاری، عملکردی موفقیت‌آمیز داشت. اکنون در نسل جدید، تجربه کاربری ارتقا یافته و گلکسی واچ 5 به طور پیش فرض از رابط کاربری جدید One UI Watch 4.5 استفاده می‌کند. این نسخه با وجود عدم تفاوت چشم‌گیر در مقایسه با One UI 4، با چند بهبود جزئی همراه شده که دستگاه را روان‌تر و سریع‌تر از گذشته کرده است.

هم‌چنین تجربه استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر Wear OS نیز بی‌نقص بود و استفاده از برنامه‌هایی نظیر دستیار گوگل، کیف پول گوگل و اسپاتیفای، بدون مشکل در نصب و اجرا، به خوبی انجام شد.

برخی از ویژگی‌های ردیابی گلکسی واچ 5، هم‌چنان در انحصار گوشی‌های سامسونگ هستند

گلکسی واچ 5

تنها ایراد آشکاری که می‌توان به ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گلکسی واچ 4 گرفت، سازگاری انحصاری برخی از قابلیت‌ها، تنها با گوشی‌های سامسونگ است. هم‌چنین در این نسل، با وجود اضافه شدن سنسور دمای پوست، هنوز نمی‌توان از این قابلیت استفاده کرد و امیدواریم پس از به‌روزرسانی بعدی، بتوان از ویژگی مذکور بهره برد.

علاوه بر سنسور دمای پوست، سامسونگ از حسگرهای سنجش اکسیژن خون و ECG به همراه تعداد انگشت‌شماری از ویژگی‌های ردیابی سلامت استفاده کرده است. با این وجود، برخی از آنها تنها با گوشی‌های سامسونگ سازگاری دارند. در واقع، با وجود پشتیبانی این ساعت هوشمند از دستگاه‌های مجهز به پلتفرم اندروید، در وهله اول باید آن را یک گجت از خانواده سامسونگ بدانیم.

بنابراین، در صورت تمایل به استفاده از فناوری ECG یا برخی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته‌تر ردیابی سلامت، به یک گوشی هوشمند گلکسی نیاز خواهید داشت که می‌تواند برای کاربرانی که از دیگر برندهای اندرویدی استفاده می‌کنند، خبری ناامیدکننده باشد.

آیا گلکسی واچ 5 ارزش خرید دارد؟

ساعت گلکسی واچ 5

اگر در وهله اول به دنبال خرید یک ساعت هوشمند هستید و قصد دارید بهترین گزینه را در میان پلتفرم اندروید انتخاب کنید، قطعا سری گلکسی واچ 5 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. نسخه معمولی با وجود عمر کم‌تر باتری، در مقایسه با واچ پرو، 200 دلار ارزان‌تر است و گزینه‌ای معقول، اقتصادی و با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود.

در واقع، تنها تفاوت موجود میان دو مدل، شیشه یاقوت کبود با دوام کمی‌ بالاتر و عمر باتری بیش‌تر در سری پرو است و دیگر ویژگی‌ها کاملا یکسان هستند. با این حال، اگر عمر 2 روزه باتری برای شما در اولویت قرار دارد، گلکسی واچ 5 پرو گزینه بهتری برای شما است. به طور کلی، Galaxy Watch 5 سامسونگ، یک تجربه اندرویدی عالی و بهترین ساعت هوشمند تحت این پلتفرم در بازار است.

نقاط قوت:

  • نصب پیش‌فرض برنامه‌های گوگل
  • قیمت منطقی
  • عملکرد سریع و روان
  • بهبود ارگونومی و راحتی
  • شیشه مقاوم یاقوت کبود

نقاط ضعف:

  • برخی از ویژگی‌های ردیابی سلامت تنها با گوشی‌های سامسونگ سازگار هستند
  • دوام پایین‌تر از حد انتظار باتری
  • فقدان قاب چرخان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*