افزونه گوگل کروم اینترنت دانلود منیجر

افزونه گوگل کروم اینترنت دانلود منیجر (IDM) یک بدافزار است!

ظاهراً افزونه اینترنت دانلود منیجر – Internet Download Manager در مرورگر گوگل کروم جعلی بوده و هیچ ارتباطی با نرم افزار اصلی IDM ندارد!

افزونه گوگل کروم اینترنت دانلود منیجر که توسط بیش از ۲۰۰ هزار کاربر تاکنون نصب شده است، حاوی ابزارهای تبلیغاتی مزاحم است. ارزیابی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که این افزونه حداقل از ژوئن سال ۲۰۱۹ تاکنون در فروشگاه Web Store مرورگر گوگل کروم گوگل حضور داشته است.

گرچه شاید این افزونه مرتبط با یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود باشد، اما گروه تحقیقاتی BleepingComputer در بررسی‌های خودش متوجه رفتارهای عجیب این افزونه در باز کردن پیوند به سایت‌های هرزنامه، تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر و ردیابی کاربر با درخواست‌های پاپ آپ برای نصب برنامه‌های مختلف شده است.

Internet Download Manager افزونه رسمی نرم افزار IDM‌ نیست!

این برنامه افزودنی ادعا می‌کند که سرعت دانلود مرورگر اینترنت کاربر را چندین برابر افزایش می‌دهد. این افزونه تقلیدکننده نرم افزار اصلی IDM است و از سال ۲۰۱۹ تاکنون در فروشگاه کروم دیده می‌شود. به خاطر داشته باشید که این افزونه، افزونه رسمی IDM نیست. نام کامل این افزونه Internet Download Manager است، در حالی که افزونه رسمی این نرم افزار IDM Intergration Module نام دارد و روی مرورگر کروم و فایرفاکس با همین نام فعالیت می‌کند.

افزونه گوگل کروم اینترنت دانلود منیجر

افزونه رسمی نرم افزار اینترنت دانلود منیجر با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود

توسعه دهنده این افزونه شرکتی به نام Tonec است که هیچ ربطی به خود نرم افزار اینترنت دانلود منیجر ندارد. توسعه‌دهنده نرم افزار IDM هم در وب‌سایت خودش گفته است که تمام افزونه‌هایی که ادعا می‌کنند با این نرم افزار در ارتباط‌اند، به جز IDM Integration Module، همگی جعلی هستند.

اما در آن سمت شرکت Tonec هم در بیانیه‌ای منتشر شده ادعا کرده است که خود افزونه Internet Download Manager منتشر شده از سوی این کمپانی هیچ مشکلی ندارد و کاربران باید مراقب افزونه‌های جعلی باشند که با نامی شبیه به آن در فروشگاه گوگل کروم عرضه می‌شوند.

در هر صورت توصیه می‌کنیم حتماً از افزونه‌هایی روی مرورگر وب خود استفاده کنید که دارای توسعه‌دهنده شناخته شده‌ای باشند. اگر هم به دنبال افزونه‌هایی برای نرم افزارهای مختلف هستید، در صورت امکان حتماً از افزونه‌های رسمی خود برنامه‌ها استفاده کنید تا دچار مواجهه با مجرمان سایگری نشوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه خود idm رو نصب کنید افزونه رو به مرورگر اضافه میکنه