واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس چیست و چه تفاوتی با واتس اپ معمولی دارد؟

آیا می‌دانید واتساپ بیزینس چیست و چه امکاناتی دارد؟ برای دانستن این موضوع و تفاوت بین آن با واتس اپ معمولی همراه ما باشید.

یکی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های محبوب میان ایرانیان، واتساپ است که رقابت آشکاری با تلگرام دارد. هر یک از این دو شبکه اجتماعی مزایا و قابلیت‌های خاص خودشان را دارند و با به‌روزرسانی‌های پی در پی تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانند. امروز قصد داریم به بیان تفاوت های واتساپ معمولی و بیزینس بپردازیم.

واتساپ بیزینس و تفاوت آن با واتس اپ عادی

ممکن است بسته به شغلی که دارید یا نیازتان، بخواهید اکانت‌های مختلفی روی واتساپ خود نصب کنید. همچنین ممکن است در مورد انواع حساب‌های کاربری که می‌توانید روی گوشی هوشمند خود داشته باشید، چیزی ندانید. برای شروع بد نیست بدانید که در سال 2018 پلتفرم واتساپ، حساب کاربری تجاری یا همان واتساپ بیزینس را برای طیف وسیعی از کاربران معرفی کرد.

واتساپ بیزینس

با این قابلیت صاحبان کسب و کار می‌توانند قسمت پرسش و پاسخ مشتریان خود را راحت‌تر مدیریت کنند و از تداخل آن با بخش عمومی مخاطبان خود بپرهیزند. اما واتساپ بیزینس چیست؟ حساب کاربری تجاری یکی از زیرمجموعه‌های اپلیکیشن واتساپ است که به صورت اختصاصی برای صاحبان کسب و کار راه‌اندازی شده است.

اگر قصد دارید برای سازماندهی و برقراری ارتباط بهتر با مشتریان خود وقت بگذارید و برای این کار از واتساپ استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم واتساپ بیزینس را نصب کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال کاربران از این امکان، قابلیت‌های فراوانی است که در اختیار شما می‌گذارد. برای استفاده از واتساپ بیزینس تردید نکنید.

همان‌طور که می‌دانید نمی‌توان روی هیچ گوشی هوشمندی دو اکانت واتساپ داشت، ولی اگر بخواهید واقعا این کار را انجام دهید می‌توانید واتساپ بیزینس را نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنید. عمده کاربران ایرانی از قابلیت واتساپ بیزینس برای این منظور استفاده می‌کنند و بدین ترتیب این محدودیت شبکه اجتماعی محبوب را دور می‌زنند. در اینجا می‌توانید با روش نصب واتساپ بیزینس آشنا شوید.

واتساپ بیزینس چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از واتساپ بیزینس مزایا و ویژگی‌های مفید بسیاری دارد. اگر واقعا قصد شما بهره‌برداری از این امکان برای کسب و کارتان است، می‌توانید در ادامه مطلب همراه ما باشید. اولین ویژگی مفیدی که اکانت کاربری تجاری برای شما دارد، امکان برچسب گذاشتن روی مخاطبان است.

واتساپ بیزینس

دسته‌بندی کردن مشتریان و برچسب‌گذاری روی آنها می‌تواند نظم بیشتری به کارتان بدهد. اگر از این ویژگی استفاده کنید، قادر خواهید بود با مشتریان خود بهتر ارتباط برقرار کرده و به راحتی با آنها در تماس باشید. برای مثال عده‌ای از صاحبان کسب و کار بر این باورند که بهتر است ابتدا پاسخگوی مشتریانی باشیم که دائمی به حساب می‌آیند و به اصطلاح وفادار هستند.

بنابراین می‌توانید آنها را با برچسب مشتری دائمی یا وفادار از دیگران متمایز کرده و راحت‌تر با آنها تماس بگیرید. اگر مشتریان شما زیاد باشند، این امکان واقعا برایتان کاربردی و مفید خواهد بود.

دومین ویژگی مفیدی که برای واتساپ بیزینس می‌توان برشمرد، ارسال پیام خودکار است. می‌توانید در مواقعی که حضور ندارید یا سرتان شلوغ است با ارسال یک پیام خوشامدگویی مشتریان خود را خوشحال کرده و آنها را جذب کنید. با این کار وقتی مخاطبان تازه‌وارد برای اولین بار به شما پیام می‌دهند، با پیام خودکار و از پیش تعیین شده شما مواجه خواهند شد.

یکی دیگر از مزایای این نوع واتساپ، ارسال پیام به صورت زمان‌بندی شده است. اگر دوست دارید پیام‌های خود را رأس ساعتی مشخص ارسال کنید، می‌توانید از واتس اپ بیزینس بهره ببرید. برای مثال ممکن است در یک جلسه کاری مهم باشید و بخواهید در یک ساعت مشخص برای مشتریان خود پیام ارسال کنید. بنابراین می‌توانید پیام خود را از قبل نوشته و زمان‌بندی کنید.

واتساپ بیزینس

همچنین تفاوت بعدی بین واتساپ معمولی و واتساپ تجاری، نشان دادن واکنش سریع به سوال یا جواب مخاطب است. قابلیت Quick Replays باعث می‌شود سوالات تکراری و مهم مشتریان را در اسرع وقت پاسخ دهید. ممکن است شغل شما طوری باشد که مشتریان سوالات تکراری در طول روز از شما بپرسند. برای مثال مشتریان هر روز از شما قیمت یک محصول معین را می‌پرسند و شما می‌توانید با این قابلیت و در اسرع وقت به سوالات پرتکرار جواب دهید.

ارائه آمار دقیق

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که می‌تواند در واتساپ بیزینس وجود داشته باشد، ارائه آمار و اطلاعات دقیق کاربران برای بازدهی بیشتر کسب و کار شما است. از جمله اطلاعاتی که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توان به تعداد پیام‌های ارسال شده، تعداد پیام‌های دریافتی، تعداد پیام‌هایی که خوانده شده و تعداد پیام‌هایی که توسط مشتری‌ها ارسال شده اشاره کرد.

در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام هم این بخش وجود دارد و می‌توانید با مراجعه به آنها از این آمار و اطلاعات استفاده کنید تا بازدهی کسب و کار و ایرادهای شما مشخص شود و در صدد رفع آنها بربیایید. برای مثال ممکن است پیامی تبلیغاتی برای 100 نفر ارسال کنید و هر 100 پیام خوانده شوند. حالا می‌توانید به قسمت آمار رجوع کرده و ببینید که چند نفر به پیام شما پاسخ داده‌اند.

لینک پروفایل

لینک‌ها دنیای فضای مجازی و وب را به طور فزاینده‌ای توسعه داده‌اند و خوشبختانه در واتساپ بیزینس هم این قابلیت وجود دارد. لینک‌های کوتاه به شما اجازه می‌دهند لینک مخصوص به خود را در دیگر شبکه های اجتماعی قرار دهید. بنابراین هر کسی که روی لینک اختصاصی شما کلیک کند به صفحه شما خواهد آمد.

واتساپ بیزینس

متاسفانه چنین امکانی در واتساپ معمولی وجود ندارد و لینک‌های کوتاه پرکاربرد واتساپ بیزینس باعث می‌شود دیگران به راحتی به واتساپ شما دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که برای این دو نوع واتس اپ می‌توان برشمرد، تفاوت در ظاهر اپلیکیشن است. البته گفتنی است که این تفاوت‌ها آن‌قدرها بنیادین نیستند. تغییرات واتساپ معمولی با واتساپ بیزینس از نظر ظاهری چیست؟

اکانت تجاری به کاربران اعلام می‌شود

افرادی که از واتساپ بیزینس استفاده می‌کنند باید بدانند که این موضوع به اطلاع مخاطبان آنها خواهد رسید. برای مثال فرض کنید شما صاحب یک اکانت یا حساب کاربری تجاری هستید. اگر فردی به شما پیام دهد، اولین چیزی که در بالای صفحه می‌بیند این است که شما یک شخص حقیقی و عادی نیستید و ممکن است حقوقی باشید.

تفاوت ظاهری بارزی که بین دو نوع واتساپ وجود دارد، لوگو یا همان آیکون برنامه است. اگر به خاطر داشته باشید یا همین الان نگاهی به اپلیکیشن واتساپ بیندازید، خواهید دید که لوگوی این شبکه اجتماعی در حالت عادی یک تلفن وسط خود دارد، اما به جای تلفن در نسخه بیزینس از حرف انگلیسی B استفاده شده است. B اول کلمه بیزینس در زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

در واتساپ بیزینس صفحه معرفی وجود دارد

واتساپ بیزینس

کاربران واتساپ معمولی می‌دانند که می‌توانند برای پروفایل اجتماعی خود عکس انتخاب کنند و حتی در قسمت بیوگرافی چند کلمه‌ای درباره خودشان بنویسند، اما بد نیست بدانید که این امکان در نسخه تجاری واتساپ پیشرفته‌تر خواهد بود. هم‌اکنون می‌توانید علاوه بر تصویر و چند کلمه برای بایو، اطلاعات تکمیلی دیگری نظیر اطلاعات تماس و ایمیل خود را درج کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی نظیر ساعات کاری و آدرس دفتر خود را درج کنید.

واتساپ بیزینس را می‌توانید روی شماره تلفن ثابت نصب کنید

شیرین‌ترین اتفاقی که برای کاربران واتساپ بیزینس می‌تواند بیفتد، امکان نصب شماره تلفن ثابت محل کار خود به جای تلفن همراه است. حالا نیازی به استفاده از شماره‌های خصوصی نیست و این مزیت به شما امکان می‌دهد نظم بیشتری در کار خود داشته باشید و مسائل کاری و شخصی را ترکیب نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*