چوب بامبو خشک

خرید چوب بامبو خشک در اصفهان

دارو در زمان گذشته از طریق گیاهان به بدن انسان می‌رسید و همچنین بهترین و تنهاترین گزینه برای مقابله با بیماری‌ها گیاهان بود و با توجه به پخت و پز و خشک‌سازی گیاهان و غیره انسان فراتر از حیوانات توانست از گیاهان بهره‌مند باشد.

البته فقط برای مصارف دارویی کاربرد نداشت و با توجه به بلوغ جامعه بشری و آشناییت بیشتر به کره زمین از گیاهان در پخت و پز ساخت مسکن و حتی پوشاک و غیره استفاده می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل نیز مصرف گیاهی جانواران زنده‌ای مانند حیوانات است که با جایگزینی موارد دیگری در زنجیره غذایی عواقب خوبی را برای انسان نخواهد داشت.

برخی از مواد معدنی یا گیاهی در طبیعت چند منظوره هستند؛ یعنی کاربرد آنها در بسیاری از حوزه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. چوب بامبو نیز جزو این محصولات است و در بازار جهانی خرید چوب بامبو ارزش بسیار بالایی را دارد و با کیفیت‌های متفاوت و سایزهای گوناگون در حال عرضه است. چوب بامبو و چوب روسی در بسیاری از نقاط دنیا با توجه به شرایط آب و هوایی رشد طبیعی دارد، اما بخش عمده و بیشتر عرضه چوب بامبو توسط تولیدکنندگان کشت می‌شود.

بهترین گونه از چوب درخت بامبو برای کشور ژاپن است که از دیرباز به کشت و پرورش بامبو پرداخته و همواره در تمامی حوزه‌ها از آن بهره می‌برد. بخش عمده‌ای از بامبو در مصارف ساختمانی همچون داربست به کار می‌رود که در مقایسه با داربست‌های فلزی از مقاومت و امنیت بالایی برخوردار است و در عین حال از وزن بسیار سبک و مقاوم آن می‌توان بهره برد.

چوب بامبو خشک

به علت کاربردهای گوناگونی که این چوب و گیاه دارد امروزه تولید و کشت آن افزایش چشم‌گیری داشته و اکثر کشورها نسبت به تولید انبوه این گیاه اقدام کرده‌اند و باعث شده یکی از محصولات پر رونق در صادرات همین چوب باشد. البته خودتان هم می‌توانید این چوب را در خانه تکثیر دهید و مورد استفاده قرار دهید، فقط لازم است که از خاک و گلدان مناسب و نیز هوای گرم استفاده نمایید تا سرعت تکثیر و رشد آن افزایش یابد. وسایلی چون میز و صندلی، درب و دیوار و حتی وسایل مصرفی و آشپزی از جمله قاشق و چنگال، ظرف غذا، لیوان، دیس و سینی و دیگر وسایل خانه از محصولاتی هستند که می‌توانند از این چوب ساخته شوند.

چوب بامبو خشک

جالب است بدانید که علاوه بر مصارف خوراکی و تزئینی چوب بامبو خشک، می‌توان از آن در ساخت وسایل گوناگون هم استفاده کرد. علت آن هم انعطاف‌پذیری بالای این گیاه و تراکم بسیار بالای آن بوده و بومیان آفریقایی اولین افرادی بودند که وسایل خود را از این گیاه می‌ساختند. همچنین امروزه در ساخت اکثر وسایل چوبی از این گیاه استفاده می‌شود.

همچنین این گیاه بر اساس شرایط کشت اشکال و طرح‌های گوناگونی به خود می‌گیرد که دانستن نکاتی در این خصوص به شما جهت انتخاب نوع مناسب کمک شایانی می‌کند. اولین نکته رنگ چوب است که حتما باید به صورت طلایی و رو به سفید باشد، تراکم پوسته‌ی آن زیاد باشد، شبکه‌های به هم پیوسته‌ای روی پوسته داشته باشد و آوندهای آن دارای ظرافت و نازکی خاصی باشند.

چوب بامبو اصفهان

اگر روحیه خلاقیت و ساخت ملزومات دکوری شما نیز شکوفاست و قصد ساخت آن را دارید می‌توانید از بامبو برای ساخت کوزه، مجسمه و گلدان برای قرار دادن گل‌های یاس و همیشه بهارتان که از باغچه‌تان چیده‌اید استفاده نمایید و آنها را یک در میان در بین پنجره‌ها یا طاقچه‌های منزلتان قرار دهید. اهمیت به فضاهای سنتی و طبیعی در بین مردم کشور در سال‌های اخیر و همچنین دکوراسیون‌های خاص و متفاوت باعث شده است تا پرورش این گیاهان یعنی بامبوها و فرآوری آنها برای استحصال چوب‌شان برای زمینه‌های دکوری و تزئینی با رشد بالایی همراه شود.

چوب بامبو خشک

از جایگزین‌های بسیار ایده‌آلی که می‌توانید برای طراحی داخلی آپارتمان یا ویلای جنگلی و ساحلی خود از آن بهره بگیرید چوب بامبو اصفهان است. در واقع این تولیدات چوبی مانند حصیر چوبی بامبو به دلیل داشتن برخی از مزایای بسیار فوق‌العاده می‌توانند جایگزین ام دی اف، تخته چوب یا ورق‌های کرکره‌ای در خانه‌های شما شوند. می‌گویید چطور؟ خوب ابتدا باید خدمت شما عرض کنیم که کفپوش خانه شما مهم‌ترین بخش شناخته شده و تلقی می‌شود.

یا اگر قصد ایجاد کرکره به عنوان آفتاب‌گیر برای سرویس خواب‌تان را دارید می‌توانید از گیاهان بامبو به همراه پرده‌های رنگ چوب همچون تیره و شکلاتی، زیبایی طبیعت را به فضای خانه‌تان منتقل کرده و فضایی زیبا، دلنشین و آرامش‌بخش را برای خود و خانواده‌تان فراهم نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*