پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب که ربطی به کودکان ندارد

در این مطلب با ویژگی های مفید پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب آشنا خواهید شد که تاکنون هیچ‌جا نشنیده‌اید. با ما همراه باشید.

خانواده‌هایی که فرزند کوچک یا نوزاد دارند حتماً با ماده‌ای مفید به نام پودر بچه آشنایی دارند. پودر بچه چیزی است که در خانه اغلب کسانی که دارای نوزاد هستند پیدا می‌شود. باورکردنی نیست، ولی این پودر جادویی نه تنها می‌تواند مناسب نوزاد یا فرزند کوچک شما باشد، بلکه می‌تواند آثار و کاربردهای مفید دیگری داشته باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب که نمی‌دانید

پودر بچه که نام دیگر آن پودر تالک است، یکی از مواد مورد نیاز برای بچه داری است و مادران به کرات از این ماده سفید رنگ استفاده می‌کنند تا جلوی عرق‌سوز شدن پای فرزندشان را بگیرند. از جمله ویژگی‌های پودر تالک می‌توان به رطوبت مناسب و کاهش اصطکاک اشاره کرد. دو ویژگی مذکور باعث می‌شود بر دایره کاربردهای آن افزوده شود.

این احتمال وجود دارد که مادران شما نیز برای پیشگیری از عرق‌سوز شدن پاهایتان از پودر بچه استفاده کرده باشد، چرا که بهترین ماده برای این کار، همین است. همچنین ممکن است جزو مادرانی باشید که در حال مطالعه این مقاله هستند و می‌خواهید بدانید با اضافه‌های پودر جادویی بچه چه کنید! پس در هر حالت با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید 5 کاربرد جوش شیرین و ویدیوی آن را مطالعه کنید.

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

1. استفاده راحت از دستکش

ممکن است برای شستن ظروف یا انجام کارهای ساختمانی از دستکش استفاده کنیم. برخی از دستکش‌ها از جنس لاتکس و برخی دیگر از جنس پلاستیک هستند و حتی انواع و اقسام دیگری از آنها موجود است که می‌توانید خریداری کنید. معمولا اغلب کسانی که از دستکش استفاده می‌کنند، برای درآوردن آنها با مشکل مواجه می‌شوند.

اگر شما نیز دچار چنین مشکلی شده‌اید بهتر است از پودر بچه استفاده کنید. قبل از استفاده از دستکش، کمی از پودر تالک را توی آن بریزید یا این که دست‌های خود را با این پودر بپوشانید. رطوبتی که داخل دستکش وجود دارد با این پودر از بین خواهد رفت و هنگام درآوردن آن با مشکل روبه‌رو نخواهید شد.

2. فراری دادن مورچه‌ها

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

شاید باورتان نشود، اما اگر از دست مورچه‌ها کلافه شده‌اید و نمی‌دانید باید چه اقدامی انجام دهید، می‌توانید به سراغ پودر بچه بروید. فراری دادن مورچه‌های بخت برگشته از دیگر کاربردهای مفیدی است که احتمالا به دردتان می‌خورد. کافی است محل تجمع مورچه‌ها را پیدا کنید و سپس مقداری از پودر تالک را در محل بریزید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، مورچه‌ها از پودر بچه متنفر هستند و اصلا خوششان نمی‌آید این پودر سفید رنگ به بدنشان بچسبد. به همین خاطر فرار می‌کنند و علت این رفتار آنها مشخص نشده است.

3. حفاظت از پیاز گیاهان

ترفند دیگری که می‌توانید با استفاده از پودر بچه آن را عملیاتی سازید، آغشته کردن پیاز گل و گیاهان خاص به این ماده سفید رنگ است. پیش از آن که بخواهید پیاز گیاه خود را توی خاک بکارید، کمی آن را با پودر تالک آغشته کنید. راهکار آسان این است که پیازها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و دو قاشق پودر بچه هم داخل آن بریزید.

حالا در کیسه را بسته و کمی آن را تکان دهید تا پودر مذکور به خورد پیازها برود. با این کار هم ریشه و هم پیاز در برابر پوسیدگی، ایجاد قارچ و مصائب رطوبت زیاد ایمن می‌شوند. همچنین قبل از این که بخواهد برای آنها مشکلی پیش بیاید، آن را حل خواهند کرد.

4. کم کردن درد ناشی از وکس

اگر تا به حال از وکس برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کرده باشید، با درد ناشی از آن آشنا هستید. وکس یا موم روش خوبی برای از میان بردن موهای دست و پا است، اما باید بدانید که استفاده از آن درد خواهد داشت. اغلب کسانی که وکس مصرف می‌کنند، پوست بدنشان قرمز و متورم می‌شود.

خبر خوب این است که پودر بچه باز هم به کمک شما آمده و فقط کافی است کمی از پودر تالک را قبل از مالیدن وکس روی ناحیه مورد نظر بپاشید. با این کار درد کمتری را تجربه خواهید کرد. با مالیدن پودر جادویی بچه به پوست خود، رطوبت و چربی را جذب کنید و ببینید که چطور موم به موها می‌چسبد و پوستتان را از شر درد و خونریزی بعدش نجات می‌دهد. بنابراین دو مورد از مزایای پودر بچه برای مصرف کنندگان وکس این است: هم درد را کم می‌کند و هم باعث می‌شود موها بهتر کنده شوند.

5. لکه‌های چربی را از بین ببرید

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

ممکن است وقتی که مشغول آشپزی کردن هستید، روغن روی لباس شما بریزد یا موقع خوردن غذایی چرب این حادثه ناخوشایند رخ دهد. شاید در مواجهه با این اتفاق لباس خود را می‌شویید، اما دیگر لازم نیست چنین کاری انجام دهید. اگر لباس خود را مدام بشویید، موعد خراب شدن آن را جلوتر انداخته‌اید.

تنها کاری که پس از چرب شدن لباس خود باید انجام دهید، ریختن مقداری پودر بچه روی محل مورد نظر است. همچنین می‌توانید با قدری پنبه یا یک قلم مو این کار را انجام دهید. ده دقیقه به پودر تالک فرصت دهید تا وظیفه‌اش را انجام دهد. حالا پودر را از روی محل کثیفی بردارید و شگفت‌زده شوید. اگر لکه چربی زیاد بود و با یک بار پودر لکه از بین نرفت، دوباره انجام دهید.

6. گره زیورآلات را سریع باز کنید

زنجیر گردن بند یا دستبند شما توی هم گره خورده و نمی‌توانید ‌آن باز کنید؟ اگر این اتفاق برایتان رخ داده کافی است کمی پودر بچه روی محل گره‌خوردگی بریزید. این ماده جادویی سفید رنگ باعث می‌شود قطعات مختلف جواهرات از یکدیگر به راحتی جدا شوند و یا گره آنها راحت باز شود. پس از این که موفق به باز کردن گره جواهرات خود شدید، آنها را با آب و صابون بشویید.

7. دئودورانت سریع و آماده

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

همه ما به تناسب نیازمان در تابستان از محصولاتی نظیر مام یا ضد عرق استفاده می‌کنیم، ولی ممکن است گاهی در شرایطی باشیم که امکان استفاده از این محصول وجود ندارد. متاسفانه یکی از معضلاتی که در تابستان گریبان اغلب مردم را می‌گیرد، تعریق بیش از حد بدن است.

در صورتی که بدنتان بوی بد گرفت و به دئودورانت یا حمام دسترسی نداشتید، می‌توانید از پودر بچه استفاده کنید. مقداری از پودر تالک را روی نقاطی که عرق می‌کنند بزنید تا دیرتر بوی بد بگیرید. توجه داشته باشید که مصرف پودر بچه در این موقعیت به عنوان آخرین راه حل است و اگر به حمام یا مام دسترسی داشتید، حتما از آنها بهره ببرید.

8. رفع صدای کفپوش‌ها

یکی از صداهای عذاب‌آوری که خصوصا سر ظهر و وقتی همه خواب هستند می‌تواند موجب سلب آرامش شما شود، صدای کفپوش‌ها است. اگر با برداشتن هر یک قدم زیر پایتان صدا می‌دهد، مقداری پودر بچه روی آن محل بریزید. این ماده مفید را داخل درز کفپوش‌ها بچپانید تا دیگر صدا ندهند.

خوشبختانه ویژگی دوم پودر بچه یعنی کاهش اصطکاک اینجا به درد می‌خورد و باعث می‌شود پارکت‌ها دیگر سر و صدا نکنند. اگر نمی‌توانید به درستی پودر را درون درزها بریزید، باید از یک کارت عابربانک برای این کار استفاده کنید.

9. رخت‌خواب خود را سرد کنید

تابستان و هوای گرم تا حدودی پذیرفتنی است، اما نبود کولر و برق به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود. اگر در تابستان بدون کولر قصد داشتید بخوابید، بهتر است دو قاشق پودر بچه روی رخت خواب خود بپاشید تا عرق بدنتان را گرفته و حس گرمای بیشتر بهتان ندهد. پودر تالک می‌تواند میزان عرق بدن شما را کاهش دهد و تشدید گرما را به تعویق بیندازد. البته باید بدانید که ریختن پودر مذکور روی رخت خوابتان یعنی این که بعدا باید آن را تمیز کنید.

10. جایگزینی برای شامپوی خنک

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

در صورت دسترسی نداشتن به حمام می‌توانید سر و کله خود را تمیز نشان دهید و برای این کار تنها کافی است از پودر بچه استفاده کنید. کمی پودر بچه را روی شانه بریزید و موهای خود را برس کنید. توجه داشته باشید که با این کار به طور موقت چربی پوست سر شما گرفته خواهد شد و موهایتان براق‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد. اصولا آنچه باعث کثیفی موها می‌شود، چربی سر است!

11. رفع بوی بد کفش

یکی از مشکلات اغلب آقایان، بوی بد پا و کفش است. در صورتی که شما هم به این مشکل گرفتار شده‌اید، می‌توانید از پودر بچه استفاده کنید. مقداری از پودر تالک را داخل کفش بریزید و بپوشید. همچنین توجه داشته باشید برای افزایش کارایی پودر بچه باید کفش خود را چندین بار تکان دهید. بعد از گذشت 24 ساعت صبر کردن، پودر مذکور را از کفش خارج کنید. این ترفند بوی عرق پاهای شما را کاهش می‌دهد.

12. جدا کردن شن از بدن

پودر بچه و کاربردهایی عجیب و جالب

یکی از معضلات شنا کردن لب دریا، چسبیدن شن‌های ساحلی به بدن است. اگر در چنین موقعیتی گیر افتاده‌اید و به پودر بچه دسترسی دارید، کافی است مقدار پودر تالک را روی بدن خود بریزید. همچنین به طور دقیق‌تر باید این ماده سفید رنگ را روی نقاطی بپاشید که شن به آنجا چسبیده است. این کار باعث می‌شود شن‌ها راحت‌تر از بدن شما جدا شوند.