دانلود بازی های قدیمی

اگر به بازی های قدیمی علاقمند هستید، این وب سایت‌ها بهترین گزینه برای دانلود هستند

اگر شما هم دلتان برای بازی‌های قدیمی تنگ شده با ما همراه باشید. در این مطلب به معرفی بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی می‌پردازیم.

به صورت رسمی می‌توان گفت که صنعت بازی های کامپیوتری از اواسط قرن بیستم شروع شده و امروز در پیشرفته‌ترین حالت ممکن قرار دارد. امروزه نوجوانان و جوانان زیادی طرفدار گیم و بازی های کامپیوتری هستند و صنعت بازی داغ داغ محسوب می‌شود.

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

به عنوان بیانی از تاریخچه بازی های کامپیوتری، نخستین بازی که برای رایانه به وجود آمد، تنیس ساده بود. در این بازی ابتدایی کاربران فقط می‌توانستند به توپ تنیس ضربات پی در پی و متعدد بزنند و به هیچ وجه نمی‌توان آن را با بازی‌های تنیسی که امروزه تهیه می‌شود، مقایسه کرد.

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

شاید شما یادتان نیاید، اما زمانی افراد بسیاری عاشق همین بازی ساده بودند و از بازی کردن آن لذت می‌بردند. البته هر چه زمان بیشتری سپری شد، میزان محبوبیت بازی های رایانه ای افزایش یافت؛ تا جایی که طی 10 سال گذشته ضریب محبوبیت به طرز چشمگیری بالا رفته است.

همه ما در کودکی و نوجوانی روی یک‌سری از بازی‌ها تعصب خاصی داشته‌ایم و مسلما چندتا از آنها مورد علاقه ما بوده‌اند. این بازی های نوستالژیک، کودکی و نوجوانی ما را ساخته و حتی با وجود کیفیت ضعیف و گرافیک بدی که نسبت به بازی‌های امروزی داشته‌اند باز هم عاشق آنها بوده‌ایم.

گاهی ممکن است در خلوت و تنهایی خود بخواهیم دوباره همان بازی های قدیمی را مجددا دانلود کرده و بازی کنیم. تجربه دوباره چنین گیم‌هایی روح طرفداران را جلا می‌دهد و باعث تجدید خاطرات می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره پنج وب سایت رایگانی صحبت کنیم که امکان دانلود بازی های قدیمی را فراهم آورده‌اند.

5. سایت Games Nostalgia

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

اولین وب سایتی که قصد معرفی آن را داریم، Games Nostalgia خواهد بود. از نام این سایت پیداست که می‌توان اغلب بازی های قدیمی را در آن پیدا کرد. به عبارت دقیق‌تر وبسایت گیمز نوستالژیا دسترسی به آرشیو بازی‌های 1985 تا 1995 را به کاربران خود می‌دهد.

کار با این سایت آسان و بی‌دغدغه است و شما را آزار نخواهد داد. خوشبختانه بازی‌های موجود در این سایت بر اساس دسته‌بندی‌هایی نظیر ژانر، میزان محبوبیت و بازی‌های جدید توسعه یافته است. یکی از امکانات جالبی که وب سایت Games Nostalgia به کاربران خود ارائه می‌دهد، امکان بازی کردن قبل از دانلود است.

کاربران می‌توانند با شبیه سازی این منبع دانلود بازی، ابتدا بازی مورد نظر خود را امتحان کنند و اگر خوششان آمد نسبت به دانلود آن اقدام کنند. همچنین قابل ذکر است که شبیه سازی بازی پیش از دانلود برای کاربران ویندوز و مک در دسترس خواهد بود. قرار نیست در این سایت جذاب فرآیند دانلود سختی را تجربه کنید و همه چیز در عین سادگی برگزار می‌شود.

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

تنها کاری که کاربران برای بازی کردن باید انجام دهند، دانلود فایل بازی و استخراج فایل فشرده در یک پوشه جدید است و سپس از بازی کردن لذت ببرید. همچنین یکی دیگر از پایگاه‌هایی که می‌توان برای بازی‌های قدیمی به آن مراجعه کرد، The Internet Archive است. سایت مذکور در جهت حفظ و نگهداری از اینترنت و به طور دقیق‌تر اطلاعات درون وب می‌کوشد.

این سازمان غیر دولتی نه تنها داده‌های دسترس‌پذیر سطح وب، بلکه هوای بازی های قدیمی را نیز دارد. به طور خلاصه اگر بخواهیم این پایگاه گسترده را توضیح دهیم، این‌طور باید گفت که آرشیو اینترنت داده‌های ارزشمند موجود در اینترنت را گردآوری و از آنها محافظت می‌کند. در این پایگاه داده اطلاعات مفیدی نظیر کتاب، صفحات وب، نرم افزار و بازی دیده می‌شود.

4. سایت My Abandonware

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

چهارمین وب سایت معتبری که مورد علاقه عاشقان بازی های قدیمی است، My Abandonware خواهد بود. از جمله سایت‌های خوب و با کیفیتی که می‌توانید در این حوزه بیابید و برای قدیمی‌ترین بازی‌ها روی آن حسابی ویژه باز کنید. البته فراموش نکنید که در این سایت خود Abandonware یک‌سری بازی جدید آپلود کرده که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

در وب سایت مذکور با فهرستی 15 هزارتایی روبه‌رو هستید که از هر نظر یونیک و منحصر به فرد هستند؛ زیرا برخی از این بازی های قدیمی را در هیچ وب سایت دیگری نخواهید یافت. یکی از امکانات و قابلیت‌های خوب این وب سایت، معرفی بازی توسط کاربران است. خوشبختانه قسمت پشتیبانی سایت عملکرد خوبی دارد و هر روز آپدیت‌هایی برای آن اعمال می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های این وب سایت، ارائه بازی های قدیمی تحت سیستم عامل DOS است. همچنین در وب سایت My Abandonware می‌توانید به هر طرف که می‌خواهید آزادانه بروید و وسعت گزینه‌های جستجوی آن بی‌نظیر است. بر این اساس می‌توانید بازی مورد نظر خود را از طریق جستجوی نام، سال انتشار، پلتفرم بازی، ژانر، موضوع بازی و ناشر آن پیدا کرده و دانلود کنید.

3. سایت RGB Classic Games

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

یکی دیگر از سایت‌های قدرتمند این حوزه، RGB Classic Games است که می‌توانید در آن انواع و اقسام بازی های قدیمی و کلاسیک تحت DOS را پیدا کنید. همچنین برخی از بازی‌هایی که تا به امروز منتشر نشده یا خیلی قدیمی هستند در این وب سایت پیدا می‌شوند.

به طور کلی سایت مذکور به ارائه بازی‌هایی می‌پردازد که روی سیستم عامل‌های بسیار قدیمی مثل Win16، DOS و Win9x اجرا می‌شدند و خوشبختانه چون هم‌اکنون کامپیوترها و سیستم‌عامل‌هایشان پیشرفت قابل توجهی کرده، این بازی‌ها راحت‌تر و روان‌تر از قبل اجرا خواهند شد.

بنابراین اگر قصد دارید بازی قدیمی دانلود کنید که تحت سیستم عامل DOS کار می‌کرده می‌توانید هم‌اکنون وارد سایت RGB Classic Games شده و از جستجوی در آن لذت ببرید. حتی این امکان برایتان فراهم شده تا بتوانید بازی‌ها را بر اساس سیستم عامل، ژانر و نام شرکت یا سال انتشار و حالت ویدیویی که داشته‌اند پیدا کرده و دانلود نمایید.

ویژگی محبوبی که وب سایت مورد اشاره دارد، قابلیت شبیه سازی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیش از دانلود بازی کنند و اگر تمایل داشتند نسبت به دانلود اقدام نمایند.

2. سایت Abandonware DOS

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

دومین وب سایت معروفی که برای یافتن بازی های قدیمی می‌توان به آن سر زد، Abandonware DOS خواهد بود. همان‌طور که دنباله نام این وب سایت مشخص است، تنها به ارائه بازی های کلاسیکی می‌پردازد که تحت سیستم عامل DOS بوده‌اند. یکی از اتفاقات خوبی که در این سایت دانلود بازی رخ داده، فهرستی کامل از بازی های خاطره انگیز و محبوب برای ویندوز است.

البته تمام بازی‌های این سایت قدیمی نیستند و بین آنها بازی‌های جدید هم به صورت محدود پیدا می‌شوند. شایان ذکر است که بازی های کلاسیک وب سایت Abandonware DOS مربوط به بعد از سال 2002 هستند و می‌توان به برخی از آنها از جمله جنگ ستارگان اشاره کرد.

خوشبختانه مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای این سایت برشمرد، تنوع بالای بازی‌هایی است که دارد. از طرفی اعضای تیم پشتیبانی آن به طور فعال سایت را آپدیت می‌کنند و در به‌روز نگه داشتن آنها سعی و کوشش زیادی به خرج می‌دهند. ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که در Abandonware DOS وجود دارد، صفحه جالبی است که برای هر بازی وجود خواهد داشت.

کاربران می‌توانند با جستجوی بازی مورد نظر خود اطلاعات مفیدی مثل رتبه بازی، پیش نیازهای سیستم اجراکننده آن، تاریخ انتشار بازی، تصاویر و ویدیوهای آن به دست آورند. همچنین قادر خواهید بود برای یادگیری جستجوی بهتر در سایت، مقالات و راهنماهای آموزشی آن را مطالعه کنید. از دیگر مزایای آن می‌توان به دسته‌بندی‌های جالبی اشاره کرد که هر یک باعث می‌شود کاربران راحت‌تر به هدف خود برسند.

1. سایت Abandonia

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی قدیمی

و در نهایت آخرین وب سایتی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، Abandonia است. کاربرانی که به دنبال دانلود بازی‌های تحت سیستم عامل DOS هستند می‌توانند سری به این سایت جذاب بزنند و بازی های قدیمی رایانه‌ای را از آنجا دریافت کنند. گفتنی است تمامی بازی‌هایی که در لیست این سایت حضور دارند به طور رسمی از رده خارج شده محسوب می‌شوند.

معمولا این قبیل بازی‌ها توسط ناشر پشتیبانی نمی‌شوند و از رده بازی‌های امروزی خارج شده‌اند. این سایت از سال 1999 آغاز به کار کرد و حالا از جمله بهترین وب سایت‌هایی است که می‌توانید در آن بازی‌های قدیمی و منسوخ شده را دانلود کنید. همچنین جالب است بدانید که هم‌اکنون Abandonia دارای 1400 عنوان بازی قابل دانلود است و 800 هزار نفر کاربر دارد.

از جمله اطلاعاتی که در صفحه هر بازی نشان داده می‌شود، می‌توان به توضیحاتی مختصر درباره بازی، اسکرین شات، ویرایشگر و نمره کاربران به بازی اشاره کرد. همچنین یک‌سری دسته‌بندی‌های جذاب نظیر نام، سال، رتبه‌بندی و موضوع وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. تمام بازی‌هایی که روی سیستم عامل DOS وجود دارد در این وب سایت پیدا می‌شود؛ بنابراین نباید انتظار وجود بازی‌های جدید را داشت.

سخن پایانی درباره دانلود بازی های قدیمی

همان‌طور که می‌دانید صنعت بازی های رایانه ای امروزه پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و بازی های کامپیوتری زیادی ساخته شده است که هم کیفیت بالایی دارند و هم گرافیک خوبی دارند. با این که امروزه کنسول‌های مختلفی هم درست شده و دنیای بازی‌ها پیشرفت کرده، ولی باز هم پیدا می‌شوند کسانی که بخواهند سری به بازی‌های نوستالژی بزنند و تجدید خاطره کنند. به همین منظور با مراجعه به وبسایت‌های بالا می‌توانید اقدام به دانلود بازی های قدیمی کنید و از بازی کردن آنها لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*