سانگ یانگ

سانگ یانگ دوباره فروخته شد؛ خودروساز ورشکسته کره‌ای با برند جدید فعالیت می‌کند

سانگ یانگ پس از تحمل مشکلات مالی فراوان و چشیدن طعم تلخ ورشکستگی، سرانجام مجبور شد به فروش راضی شود و با برندی جدید به فعالیت خود ادامه دهد.

سانگ یانگ که در سال 1954 تاسیس شد و به عنوان چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ کره‌ای شناخته می‌شود، مدت‌هاست که در وضعیت خوبی قرار ندارد و به ورشکستگی رسیده است. هفته اخیر دادگاهی در کره برگزار شد و این دادگاه مجوز فروش SsangYong را صادر نمود؛ این خودروساز کره‌ای قرار است با یک شرکت تولید محصولات فولادی و شیمیایی به نام KG Group وارد معامله شود و برند خود را به این شرکت بفروشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده از طرف رسانه‌های کره‌ای، این قرارداد در تاریخ 1 سپتامبر سال جاری بسته می‌شود و شرکت سانگ یانگ نام خود را به KG SsangYong Mobility تغییر خواهد داد.

جالب است بدانید در سال 2010 نیز قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد و شرکت خودروسازی SsangYong فروخته شود؛ این‌بار توسط شرکت هندی ماهیندرا! اما این اتفاق رخ نداد تا در نهایت در اواخر سال 2020 سانگ یانگ ورشکستگی خود و بدهکاری‌اش را با مبلغی معادل 219 میلیون دلار اعلام کرد.

با این حال پس از کش و قوس‌های فراوان و سختی‌های بسیار، به نظر می‌رسد که خودروساز محبوب و باسابقه کره‌ای در شرف احیا شدن و بازگشت به صنعت خودرو است. هنوز جزئیاتی از رقم فروش SsangYong به شرکت KG Group اعلام نشده، اما به احتمال زیاد این مبلغ به مراتب چند برابر بیشتر از پیشنهادهای قبلی خواهد بود.

بازگشت سانگ یانگ به صنعت خودروسازی با تولید مدل‌های مختلفی از خودروهای برقی، می‌تواند باری دیگر این شرکت کره‌ای را به عرصه رقابت بازگرداند؛ باید ببینیم در آینده چه سرنوشتی در انتظار این شرکت خواهد بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا سانگ یانگ پس از فروش برند خود و رهایی از ورشکستگی می‌تواند بازگشت موفقیت‌آمیزی را تجربه کند؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*