سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022

سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022 رونمایی شد؛ یک شاسی بلند برقی جذاب از کره

شرکت کره‌ای سانگ یانگ از شاسی بلند جدید برقی خود با نام سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022 رونمایی کرد. مشخصات این خودرو را در ادامه بخوانید.

اوایل سال 2019 بود که زمزمه‌هایی درباره ساخت یک خودروی تماماً الکتریکی توسط سانگ یانگ شنیده شد و قرار بود شاسی بلند کوراندو به صورت برقی راهی بازار داخلی شود، اما این مهم تا سال 2021 تحقق نیافت. متاسفانه شرکت سانگ یانگ در سال 2019 یک لحظه غفلت کرد و یک عمر پشیمان شد.

معرفی سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022

سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022

اگر شرکت کره‌ای سانگ یانگ در آن زمان شاسی بلند کوراندوی کوچک خود را به صورت برقی تولید می‌کرد، هم‌اکنون در بازار خودروهای الکتریکی جلوتر از رقبای فعلی خود ایستاده بود، ولی شوربختانه موفق نشد. حالا پس از گذشت دو سال از این اتفاق، به نظر می‌رسد بازار محصولات SUV الکتریکی شدیداً رقابتی شده و سانگ یانگ تازه‌وارد راه سختی برای موفقیت پیش رو دارد.

به تازگی این برند معتبر یک شاسی بلند کوچک به نام کوراندو e-Motion راهی بازار کرده که قیمت آن نزدیک به یک میلیارد و 100 میلیون تومان خواهد بود. ساختار کلی و طراحی خودروی مذکور جدید و به‌روز نیست، بلکه ترکیبی از کوراندو بنزینی و دیزلی است که حالا الکتریکی شده!

سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022

البته شرکت سانگ یانگ برای ایجاد تفاوت در شکل ظاهری این خودرو با دو نسخه بنزینی و دیزلی آن تلاش کرده همچون کمپانی‌های مطرح هیوندای و ام جی، تغییراتی اعمال کند. بنابراین هم‌اکنون شاهد تعبیه پنلی جدید و صاف هستیم که مشبک است. آیرودینامیک سپر عقب افزایش یافته و متناسب با طراحی ساده نمای جلو، رینگ‌های آلیاژی ارتقا یافته است.

همچنین شاسی بلند کوراندو ای موشن چراغ‌های جلو و عقب زیبایی به رنگ آبی دارد و این رنگ آبی تم فضای داخلی خودرو نیز محسوب می‌شود. از جمله قسمت‌هایی که به رنگ آبی کم‌رنگ درآمده‌اند می‌توان به داشبورد و درها، دریچه‌های هوا و روکش فرمان اشاره کرد.

خوشبختانه کابین داخلی کوراندو e-Motion طراحی دلنشین و مناسبی خواهد داشت و داخل آن یک صفحه نمایش درایور 12.3 اینچی تعبیه شده که با گرافیک و طراحی متفاوتش نظر مشتریان را جلب خواهد کرد. متاسفانه صفحه نمایشی که پشت آمپر قرار دارد هارمونی درستی با صفحه نمایش لمسی مرکزی ندارد و وضوح آن به شدت پایین است.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022

سانگ یانگ کوراندو برقی در زمینه ابعاد و اندازه کلی خودرویی بی‌نظیر به حساب می‌آید. این خودروی جذاب نزدیک به 4.5 متر طول دارد که در مقایسه با خودروهای برقی نظیر ام جی زد اس، هیوندای کونا و پژو 2008 الکتریکی فضای زیادتری دارد. فضای کابین به حدی زیاد است که سرنشینان عقب می‌توانند پاهای خود را به راحتی دراز کنند.

کیفیت باز شدن درها عالی است و از آنجایی که فضای زیادی برای رفت و آمد داخل کابین وجود دارد، برداشتن و گذاشتن صندلی کودک به خوبی انجام می‌شود. صندوق بار حجم قابل توجه و بی‌نظیری دارد؛ به طوری که با 551 لیتر ظرفیت آن می‌توان یک مسافرت بی‌دردسر رفت. خودروهای الکتریکی دیگر از نظر داشتن صندوق بار بزرگ عملکرد خوبی ندارند و سانگ یانگ کوراندو برقی درجه یک است.

قلب تپنده این خودروی الکتریکی یک باتری قدرتمند با گنجایش 61.5 کیلووات ساعت است و می‌تواند حداکثر 188 اسب بخار قدرت را به محور جلو خودرو منتقل کند. کوراندو ای موشن اگرچه برد خوبی دارد، اما باز هم در مقایسه با رقبا می‌توان گفت متوسط عمل می‌کند. برای مثال خودروی هیوندای کونا برقی تا 483 کیلومتر را به راحتی می‌رود. همچنین ام جی برقی با هر بار شارژ کامل تا 434 کیلومتر راه می‌رود.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion 2022

همچنین یکی دیگر از مولفه‌های مهم خودروی الکتریکی مدت زمانی است که باید منتظر شارژ شدن آن ماند. کوراندو e-Motion از نظر شارژ DC در سطح متوسطی نسبت به رقبای خود قرار دارد، چرا که حداکثر سرعت شارژ آن 100 کیلووات است. با این میزان شارژ  می‌توان باتری این شاسی بلند کوچک برقی را 20 تا 80 درصد در 30 دقیقه شارژ کرد.

همچنین اگر از شارژر 50 کیلوواتی استفاده شود، حدود 54 دقیقه طول خواهد کشید تا 20 تا 80 درصد باتری این خودرو پر شود. سانگ یانگ کره‌ای می‌تواند قدرت 188 اسب بخار را تولید کند و با این میزان قدرت جزو سریع‌ترین خودروهای کوراندو محسوب می‌شود. البته در قیاس با شتاب و سرعت خودروهای تسلا، این خودرو حرفی برای گفتن ندارد. به نظر می‌رسد شتاب صفر تا صد کوراندو برقی ای موشن 8.5 ثانیه طول بکشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*