میت 50

هواوی در اقدامی جسورانه، سری میت 50 را یک روز قبل از آیفون 14 عرضه می‌کند

هواوی که این روزها برای بازیابی اعتبار گذشته خود سخت در تلاش است، قصد دارد از سری میت 50، یک روز پیش از معرفی آیفون 14، رونمایی کند.

هواوی پس از آنکه به عنوان یکی از سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان مطرح شد، پس از وضع تحریم‌های ایالات متحده کم‌کم با از دست دادن بخش عمده بازار، به دست فراموشی سپرده شد. اما این شرکت مصمم است که دوباره به شکوه گذشته خود بازگردد. طبق گزارش Statcounter، سهم 6 درصدی هواوی از بازار گوشی‌های هوشمند در ماه جولای، نسبت به اوج خود در سه ماهه دوم 2020 که با 20 درصد فروش جهانی، از سامسونگ پیشی گرفته بود، کاهشی چشم‌گیر را نشان می‌دهد. با این حال، سازنده چینی اکنون در حال آماده‌سازی برای عرضه پرچم‌دار جدید خود، یعنی سری میت 50 است.

روزهای بد هواوی از زمانی شروع شد که این شرکت در تیررس تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفت. این شرکت به جاسوسی برای چین متهم شد و آمریکا دسترسی آن به کلیه فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را ممنوع اعلام کرد. این بدان معنی است که حتی شرکت‌های غیرآمریکایی که از فناوری این کشور بهره می‌برند نیز اجازه ندارند با هواوی در ارتباط باشند.

هواوی میت 50

متاسفانه این تصمیم ایالات متحده، نه تنها به هواوی، بلکه بر شرکت‌های آمریکایی که از فروشندگان قطعات به این شرکت چینی بودند نیز ضربه‌ای سهمگین وارد کرد. برخی از آنها مانند کوالکام در نهایت توانستند مجوزی از سوی دولت آمریکا برای از سرگیری روابط خود با هواوی را دریافت کنند که البته با محدودیت‌های سختگیرانه مانند عدم اعطای مجوز فروش تجهیزات مجهز به 5G همراه است.

تنها تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های اخیر هواوی، به تراشه‌های کوالکام مجهز هستند. این شرکت هم‌چنان نمی‌تواند از چیپست مجهز به 5G استفاده کند و این رویه در میت 50 نیز ادامه خواهد داشت.

اطلاعات لو رفته از مشخصات هواوی میت 50

بر اساس اطلاعات لو رفته از Digital Chat Station، افشاگر معروف ویبو، هواوی میت 50 از یک تراشه LTE استفاده خواهد کرد که با شماره مدل اسنپدراگون SM8425 شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد که این سری، ارتباط نزدیکی با اسنپدراگون 8 نسل 1 و نسخه پلاس آن با شناسه SM8475 داشته باشد. این گزارش نشان می‌دهد که پردازنده میت 50، یک گام از سری اسنپدراگون 8 نسل 1 عقب‌تر خواهد بود و فاقد اتصال 5G است.

فناوری اینترنت همراه 5G مدتی است که بسیار رایج شده و اکثر گوشی‌های هوشمند از این نسل پشتیبانی می‌کنند. با این وجود، فایو جی هم‌چنان به صورت گسترده قابل استفاده نیست و خریداران گوشی‌های 4G دستکم در میان مدت، چیز خاصی را از دست نخواهند داد.

اعلامیه رونمایی میت 50

اعلامیه رونمایی از سری میت 50 در تاریخ 6 سپتامبر

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، به میت 50 این امکان را خواهد داد تا بتواند به‌عنوان پرچم‌دار جدید هواوی، با بهترین گوشی‌های اندرویدی سال 2022 از جمله سری گلکسی اس 22 سامسونگ رقابت کند.

در ابتدا انتظار می‌رفت که Mate 50 در اکتبر 2021 وارد بازار شود، اما از آنجایی که هواوی از منابع کافی برای تولید این گوشی برخوردار نبود، طی سال گذشته تنها به عرضه سری P اکتفا کرد. شایعات جدید حاکی از آن هستند که میت 50 از طریق سیستم ماهواره‌ای Beidou به کاربران اجازه خواهد داد تا در صورت عدم اتصال به شبکه مخابراتی نیز بتوانند پیامک ارسال کنند. این سری هم‌چنین از فناوری‌های جدید عکاسی و حالت باتری اضطراری نیز برخوردار خواهد بود.

سری میت 50 شامل گوشی‌های Mate 50e، Mate 50 Pro و Mate 50 RS است و طبق گزارش قبلی، برخی از این نسخه‌ها ممکن است به تراشه Kirin 9000S اختصاصی هواوی مجهز شوند. این سری در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، نارنجی و طلایی عرضه خواهند شد.

طبق اعلام رسمی هواوی، گوشی‌های سری میت 50 در تاریخ 6 سپتامبر، یعنی یک روز پیش از رونمایی اپل از سری آیفون 14، معرفی خواهد شد. این دستگاه‌ها به سیستم‌عامل هارمونی مجهز خواهند بود.