گلکسی A12 سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی A12 سامسونگ با پوکو M3 پرو

در مقایسه دو گوشی گلکسی A12 سامسونگ با پوکو M3 پرو قصد داریم برنده میدان را در جدال بین پایین‌رده‌ها مشخص کنیم.

همانطور که می‌دانید بازار گوشی‌های پایین‌رده یکی از پرطرفدارترین بازارها محسوب می‌شود چرا که افراد زیادی به دنبال خرید گوشی با کمترین مبلغ هستند. یکی از گوشی‌های پایین‌رده که در بازار کشورمان توانسته به محبوبیت برسد گلکسی A12 سامسونگ است که با قیمت مناسب و رقابتی خود عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. اما آیا این گوشی بهترین انتخاب خریدار در بازار گوشی‌های پایین‌رده خواهد بود؟ با گجت نیوز همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

گوشی‌های پایین‌رده زیادی در بازه قیمتی ای 12 وجود دارند اما ما گوشی پوکو ام 3 پرو – Poco M3 Pro را برای مقایسه با محصول کره‌ای‌ها برگزیده‌ایم. پوکو ام 3 پرو در همان بازه قیمتی ای 12 قرار می‌گیرد اما کمی جدیدتر بوده و محصول زیرشاخه شیائومی به حساب می‌رود. در ادامه با مقایسه اجمالی و بررسی این دو گوشی رقیب، عملکرد آن‌ها را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

مقایسه گوشی‌های گلکسی A12 سامسونگ و پوکو M3 پرو

نمایشگر

گلکسی A12 سامسونگ

چینی‌ها برای محصول پایین‌رده خود از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل IPS استفاده کرده‌اند که با رزولوشن 1080×2400 پیکسل تصاویر را با حداکثر روشنایی 400 نیت و تراکم پیکسلی 405 ppi به نمایش در می‌آورد. این در حالی است که گلکسی A12 سامسونگ از صفحه نمایشی با پنل PLS بهره می‌برد که رزولوشن 720×1600 پیکسل را داشته و تراکم پیکسلی‌اش به 264 ppi می‌رسد.

در واقع تراکم پیکسلی پوکو ام 3 پرو حدودا دو برابر بیشتر از ای 12 سامسونگ بوده و در نتیجه کیفیت و وضوح تصاویر بالاتر خواهند بود. همچنین پنل IPS می‌تواند رنگ‌ها را با کیفیت بالاتری نسبت به PLS پخش کند و در مجموع برنده قسمت نمایشگر در مقایسه میان این دو گوشی، پوکو ام 3 پرو خواهد بود.

سخت افزار

گلکسی A12 سامسونگ

در حالی که ای 12 همانند ام 3 پرو از 4 گیگابایت رم برخوردار است اما وقتی به چیپست می‌رسیم تفاوت‌ها بسیار زیاد خواهند شد. شیائومی در ام 3 پرو از چیپست دایمنسیتی 700 استفاده کرده که از هر جهت برتر از Helio P35 مدیاتک عمل می‌کند. فرکانس پردازشی بالاتر، اجرای روان‌تر بازی‌ها و برنامه‌های حجیم، مصرف انرژی کمتر و پشتیبانی از شبکه 5G همگی جمع شده‌اند تا پوکو ام 3 پرو برای دوست‌داران بازی‌های موبایلی جذاب‌تر باشد.

شاید مهم‌ترین وجه تمایز میان گلکسی A12 سامسونگ و ام 3 پرو به بخش سخت افزار مربوط شود. پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی برای یک گوشی پایین‌رده یک آپشن فراتر از بازه قیمتی محسوب می‌شود که می‌تواند ورق را کامل به طرف محصول چینی‌ها برگرداند. همچنین عملکرد سریع‌تر و روان‌تر پوکو مهر تاییدی بر برتری تراشه دایمنسیتی 700 نسبت به Helio P35 می‌زند.

دوربین

گلکسی A12 سامسونگ

ماژول دوربین اصلی ای 12 از 4 سنسور 48، 5، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند که به ترتیب وظیفه دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق را انجام می‌دهند. در مقابل پوکو ام 3 پرو تنها سه سنسور 48، 2 و 2 مگاپیکسلی دارد که تحت عنوان دوربین‌های عریض، ماکرو و تشخیص عم فعالیت می‌کنند. بدین ترتیب دوربین فوق عریض از پوکو ام 3 پرو حذف شده و این ویژگی تنها در نماینده سامسونگ در دسترس خواهد بود.

در بخش دوربین سلفی نیز هر دو گوشی از سنسور 8 مگاپیکسلی عریض بهره می‌برند که با کیفیت تقریبا مشابه و یکسانی به ثبت عکس می‌پردازند.

در مجموع برنده بخش دوربین در مقایسه میان گلکسی A12 سامسونگ و پوکو ام 3 پرو، نماینده کره‌ای‌ها خواهد بود.

باتری

گلکسی A12 سامسونگ

در این سگمنت شاهد قرارگیری باتری‌های 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای هر دو گوشی هستیم که شارژدهی تقریبا برابری با یکدیگر دارند. هر دو دیوایس از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما پوکو ام 3 پرو از فناوری 18 واتی و ای 12 از فناوری 15 واتی بهره می‌برد که البته این تفاوت در سرعت شارژ شدن گوشی تاثیر محسوسی نخواهد داشت.

برای این قسمت نمی‌توانیم برنده‌ای تعیین کنیم چرا که عملکرد هر دو دستگاه کم و بیش یکسان بوده و شاید به دلیل جدیدتر بودن چیپست ام 3 پرو، شارژدهی این گوشی کمی بهتر باشد.

جمع‌بندی

گلکسی A12 سامسونگ

با توجه به قرارگیری گلکسی A12 سامسونگ و پوکو ام 3 پرو در یک بازه قیمتی، بررسی جز به جز دستگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقایسه برتری پردازشی نماینده شیائومی مشهود بود اما اگر بخواهیم به سراغ عکاسی و استفاده از دوربین برویم، ام 3 پرو حریف ای 12 نخواهد شد. بنابراین انتخاب میان یکی از این دو گوشی کاملا به نیاز و هدف کاربر از خرید گوشی وابسته خواهد بود و هر دو دیوایس از جمله محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه برشمرده می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*