واردات خودروهای کره ای

مخالفت رئیس کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کره ای

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت با توجه به این که خودروسازان کره ای با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران همکاری کردند، واردات خودروهای کره ای نباید در اولویت قرار بگیرد.

مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص مفاد آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو عنوان کرد این آیین‌نامه مزیت‌های متعددی به همراه دارد؛ برای مثال اگر واردکنندگان خودرو به اقتصادی بودن خودروی وارداتی توجه کنند و همچنین تکنولوژی ساخت آن را به کشور بیاورند، به آنها امتیازات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد علاوه بر این اگر واردکنندگان تکنولوژی ساخت خودروهای خارجی را به کشور وارد کنند، از حمایت‌های ویژه دولتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی و کاهش عوارض گمرکی واردات برخوردار خواهند شد. همچنین با ارائه تسهیلات بانکی به خریداران محصولات این شرکت‌های واردکننده، فرایند فروش محصولات آنها را نیز آسان خواهیم کرد.

مخالفت با واردات خودروهای کره ای

 واردات خودروهای کره ای

طاهری با اعلام این که در خصوص نام خودروسازان ملاحظه خاصی وجود ندارد، گفت البته از آنجایی که خودروسازان کره جنوبی با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا به خصوص در دوره ریاست جمهوری ترامپ همکاری کردند، در حوزه واردات خودرو نباید در اولویت قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به دریافت تضمین‌هایی از خودروسازان خارجی برای جلوگیری از خلف وعده آنها اشاره کرد و گفت در حوزه واردات باید به مقاوم کردن واردات و صادرات توجه شود. همچنین نباید فقط واردات خودرو از یک شرکت خاص انجام شود که میزان آسیب‌پذیری را افزایش خواهد داد.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد یکی از راهکارهای مناسبت در حوزه واردات این است که برای مثال واردات خودرو منوط به فروش نفت شود تا هر کشوری که می‌خواهد محصولات خود را به ایران صادر کند، باید به ازای آن از ایران نفت و فرآورده‌های نفتی بخرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*