سریال حلقه های قدرت

آیا پیش از سریال حلقه های قدرت باید سه‌گانه ارباب حلقه ها را تماشا کنیم؟

در آستانه پخش سریال The Rings of Power 2022، این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده که آیا پیش از سریال حلقه های قدرت باید سه‌گانه ارباب حلقه ها را تماشا کنیم؟

هیاهوی سریال جدید شبکه آمازون پرایم، یعنی «حلقه های قدرت» به اوج خود رسیده است. طرفداران به دنیای فانتزی نویسنده  آر آر تالکین بازگردانده می‌شوند و اینبار تاریخچه‌ی سرزمین میانه در کانون توجه قرار می‌گیرد. در کنار تعداد زیادی از طرفدارانی که سه‌گانه اصلی و کتاب‌ها را جویده‌اند، گروهی از بینندگان جدید نیز وجود دارند که اولین سفر خود به سرزمین میانه را تجربه می‌کنند. اما آیا لازم است این افراد، سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را قبل از سریال جدید حلقه های قدرت تماشا کنند؟

آیا می‌توانم حلقه های قدرت را بدون تماشای ارباب حلقه‌ها شروع کنم؟

سریال حلقه های قدرت

شخصیت گالادریل که نسخه‌ی بالغ‌تر آن در سه‌گانه اصلی با بازی کیت بلانشت حضور داشت

اگر سری فیلم‌های افسانه‌ای The Lord of the Rings را ندیده‌اید و می‌خواهید سریال The Rings of Power را تماشا کنید، جای نگرانی وجود ندارد. داستان سریال، هزاران سال قبل از وقایع سه‌گانه اصلی و  هابیت اتفاق می‌افتد و به کسانی که به تازگی وارد این فرانچایز شده‌اند، اجازه می‌دهد که راحت‌تر دنیای تالکین را درک کنند. البته خوره‌های سریال و کتاب‌ها قاعدتا درک عمیق‌تری از وقایع  سریال حلقه های قدرت و شخصیت‌هایش خواهند داشت.

کسانی که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را دیده‌اند، تعدادی شخصیت آشنا مانند گالادریل، الروند و حتی سائورون را تشخیص خواهند داد. با این حال، تفاوت زمانی به این معنی است که آنها توسط بازیگران کاملا جدیدی به تصویر کشیده می‌شوند. سریال حلقه های قدرت پیش زمینه داستانی این شخصیت‌های آشنا و همچنین تعدادی کاراکتر کاملا جدید را روایت خواهد کرد. حلقه‌های قدرت درباره‌ی حرکت سرزمین میانه از دوره‌ی صلح به سمت رویدادهای فاجعه‌بار عصر دوم است.

بیشتر بخوانید: ۷ اصطلاح در سریال ارباب حلقه ها که باید با آنها آشنا شوید

در حالی که سریال حلقه های قدرت، پایه‌گذار رویدادهای سه‌گانه اصلی است، اما خط‌های داستانی جدید و ناشناخته‌تری هم وجود دارد که تماشای این سریال را به تجربه‌ای بدیع و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

اگر هنوز سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را ندیده‌اید، باید بگویم که قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارند. اگر قبل از تماشای The Rings of Power ده ساعت وقت آزاد دارید، آن را صرف تماشای ماجراجویی آراگورن و یارانش در سرزمین میانه کنید. قول می‌دهم پشیمان نشوید!

آیا سریال جدید ارباب حلقه‌ها بر اساس یکی از کتاب‌های تالکین ساخته شده است؟

سریال حلقه های قدرت

ملکه رِگِنت میریِل؛ آخرین وارث حکومت نومِنور (اجداد آراگورن، پسر آراتورن)

هیچ متن یا کتاب بخصوصی وجود ندارد که حلقه های قدرت بر اساس آن ساخته شده باشد. در عوض داستان‌های نقل شده از تعدادی از آثار تالکین اقتباس شده‌اند که بازه چند هزار ساله را در بر می‌گیرند. بسیاری از این داستان‌ها جمع و جورتر می‌شوند تا بتوان آنها را به موقع و در طول سریال روایت کرد، اما ما فکر می‌کنیم که تمام جزئیات مهم در یک بازگویی وفادارانه حفظ می‌شوند.

یکی از آثار ادبی که سریال به شدت از آن استفاده می‌کند، رمان «سیلماریلیون» است. این اثر که به جای رمان، بیشتر حکم مجموعه‌ای از متون تاریخی سرزمین میانه را دارد، به نویسندگان سریال اجازه می‌دهد تا با آزادی عمل بیشتری، عناصر داستانی را در کنار هم بچینند. ضمنا اثر ۱۲ جلدی «تاریخ سرزمین میانه» و تعدادی از نامه‌های تالکین در مورد جزئیات سال‌های قبل از بیلبو بگینز وجود دارد که می‌تواند کار نویسندگان را تا حد زیادی آسان‌تر کند.

دو قسمت اول سریال «حلقه های قدرت» در تاریخ اول سپتامبر (11 شهریور) در شبکه آمازون پرایم به نمایش در می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*