نسخه دوم یو اس بی 4

نسخه دوم یو اس بی 4 با سرعت 80 گیگابایت بر ثانیه از راه رسید

نسخه دوم یو اس بی 4 سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در واقع پهنای باند نسخه دوم USB4 نسبت به نسل قبل دو برابر شده است.

استاندارد جدیدی برای کابل USB-C معرفی شد. این استاندارد که نسخه دوم یو اس بی 4 نام دارد میتواند با استفاده از کابل‌های مخصوص حداکثر سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار دهد. استاندارد USB4 Version 2.0 همچنان از کانکتورهای USB Type-C استفاده خواهد کرد.

افزایش سرعت دو برابری در نسخه دوم استاندارد یو اس بی 4

نسخه دوم یو اس بی 4

گروه USB Promoter این خبر را بیشتر برای توسعه‌دهندگان اعلام کرده تا خود را با تغییر پیش رو وفق دهند. Brad Saunders، رئیس گروه USB Promoter در این رابطه گفت:

این افزایش سرعت بیش از همه برای نمایشگرهای قدرتمند، حافظه‌های ذخیره‌سازی و داک‌ها و هاب‌های مبتنی بر USB مفید خواهد بود.

از آنجایی که نسخه دوم استاندارد یو اس بی 4 سازگاری بالایی دارد، کاربران می‌توانند کابل‌ها و دستگاه‌های جدید را با هر کانکتور USB-C که از استانداردهای USB4 Version 1.0، USB 3.2، USB 2.0 و تاندربولت 3 پشتیبانی می‌کند، استفاده کنند. کابل‌های قدیمی نیز در صورت اتصال به پورتی که از استاندارد USB4 2.0 پشتیبانی می‌کند، با سرعت پیشین خود عمل خواهند کرد.

نسخه دوم یو اس بی 4

در ادامه به برخی از ویژگی‌های نسخه دوم یو اس بی 4 می‌پردازیم:

  • حداکثر سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه برای انتقال داده بر پایه معماری لایه جدید
  • استفاده از کابل‌های Type-C فعلی برای انتقال با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه و کابل‌های جدید برای سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه
  • به‌روزرسانی پروتکل‌های مربوط به داده و صفحه‌نمایش برای استفاده بهتر از پهنای باند اضافه شده
  • به‌روزرسانی معماری داده USB برای افزایش سرعت تونل‌زنی داده‌ها در USB 3.2 به بیشتر از ۲۰ گیگابیت بر ثانیه
  • به‌روزرسانی برای عملکرد بهتر با جدیدترین نسخه‌های پورت دیسپلی و PCIe

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مشخصات نسخه دوم USB4 باید تا کنفرانس USB Developer Days 2022 صبر کنیم. این کنفرانس در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در واشینگتن برگزار خواهد شد و در طول آن توضیحاتی در رابطه با نام‌گذاری و بازاریابی استاندارد ۸۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای ارائه می‌شود. هرچند که تاکنون اکثر شرکت‌ها نتوانسته‌اند از توصیه‌های پیشین این گروه پیروی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*