شاه میگو

برای خرید شاه میگو بزرگ ایرانی به کجا مراجعه کنیم؟

غذاهای دریایی از جمله شاه میگوهای بزرگ به سبب خواص و ارزش غذایی بالایی که دارند باعث ایجاد رغبت افراد زیادی به گنجاندن آن در برنامه‌ی غذایی خود می‌شوند، اما قیمت بالای آن برای برخی مشکل ایجاد می‌کند.

در دنیای امروز آنچه که در رژیم غذایی هر خانواده اهمیت به‌سزایی دارد، مصرف میگو و به ویژه شاه میگو است. باید توجه داشت که مصرف غذاهایی با منشا دریایی به دلیل وجود مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی مواد مورد نیاز بدن، برای حفظ سلامتی در دراز مدت تضمین کننده سلامتی است.

پیش از آن که به تشریح انواع شاه میگو آکواریومی بزرگ پفکی تمپورا بپردازیم، بهتر است که با فواید خانواده آبزیان سخت پوست و یا مضرات احتمالی آن بیشتر آشنا شویم. در ادامه مطلب فوق سعی بر آن است که  به مهم‌ترین آنها اشاره کرده و مطالب را به نحوی که خواننده بتواند بیشترین بهره‌برداری لازم را از آنها ببرد و به سوالات و ابهامات احتمالی درباره شاه میگو آکواریومی بزرگ پاسخ مناسبی داده شود، ارائه کنیم.

انواع میگو و به ویژه انواع شاه میگو بزرگ یکی از سخت پوستان دریایی بسیار خوشمزه و مغذی است که به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار دریایی در سراسر جهان و منبعی سرشار از منابع عظیمی از کلسیم، ید و پروتئین است. نکته قابل توجه این است که بدانید به دلیل عدم وجود آهن، رنگ خون این آبزی آبی رنگ می‌باشد. در عین حال باید توجه داشت که خون آبی رنگ میگو حاوی مقادیر متنابهی از مس است؛ شاه میگو در واقع یکی از زیر مجموعه‌های خانواده میگو و در زمره تنوع زیستی میگو و خرچنگ دریایی تلقی شده که در سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

شاه میگو ایرانی

امروزه با شناخت از انواع آبزیان و محصولات غذایی دریایی و همچنین تحقیق و بررسی دانشمندان بر روی آنها، مشاهده شده، شاه میگو ایرانی چینی ژاپنی نسبت به مناطق دیگر از خاصیت بیشتر برخوردار هستند و مقدار پروتئینی که در گوشت این آبزیان است نسبت به آبزیان دیگر زیادتر و از سلامت بالاتری برخوردار هستند. از این رو بازار تقاضای این آبزیان در کشورهای اروپایی بیشتر و حجم بازار صادراتی آنها افزایش یافته است. در واقع در آبهایی که این آبزیان زندگی می‌کنند و حتی تغذیه‌ای که دارند املاح بهتری وجود دارد که باعث می‌شود نسبت به نمونه‌های مشابه از کیفیت بیشتری برخوردار باشند و چون میگو نسبت به ماهی ارزش غذایی بیشتری دارد.

شاه میگو

غذاهای مجلسی که در استان‌های جنوبی کشور برای مهمان‌های خود درست می‌کنند، شاه میگو ایرانی است. در استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی سیستان و بلوچستان مهمان را خیلی محترم و مقدم می‌دانند و سعی می‌کنند بهترین غذا را برای مهمان تهیه کرده و در سفره ناهار یا شام قرار بدهند. به خاطر این که قیمت شاه میگو بالا هست و یکی از غذاهای گران‌قیمت است. سعی می‌شود مدت زمانی که مهمان در آن خانه حضور دارد حداقل یک بار از این غذا تهیه شده و استفاده شود. البته انواع مختلفی غذا می‌شود به میگو تهیه کرد و هم به صورت سنتی و هم به سبک مدرن و جدید. از انواع غذاهای سنتی می‌توان به پلو میگو، غلیه میگو، خوراک میگو با گوجه فرنگی، و میگو کبابی اشاره کرد.

خرید و فروش شاه میگو عمده

در شهرهای جنوبی ایران تماما میگو صید می‌شود، اما شاه میگو عمدتا در شهر بوشهر یافت می‌شود که مقدار زیادی از آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود. تقریبا شاه میگوی ایرانی به تمام اروپا و بیشتر کشورهای آسیای غربی و مرکزی صادر می‌شود و یکی از بهترین میگوهای جهان را می‌توان به جرات ایرانی دانست، زیرا که کیفیت آن یکی از بهترین نمونه‌ها می‌باشد. میگو در شهرهای جنوبی، بازارهای بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد و با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. میگو را در فصل پاییز می‌توانید به صورت صید روزانه خرید و در سایت ما هم می‌توانید تازه‌ترین شاه میگوهای صید شده را معرفی محصولات خوب خریداری کنید. حتما توجه داشته باشید که بسیاری از افراد سودجو میگوها را با قیمتی گزاف می‌فروشند و میگویی که تحویل مشتری می‌دهند میگوی مناسبی نیست.

شاه میگو

در بازارهای مختلف، خرید شاه میگو به صورت عمده همچنین خرده را مشاهده خواهید کرد که با قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. نکاتی که در مورد خرید شاه میگو باید به آن توجه کنید این است که شاه میگو باید سفت باشد و شل بودن پوست آن نشان دهنده این است که تازه نیست. میگو باید آبدار باشد اگر دیدید که خشک شده بدانید که تازه نیست. اگرچه تعداد خیلی کمی از فروشنده‌ها مدام این میگوها را خیس می‌کنند، اما باز هم مشخص می‌شود که آن میگو ذاتا خشک است. نکته بعدی این است که میگو باید بوی دریا بدهد و اگر احساس کردید که بوی ترشیدگی مانند آمونیاک می‌دهد آن میگو مطمئنا فاسد شده است و خریداری یا مصرف ننمایید. حتما در نظر داشته باشید که میگو را پس از خرید تا دو سه روز می‌توانید در یخچال نگه دارید و پس از آن دیگر تازگی ندارد البته که با فریز کردن میگو، ماندگاری آن طولانی‌تر می‌شود که مشتری خود را دارد.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*