پروژکتور 4K لایکا

اولین پروژکتور 4K لایکا با ابعاد 100 اینچ مهمان نمایشگاه IFA شد

شرکت لایکا که در زمینه دوربین فعالیت دارد، در اقدامی عجیب از اولین پروژکتور خود در نمایشگاه IFA 2022 رونمایی کرد. پروژکتور 4K لایکا می‌تواند تصاویر را حداکثر در ابعاد ۱۰۰ اینچ به نمایش بگذارد.

شرکت لایکا با رونمایی از اولین پروژکتور 4K خود در نمایشگاه IFA 2022 همه را شگفت‌زده کرد. این پروژکتور که Cine 1 نام دارد در دسته پروژکتورهای UST (پرتاب فوق‌العاده کوتاه) قرار می‌گیرد و می‌تواند از فاصله ۱۵ سانتی‌متری دیوار، تصویری در ابعاد ۸۰ یا ۱۰۰ اینچ را نمایش دهد.

مشخصات و قیمت اولین پروژکتور 4K لایکا

پروژکتور 4K لایکا

اگرچه رونمایی از پروژکتور توسط یک شرکت دوربین محور عجیب به نظر می‌رسد؛ اما فراموش نکنید که مدل‌های UST به اپتیک‌های بسیار دقیق برای خلق تصویر مربعی شکل در فاصله کم نیاز دارند و این دقیقا همان جایی است که تخصص لایکا به کار می‌آید. این شرکت آلمانی اعلام کرد که از فناوری لنز Summicron خود در کنار المان‌های ناکروی برای ساخت این محصول استفاده کرده است.

همچنین در ساخت این پروژکتور لایه سه‌گانه RGB با عمر ۲۵ هزار ساعت (ساخته شده با همکاری هایسنس) و چیپ Texas Instruments DLP به کار رفته‌اند. لایکا اولین پروژکتور 4K خود را در دو نسخه برای نمایشگرهای ۸۰ اینچ و ۱۰۰ اینچ طراحی کرده است. مدل اول باید در فاصله ۱۵ سانتی‌متری دیوار و مدل دوم باید در فاصله ۳۰ سانتی‌متری دیوار قرار گیرد.

پروژکتور 4K لایکا

شرکت سازنده تاکید دارد که این فواصل و ابعاد کاملا رعایت شوند؛ زیرا اپتیک‌ها دقیقا برای آنها طراحی شده‌اند. برای همین منظور نیز پرده‌های اختصاصی پروژکتور را در ابعاد ۸۰ و ۱۰۰ اینچ به فروش می‌رساند. این پرده‌ها به ترتیب خروجی ۲۱۰۰ و ۲۵۰۰ لومن روشنایی را به ارمغان می‌آورند.

در بخش صوتی، پروژکتور 4K لایکا از اسپیکرهای داخلی مجهز به دالبی اتموس برای ارائه صدای فراگیر بهره می‌برد. همچنین این پروژکتور با یک دریافت کننده سیگنال‌های دیجیتال برای تماشای تلویزیون و سیستم عامل VIDAA هایسنس برای ارائه قابلیت‌های هوشمند همراه شده است.

علاوه بر اینها شما می‌توانید با استفاده از ورودی‌های HDMI و USB حافظه‌های اکسترنال، پخش کننده بلوری یا کنسول را به محصول جدید لایکا متصل کنید. دیگر مشخصات کلیدی این پروژکتور همچون پوشش فضایی رنگی و پشتیبانی از HDR اعلام نشده‌اند.

پروژکتور Leica

لایکا برای اولین پروژکتور 4K خود قیمت بسیار بالایی را تعیین کرده است. شما باید برای خرید مدل ۸۰ اینچ ۶۹۰۰ دلار و برای مدل ۱۰۰ اینچ ۷۹۰۰ دلار پرداخت کنید. این در حالی است که پیشرفته‌ترین پروژکتورهای UST کنونی (مثلا سامسونگ LSP7T 4K with +HDR10) در محدوده قیمتی ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*