گزارش مشکل در میکروفون گوشی هواوی نکسوس ۶ پی

به نظر می رسد که مشکلات نکسوس جدید ساخت هواوی روز به روز بیشتر می شود.پس از انتشار گزارش هایی از شکسته شدن خود به خودی شیشه عقب این گوشی ، حالا کاربران نکسوس ۶ پی گوگل از مشکلات موجود در میکروفون این گوشی در هنگام برقراری تماس سخن گفته و این موضوع را انجمن‌های مربوط به محصولات شرکت گوگل و همچنین وب‌سایت XDA-Developer بیان نموده‌اند. این مشکل زمانی مشخص شد که کاربرانی که از گوشی نکسوس ۶P با آنها تماس برقرار شده بود، هیچ صدایی را در حین شروع مکالمه نمی‌شنیدند.

با بررسی شکایات به نمایش در آمده در این دو وب‌سایت به نظر می‌آید این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فرد یک تماس معمولی برقرار کرده و از بلندگوی گوشی خود در حال استفاده کردن است.

بر اساس بعضی آزمایشات غیر رسمی حاصل شده توسط کاربران، مشکلات بوجود آمده در این گوشی از عملکرد نامناسب سیستم میکروفون حذف صدای نویز محیط این گوشی نشات می‌گیرد. بهتر است بدانید که هم اینک بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به جای یک میکروفون موجود در بخش دهانی گوشی‌ها، از دو میکروفون یا بیشتر به منظور حذف صداهای نامربوط موجود در محیط و همچنین ارسال صدایی بهتر و شفاف‌تر بهره می‌برند. به همین منظور بعضی از افراد می‌گویند که عمدا با پوشیده نگه داشتن این میکروفون، مشکل حل خواهد شد. اما بعضی دیگر نیز بر این باورند که علت ایجاد این چنین مشکلی به جهت پوشیده شدن این میکروفون به طور سهوی توسط کاربران نکسوس ۶ پی است.

البته جالب است بدانید که فردی به نام Nicholas Fitchett این طور می‌گوید که با غیر فعالسازی میکروفون ثانویه گوشی، تمامی مشکلات بوجود آمده رفع خواهد شد. حتی جالب است بدانید که این مشکل در گوشی‌های نکسوس ۵ و نکسوس ۶ گوگل نیز وجود داشت و به این شکل رفع شد. این فرد در ادامه این طور اضافه می‌کند: شرکت گوگل بهتر است در ادامه و در محصولات جدیدش، گزینه‌ای بدین منظور در بخش تنظیمات گوشی تعبیه کند و یا به طور کامل این بخش نرم‌افزاری را اصلاح نماید.

گوگل و هواوی هنوز هیچ واکنش رسمی به این مشکل نشان نداده اند ، اما به نظر می رسد که طی هفته های آینده شاهد انتشار یک بروزرسانی برای رفع این مشکل باشیم.البته اگر این ایراد در بخش سخت افزار نکسوس ۶ پی نباشد.

منبع: androidpolice

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*