برنامه های پاکسازی فضای گوشی

5 برنامه قدرتمند برای پاکسازی و آزاد کردن فضای گوشی اندرویدی شما

در این مطلب به معرفی 5 برنامه کاربردی و منتخب گوگل پلی برای آزاد کردن و پاکسازی فضای ذخیره سازی گوشی‌ های اندرویدی می‌پردازیم.

با گذشت زمان، گوشی‌های هوشمند نیز مانند رایانه‌ها، انبوهی از فایل‌ها، داده‌های حافظه پنهان (کش) و برنامه‌های غیرضروری را جمع‌آوری می‌کنند. در اغلب موارد، تا زمانی که سرعت گوشی شما کاهش پیدا کند یا به پایان عمر مفید خود نزدیک شود، احتمالا متوجه حضور حجم بزرگی از داده‌های غیرضروری و اضافی در دستگاه خود نخواهید شد. فایل‌های ناخواسته، فضای ارزشمند حافظه شما را اشغال کرده و در نهایت عملکرد دستگاه شما را کند می‌کنند. برای اینکه گوشی خود را در بهترین حالت خود حفظ کنید و از هرگونه اختلال و کندی در آینده جلوگیری کنید، گوگل پیشنهاد کرده تا فضای ذخیره‌سازی خود را بررسی و موارد غیر ضروری را پاک کنید و از برنامه های منتخب برای پاکسازی فضای گوشی خود استفاده کنید.

هدف اصلی، حذف موارد اضافی برای افزایش فضای حافظه است. اما کدام‌یک از برنامه‌های آزادسازی حافظه، ارزش نصب و امتحان را دارند؟ اکنون در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به 5 برنامه قدرتمند در زمینه پاکسازی فضای گوشی که به شما کمک می‌‌کنند، عملکرد دستگاه اندرویدی خود را در کم‌ترین زمان ممکن بهبود ببخشید.

5 برنامه برتر اندروید برای پاکسازی فضای گوشی

با کلیک بر روی نام هر برنامه، به صفحه دانلود آن در گوگل پلی منتقل خواهید شد

1- Files By Google

برنامه فایلز گوگل

به عنوان وظیفه اصلی، برنامه Files گوگل در واقع ابزاری برای مدیریت فایل است که به شما امکان می‌دهد، پوشه‌های خود را مرور، منتقل، کپی یا به اشتراک بگذارید. با این وجود، محبوب‌ترین ویژگی این برنامه نزد کاربران اندرویدی، قابلیت پاکسازی فضای گوشی و حافظه است. برای استفاده از این امکان، بر روی زبانه Clean در پایین برنامه ضربه بزنید. در اینجا، نواری را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد چه میزان از کل فضای شما استفاده شده است. هم‌چنین شما پیشنهاداتی برای پاکسازی دریافت می‌کنید که در آن، مواردی که بیش‌ترین فضا در حافظه گوشی را به تسخیر خود درآورده‌اند، را فهرست می‌کند.

در بخش بالای این فهرست، فایل‌های ناخواسته وجود دارند که پوشه‌هایی موقت از برنامه‌هایی هستند که بدون آنها نیز برای کار با نرم‌افزار ممکن خواهد بود. بسته به استفاده شما، ممکن است پیشنهادهایی مانند حذف اسکرین‌شات قدیمی، فایل‌های بزرگ، برنامه‌های استفاده نشده، پوشه‌های تکراری و حتی عکس‌های تار و نامفهوم دریافت کنید. دسترسی به ویژگی‌های پاکسازی فضای گوشی نیز بسیار آسان و قابل دسترس به‌نظر می‌رسند. با این حال، اگر برای اولین بار از این برنامه استفاده می‌کنید، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید زیرا دکمه حذف فایل‌های ناخواسته، به طور خودکار پس از کلیک روی آن ناپدید می‌شود و زمانی که مجددا نیاز به حذف فایل‌های جدیدی باشد، ظاهر خواهد شد.

2- SD Maid

یکی از برنامه های منتخب برای پاکسازی فضای گوشی

برنامه sd-maid

با حجم تنها 8 مگابایت، برنامه SD Maid یک ابزار بسیار جمع‌وجور است که از تاثیر آن در بهبود عملکرد گوشی خود، شگفت‌زده خواهید شد. یکی از ویژگی‌های برتر آن، قابلیت “Corpse Finder” نام دارد که می‌تواند کارت میکرو اس‌دی و حافظه داخلی گوشی را برای فایل‌های باقی‌مانده از برنامه‌های نصب نشده، اسکن کند. هم‌چنین می‌توانید از طریق بخش SystemCleaner برای حذف فایل‌های ناخواسته و AppControl برای مدیریت تمام اپلیکیشن‌های نصب شده و پایگاه‌های داده برای بهینه‌سازی آنها دسترسی داشته باشید.

برای دریافت نمایی کلی از فضای ذخیره‌سازی خود، برنامه SD Maid به یک آنالیزور حافظه مجهز است. این ابزار، با مرتب‌سازی فایل‌های شما از بزرگ‌ترین به کوچک‌ترین، امکان تفکیک و حذف فایل‌های غیرضروری را آسان‌تر می‌کند. البته، این تنها قابلیتی است که در نسخه Basic این برنامه قابل استفاده است. برای بهره‌گیری از ویژگی‌های بیش‌تری مانند AppCleaner، Scheduler و Duplicates، نصب نسخه پرو ضروری است که به طور جداگانه به عنوان یک افزونه ارائه می‌شود.

3- All-In-One-Toolbox

برنامه all-in-one-toolbox

برنامه All-In-One-Toolbox نه تنها به عنوان ابزاری برای پاکسازی فضای گوشی، بلکه برای کاهش دمای پردازنده، مدیریت فایل، صرفه‌جویی در مصرف باتری و تقویت‌کننده سرعت گوشی نیز عمل می‌کند. هنگامی‌که این برنامه را نصب کنید، صفحه‌ اصلی با مجموعه‌ای از ابزارها و نمایی کلی از وضعیت گوشی شما، از جمله درصد رم، رام و دمای پردازنده به شما نمایش داده می‌شود.

برای خلاص شدن از شر فایل‌های موقت، حافظه‌ پنهان و باقی‌مانده‌ برنامه‌ها، کافیست روی دکمه Clean ضربه بزنید. اگر می‌خواهید تلفن خود را به صورت عمیق‌تر پاکسازی کنید و فیلم‌های بزرگ یا عکس‌های تکراری را حذف کنید، روی ابزار File Manager ضربه بزنید و به Device Storage Analyzer وارد شوید. در این بخش، پوشه‌های شما بر اساس اندازه اسکن می‌شوند تا امکان ردیابی فایل‌های ناخواسته و ضروری آسان‌ شود. متاسفانه، نقطه ضعفی که به‌نظر می‌رسد باعث گلایه بسیاری از کاربران این برنامه شده، وجود تبلیغات مزاحمی است که دریافت می‌کنید. بدین ترتیب، هر بار که یک ویژگی را اجرا کنید، یک تبلیغ به طور خودکار بر روی نمایشگر شما ظاهر خواهد شد. اگر می‌خواهید از شر تبلیغات مزاحم خلاص شوید، چاره‌ای جز نصب نسخه پرو نخواهید داشت.

4- Norton Clean

ساده ترین برنامه برای پاکسازی فضای گوشی

برنامه norton clean

برنامه Norton Clean محصولی از شرکت سازنده نرم‌افزار آنتی ویروس معروف نورتون برای رایانه‌ها است. این اپلیکیشن هم‌اکنون بر اساس رتبه‌بندی 4.6 ستاره از سوی کاربران فروشگاه گوگل پلی، از محبوبیت بالایی برخوردار است که البته جای تعجب ندارد. این نرم‌افزار، بر اساس پرداخت‌های درون برنامه‌ای، تبلیغات یا اشتراک ارائه نمی‌شود و تنها حدود 8 مگابایت حجم دارد که برای گوشی‌هایی با فضای محدود ذخیره‌سازی، گزینه‌ای بسیار مناسب است.

به مانند دیگر برنامه های پاکسازی فضای گوشی، Norton Clean نیز به شما کمک می‌کند تا دستگاه خود را از وجود فایل‌های منسوخ APK، پوشه‌های متفرقه و ناخواسته و فایل‌های شخصی که فضای زیادی را اشغال کرده‌اند، پاک نگه دارید. هنگامی‌که می‌خواهید فایل‌های خود را برای یافتن موارد غیرضروری اسکن کنید، می‌توانید بر روی نماد Refresh ضربه بزنید تا کش و فایل‌های باقیمانده جمع‌آوری شوند. هم‌چنین این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا هر یک از فایل‌های شخصی خود را به صورت گزینشی انتخاب و حذف کنید.

از منظر پوسته ظاهری، این برنامه بدون شک ساده‌ترین رابط کاربری را ارائه می‌دهد. در صفحه اصلی آن، تنها درصد فضای ذخیره‌سازی استفاده شده، فهرستی از فایل‌های ناخواسته و یک فایل منیجر قرار دارند. در این بخش، بدون نیاز به دکمه مخصوص برای ضربه زدن، همه چیز به طور منظم در مقابل شما قرار گرفته‌اند. سادگی Norton Clean یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. با این حال، اگر به دنبال برنامه‌ای تخصصی برای پاکسازی عمیق‌تر فضای گوشی خود هستید، شاید این نرم‌افزار گزینه کاملی برای شما نباشد.

5- Nox Cleaner 

برنامه nox cleaner

برنامه Nox Cleaner با آمار 100 میلیون دانلود و 2 میلیون بررسی در فروشگاه گوگل پلی، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ های پاکسازی فضای گوشی در پلتفرم اندروید است. این محصول دارای یک ابزار پاک‌کننده با یک ضربه است که فایل‌های کش و سایر پوشه‌های ناخواسته را از گوشی شما پاک می‌کند. هم‌چنین کلیدهای دیگری وجود دارند که با یک ضربه، امکان آزاد کردن حافظه، خنک کردن CPU، توقف برنامه‌های تخلیه باتری، قفل برنامه‌ها و اسکن ویروس وجود خواهد داشت که بهینه‌سازی عملکرد دستگاه را برای شما بسیار آسان می‌کند.

اگر می‌خواهید چشم‌اندازی عمیق‌تر درباره وضعیت فضای ذخیره‌سازی گوشی خود داشته باشید، این برنامه هم‌چنین به یک ابزار پاکسازی عمیق نیز مجهز است. در این بخش، فایل‌های تکراری، برنامه‌های بی‌استفاده و محتوای رسانه‌ای پرحجم نمایش داده می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی Nox Cleaner، ویژگی Game Booster نام دارد که یک نمای کلی از زمان پینگ، حافظه و درصد پردازشی را به شما نشان می‌دهد. سپس بر اساس این آمارها، برنامه شما را از عملکرد دستگاه در حین بازی آگاه می‌کند.

در حالی‌که Nox Cleaner به طور کلی یک برنامه بسیار کاربردی محسوب می‌شود، حجم 31 مگابایتی آن و تبلیغات بیش از حد، ممکن است برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد. اگر با این موارد مشکل ندارید، این ابزار پاکسازی، احتمالا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با توجه به اینکه امروزه اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای ظرفیت‌های بالای ذخیره‌سازی هستند، احتمالا نیازی به استفاده از برنامه‌های پاکسازی فضای گوشی نیست. با این حال، آنها هنوز هم می‌توانند هر زمان که برای مرتب کردن فایل‌های شخصی خود سردرگم هستید، به کمک شما بیایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*