پنل آیفون تاشو اپل

اپل از ال‌جی و سامسونگ خواسته یک نمایشگر بی‌نقص برای آیفون تاشو بسازند

اپل برای تولید آیفون تاشو به یک پنل اولد منحصر به فرد و متفاوت نیاز دارد که از همین حالا سفارش توسعه آن را به ال‌جی و سامسونگ داده است.

با ورود سامسونگ، شیائومی و هواوی به بازار گوشی‌های تاشو، همه منتظر اپل هستند که به عنوان صاحب گوشی‌های محبوب آیفون وارد این بازار شود. حال خبر رسیده است که تمام تمرکز اپل روی جلوگیری از چین خوردگی نمایشگرهای تاشو است و به همین خاطر گوشی تاشو اپل احتمالاً یک پنل اولد هیبرید را در آینده ارائه کند.

کلیدی‌ترین ویژگی دستگاه‌هایی مثل آیفون تاشو، یک آیپد تاشو احتمالی و خانواده گلکسی فولد سامسونگ این است که یک نمایشگر تاشو دارند. اما این قابلیت باعث مشکلات ظاهری روی این دستگاه‌ها می‌شود. در واقع وقتی این نمایشگرهای انعطاف‌پذیر تا می‌شوند، چین و چروک‌های ریزی روی آن‌ها ایجاد می‌شود. اما حالا منابع نزدیک به اپل، به رسانه The Elec گفته‌اند که غول کوپرتینویی برای جلوگیری از این اتفاق، از ال‌جی و سامسونگ خواسته تا نمایشگرهای اولد هیبریدی را توسعه بدهند.

پنل آیفون تاشو اپل چین و چروک ندارد

یک پنل اولد معمولی از شیشه به عنوان بستر استفاده می‌کند که تا حد زیادی انعطاف ناپذیر است. به همین خاطر پنل‌های منعطف از یک بستر پلاستیکی استفاده می‌کنند که برای محافظت بیشتر، محصور شده است. اما یک پنل هیبرید از ترکیب شیشه و پلاستیک بهره می‌برد و از روش کپسوله‌سازی بسیار نازک استفاده خواهد کرد.

تولید این پنل دشواری‌های خاص خودش را دارد. زیرا لاک پلی‌آمید روی بستر شیشه‌ای قرار دارد و سپس شیشه با استفاده از لیزر برای ساخت یک لایه پلاستیکی برداشته می‌شود. این لایه پلاستیکی می‌تواند با حرارت لیزر خم شود و باعث چین و چروک شود. سامسونگ دیسپلی و ال‌جی در پاسخ درخواست اپل، کار روی یک بستر شیشه‌ای بسیار نازک را آغاز کرده‌اند که می‌تواند در یک پنل هیبریدی به کار برود. این پنل به جای ۵ میلی‌متر، ضخامت ۲ میلی‌متری خواهد داشت که خم شدن آن را آسان‌تر می‌کند.

پنل آیفون تاشو اپل

با توجه به اینکه پنل مورد نیاز اپل در دست توسعه است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، حداقل چندسالی تا حضور روی یک محصول واقعی فاصله دارد. یک منبع می‌گوید چین و چروک‌ها روی یک نمایشگر کوچک‌تر کمتر به چشم می‌آیند، اما در یک محصمل بزرگ‌تر مثل تبلت آیپد، یک پنل اولد هیبریدی می‌تواند مناسب‌تر باشد.

استفاده از یک پنل هیبریدی تنها راه پیش روی اپل برای مقابله با بزرگ‌ترین مشکل نمایشگرهای تاشو نیست. بر اساس گزارش‌ها، اپل همچنان به یک پنل اولد با لایه پلاریزه هم فکر می‌کند که می‌تواند روی آیفون تاشو به کار برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*