آپارات گیم

مدیرعامل آپارات رسما تعطیلی آپارات گیم را اعلام کرد؛ خسته شده‌ایم، زمین بازی را عوض می‌کنیم

مدیرعامل هلدینگ صباایده رسما اعلام کرد به دلیل فشارهای صداوسیما و ساترا، سرویس آپارات گیم تعطیل می‌شود. شکوری مقدم گفت خسته شده‌ایم و زمین بازی را عوض می‌کنیم.

با اعلام مدیرعامل آپارات، سرویس آپارات گیم از چند روز دیگر تعطیل می‌شود. محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده که مالکیت آپارات را در اختیار دارد، اعلام کرد سرویس آپارات گیم از روز جمعه 18 شهریورماه تعطیل می‌شود و این سرویس به یک پورتال گیم عربی ملحق خواهد شد. وی علت این تصمیم را فشارهای صداوسیما و ساترا اعلام کرد و گفت خسته شده‌ایم و زمین بازی را عوض می‌کنیم. به گفته شکوری مقدم، اکنون از مهاجرت نخبه‌ها به مهاجرت سرویس‌ها رسیده‌ایم.

دلیل تعطیلی سرویس آپارات گیم

مدیرعامل هلدینگ صبا ایده با انتشار یک ویدیو توضیحاتی در این رابطه ارائه داد و از مدیریت افراد ناآگاه در پدیده‌های جدید انتقاد کرد. شکوری مقدم به فاز جدید دعوای پلتفرم‌ها با ساترا اشاره کرد و گفت جای یک رگولاتوری بی طرف در این حوزه به شدت خالی است. تقریبا دو ماه پیش، آقای جبلی، رئیس صداوسیما در صحبت‌هایی که در دانشگاه صنعتی شریف داشت، گفته بود فضای گیم استریمینگ و آپارات گیم پر از محتواهای مستهجن و شیطان‌پرستی شده که به دنبال آن میز گردهایی در سازمان صداوسیما برگزار شد. روزنامه‌ها هم با تیتر کردن این موضوع، از سرویس‌های مشابه مانند توییچ تمجید کردند.

آپارات گیم

محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده و آپارات

شکوری مقدم اظهار کرد چند روز پیش مکالمه‌ای با مجموعه ساترا داشتیم که آنها گفتند نامه‌هایی از سوی برخی نهادها دریافت کرده‌اند و وظیفه دارند در این فضا نظارت دقیق و درستی داشته باشند. وی به فعالیت نوزده ساله در اکوسیستم دیجیتال کشور اشاره کرد و افزود دیگر مایل به صرف انرژی برای توضیح و جنگ رسانه‌ای نیست و قصد دارد نوع مواجهه خود با این چالش را عوض کنند. بر این اساس این میدان به خودشان واگذار می‌شود و آنها می‌توانند سرویس استریمینگ را روی تلویبیون راه‌اندازی کنند.

مدیرعامل آپارات بیان کرد اینجا درک درستی از این پدیده‌ها وجود ندارد و این تقصیر ما نیست. به همین دلیل خسته شده‌ایم و زمین بازی را عوض می‌کنیم و سرویس آپارات گیم از روز جمعه 18 شهریور برای همیشه تعطیل می‌شود و تا پایان سال جاری میلادی به جزوی از یک پورتال گیم عربی تبدیل خواهد شد. شکوری مقدم تاکید کرد که این سرویس همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهد، اما ما امروز از مهاجرت نخبه‌ها به مهاجرت سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم که این بسیار جای تاسف دارد. به گفته وی، این پدیده تکراری، موضوع‌های مختلفی مانند وبلاگ، شبکه های اجتماعی، پیام رسان‌ها، تماس تصویری، اشتراک ویدیو، سینمای خانگی و حالا حوزه گیم استریمینگ را وارد چالش کرده و دلیلش هم این است که رگولاتورها و تنظیم‌گران این حوزه با پدیده‌های جدید آشنایی ندارند و تصمیم‌های خود را از روی نداشتن تخصص و آگاهی اتخاذ می‌کنند.

شکوری مقدم اضافه کرد:

در حال حاضر صداوسیما، ساترا و وزارت ارشاد، مسئولیت این حوزه را بر عهده دارند، در حالی که آنها خودشان مسئله‌های مختلفی در سازمان‌های خودشان دارند. بنابراین باید افراد آگاه‌تری مسئولیت پرداختن به این پدیده‌های جدید را بر عهده بگیرند که این افراد ممکن است در بنیاد ملی بازی های رایانه ای یا شورای عالی فضای مجازی باشند.

مدیرعامل هلدینگ صبا ایده تاکید کرد که محتویات سرویس آپارات گیم در کانال‌های کاربران حفظ خواهد شد و تمامی پرداخت‌های کاربران بابت اشتراک و روبی تا آخر شهریور به طور دقیق بازپرداخت می‌شود. قابل ذکر است که آپارات گیم سرویس مخصوص استریم بازی در پلتفرم آپارات است که از سال 1396 شروع به کار کرد و در این پنج سال توانست خود را توسعه دهد.

طبق آمارهای منتشر شده، در یک سال اخیر 71 هزار گیم استریمر منحصربه‌فرد در این سرویس مشغول به فعالیت بودند و این استریمرها برای حدود 2.4 میلیون مخاطب این حوزه، محتواهای آنلاین تولید می‌کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*