کامیون کشنده فوتون H5

اولین سری از کامیون کشنده فوتون H5 ایران خودرو دیزل تحویل خریداران شد + مشخصات فنی

اولین سری از کامیون کشنده فوتون H5 ایران خودرو دیزل تحویل خریداران شد. در ادامه با مشخصات فنی کشنده فوتون اچ 5 ایران خودرو دیزل آشنا خواهیم شد.

شرکت ایران خودرو دیزل که در اردیبهشت 1401 به صورت رسمی از فوتون کشنده H5 پرده برداشته بود، به تازگی نخستین سری از آن را به مشتریان تحویل داد. طبق بررسی‌ها در حال حاضر ایران خودرو دیزل به طور روزانه ده‌ها دستگاه از این کامیون را شماره‌گذاری کرده و به مشتریان آن تحویل می‌دهد.

مشخصات کامیون کشنده فوتون H5

کامیون کشنده فوتون H5

کامیون کشنده H5 به یک پیشرانه 6 سیلندر خطی کامینز ISGe4 با حجم 11824 سی‌سی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 460 اسب بخار و گشتاور 2200 نیوتن‌متر را به تولید برساند. از ویژگی‌های این پیشرانه می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو 5، کامان ریل، سیستم SCR، اینتر کولر و تزریق سوخت مستقیم اشاره کرد. یک گیربکس ZF نیز با سیستم تعویض دنده اتوماتیک 12 دنده جلو و 2 دنده عقب وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

کامیون کشنده فوتون H5

کامیون کشنده فوتون H5 که توان حمل آن به 44 تن می‌رسد از امکاناتی چون سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS، سیستم‌های ABS، ASR، ESP، ترمزهای دو مداره پنوماتیکی دیسکی با فیلتر رطوبت‌گیر، سیستم هشدار انحراف از مسیر LDWS ، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، کولر و بخاری درجا، کروز کنترل، سانروف برقی، دو تخت خواب و کلیدهای کنترلی روی فرمان بهره می‌برد.