حقایقی درباره سریال گیم آف ترونز

حقایقی جذاب و خواندنی درباره سریال گیم آف ترونز

سریال Game of Thrones از بهترین و محبوب‌ترین آثاری است که تاکنون ساخته شده است. در این مطلب حقایقی جذاب درباره سریال گیم آف ترونز خواهیم خواند.

شما هم سریال بازی تاج و تخت یا گات را تماشا کرده‌اید؟ اگر جزو بینندگان این سریال تاریخی و فانتزی هستید حتما می‌دانید که با چه شاهکاری روبه‌رو بوده‌اید. البته اغلب تماشاگران این سریال معتقدند که بازی تاج و تخت آن‌طور که شایسته این سریال بوده، تمام نشده است، ولی این دلیلی برای نادیده گرفتن آن نمی‌شود.

حقایقی جذاب درباره سریال گیم آف ترونز که نمی‌دانستید

Game of Thrones مجهز به دنیایی خیالی با تمام ریزه‌کاری‌ها و جلوه‌های ویژه بسیار جذاب و دیدنی بود که هر بیننده‌ای را مات و مبهوت خود می‌کرد. ایفای نقش بازیگران این سریال در کنار کارگردانی عالی و داستانی دلکش و ماجراجویانه باعث شده تا بازی تاج و تخت تبدیل به اثری شگرف در دنیای فیلم و سریال شود.

به نوعی می‌توان گفت، گات (کلمه اختصاری برای نام این سریال است) همچون ماده مخدری است که هم تماشاچیان را وسوسه می‌کند و هم در ادامه اعتیادآوری خود را به رخ آنها می‌کشد. علاوه بر سریال گیم آو ترونز، اسپین آف یا سریال فرعی این اثر شگفت‌انگیز با نام خاندان اژدها ساخته شده است.

اگر جزو بیننده‌های قرص و محکم بازی تاج و تخت بوده‌اید و تمایل دارید بیش از پیش از چشمه بی‌پایان این سریال بنوشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله پیش رو را از دست ندهید؛ چرا که قرار است حقایقی جذاب و خواندنی درباره آن معرفی کنیم. شاید با دانستن این حقایق ترغیب شوید اسپین آف این سریال را تماشا کنید.

این متن حاوی اسپویل است.

1. رمزی بولتون: شخصیتی منفور و ناخوشایند مخاطبان در نظرسنجی‌ها

رمزی بولتون

جافری برثیون یکی از شخصیت‌های منفور سریال Game of Thrones بود و وقتی این شخصیت به پادشاهی رسید و تاج آن را بر سر نهاد، همگان انتظار داشتند هر چه زودتر بمیرد یا این که رفتار بد او تغییر یابد. زمانی که برثیون مرد و از صحنه سریال حذف شد، بسیاری از مخاطبان گیم آو ترونز خوشحال شدند و روز خوبی را سپری کردند. پس از مرگ رمزی بولتون مشخص شد که منفورتر از جافری برثیون، رمزی بولتون بوده، چرا که بر اساس نظرسنجی‌ها بیشترین میزان رأی را کسب کرده بود.

2. جان اسنو: سکانس هاردهوم و جمله‌ای که در سناریو آمده بود

فرمانده اسنو

طرفداران سریال بازی تاج و تخت اگر حافظه خوبی داشته باشند حتما به یاد دارند که در یکی از سکانس‌های این سریال، جان اسنو با قایق در حال طی مسیر و رسیدن به هاردهوم است. در این صحنه این‌طور آمده: «او شبیه جرج واشنگتن در حال عبور از دلاور است، اما با موهایی بسیار بهتر»

در مصاحبه‌ای که با کیت هرینگتون انجام شده، اشاره‌هایی بامزه وجود دارد که در سناریوی سریال آمده است. عمده این اشارات به ظاهر بازیگران است. برای مثال در یکی از سکانس‌ها در توصیف وایت واکرها این‌گونه آمده بود: این نامیراها در حال دویدن هستند، لعنت بهشان. آنها زامبی هم نیستند.

3. ممنوعیت نام جان اسنو: در فصل ششم نام اسنو برده نمی‌شد

بازی تاج و تخت

وضعیت فیلم‌برداری فصل ششم این‌گونه بود که هیچ یک از عوامل حق نداشتند نام جان اسنو را صدا بزنند، چرا که می‌خواستند برگشتن او به زندگی را پنهان کنند. بنابراین به جای این که او را با نام اصلی‌اش صدا بزنند، از مخفف ال سی (LC) به معنای لرد فرمانده بهره می‌بردند.

همچنین جالب است که بدانید در فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت، به جان اسنو خیانت می‌شود و نگهبانان شب موفق می‌شوند او را به قتل برسانند. صحنه مرگ او به این صورت است که بدنش به دفعات متعدد توسط خنجر دوستانش مورد اصابت قرار می‌گیرد و عملا هر بیننده‌ای شک ندارد که اسنو مرده است.

اینجا بود که عوامل سازنده فیلم تصمیم گرفتند به جان اسنو بگویند تا در خصوص سرنوشت خود دروغ بگوید و مرگ وی را امری تلخ اما حتمی عنوان کنند. کار تا آنجا پیش رفت که یکی از بازیگران و دوستان جان اسنو در فیلم به نام سوفی ترنر به او در پایان فصل پنجم نامه‌ای نوشت و این‌گونه عنوان کرد که از بازی در کنار او لذت برده است.

4. لنزهای تماسی مایسی ویلیامز: مبارزه با لنزهای مخصوص

مایسی ویلیامز

در فصل ششم سریال گیم آف ترونز شاهد نابینا شدن مایسی ویلیامز هستیم. او که حالا قادر به دیدن نیست باید از خود محافظت کرده و به ایفای نقش خود ادامه دهد. مایسی در سکانس‌هایی که نقش یک آدم کور را بازی می‌کند از لنزهای تماسی 16 میلی‌متری استفاده کرده تا بتواند بهتر نقش خود را عملی کند.

وی همچنین در برخی سکانس‌ها که باید مبارزه می‌کرده از لنزهای مخصوص و منحصر به فردی استفاده می‌کرد که به او توانایی تشخیص می‌دادند تا مبادا به کسی اشتباهی آسیب برساند. مایسی که در فیلم نقش آریا را بر عهده دارد در فصل ششم و بعد از کشتن یک مرد توسط ژاکن هاگار کور می‌شود تا تنبیه شده باشد.

گفتنی است که لنزهای تماسی مایسی ویلیامز برای او دردسرهای زیادی ایجاد می‌کردند، زیرا او پیش‌تر از این‌ها مبتلا به خشکی قرنیه بوده و تعبیه این لنزها کار او را سخت و طاقت‌فرسا می‌کرده است. برای مثال در یکی از سکانس‌ها ضربه‌ای ناخواسته به فی مارسی می‌زند. فی مارسی همان دختری است که می‌خواهد به آریا آموزش دهد.

5. طراحی لباس: تعداد لباس‌های مورد استفاده بالا بود

طراحی لباس های بازی تاج و تخت

در هر اپیزودی که ساخته می‌شد، به طور متوسط 700 لباس برای بازیگران نیاز بود تا تهیه شود. بنابراین یکی از دشوارترین کارها برای بخش طراحی لباس بود، زیرا مجبور بودند نیروهای بیشتری استخدام کنند. نکته جالب‌تر این که بعد از طراحی لباس‌ها، افرادی استخدام شده بودند تا لباس‌های نو را کهنه و باورپذیر کنند.

البته کهنه کردن لباس بیشتر برای مردمان عادی و معمولی به کار می‌رفت زیرا آنها بودند که اغلب لباس‌های کهنه و پاره می‌پوشیدند، وگرنه پادشاهان یا کسانی که در قصر بودند، لباس‌های مرتب و تمیز به تن داشتند. با این حساب بازی تاج و تخت یکی از بهترین طراحی لباس‌ها و البته دشوارترین‌ها را بر عهده داشت.

6. ماجرای راضی کردن جرج آر آر مارتین

بازی تاج و تخت

شورانرها و تهیه کنندگان سریال بازی تاج و تخت کار دشواری پیش رو داشتند، چرا که می‌بایست مارتین را راضی می‌کردند از روی کتابش یک نسخه سریالی تهیه شود. مارتین زمانی متقاعد شد که سریال مورد نظر از روی رمان او ساخته شود که تهیه کنندگان فیلم پاسخ او را در خصوص هویت مادر جان اسنو دادند.

مدیر برنامه‌های مارتین با بنیاف تماس تلفنی برقرار کرد و حاضر شدند چهار کتاب اول بازی تاج و تخت را برای او بفرستند تا مطالعه کند. در همان نگاه اول بنیاف به قدری از کتاب خوشش آمده بود که توانست تنها در 36 ساعت حدود هزار صفحه از آن را بخواند. وایز و بنیاف سپس تلاش کردند در یک جلسه 5 ساعته، مارتین را راضی کنند و از روی کتاب‌های وی سریال گات را بسازند.

7. مایسی ویلیامز راست دستی بود که چپ دست شد

یکی از بازیگران سریال گیم آو ترونز، مایسی ویلیامز بود که نقش آریا را بر عهده داشت. آریا در کتاب‌‌های آر مارتین چپ دست بود و این در حالی است که ویلیامز راست دست است. به هر حال این بازیگر تصمیم گرفت برای احترام گذاشتن به شخصیت خیالی مارتین چپ دست شود.

در آن زمانی که مادر ویلیامز کتاب‌های مارتین را مطالعه کرد، به مایسی گفت که آریا در این کتاب‌ها چپ دست بوده در حالی که او راست دست است و از آن به بعد مایسی همه کارهای زندگی‌اش را با دست چپ انجام می‌داد. وی همچنین برای ایفای بهتر این نقش تمرین‌های زیادی انجام داد تا ریتم چپ دست بودن را هنگام بازی کردن داشته باشد. در نهایت گاهی اوقات برای بهتر درآمدن کار از دست راست هم استفاده می‌کرد.

8. قانون تیتراژ ابتدایی هر اپیزود

کینگز بندینگ وینترفل و دیوار

سازندگان سریال تصمیم گرفته بودند قانونی برای شروع هر اپیزود وضع کنند و آن این که کینگز لندینگ، وینترفل، دیوار و مکان استقرار دنریس روی یک نقشه سه بعدی و در تیتراژ آغازین هر قسمت به نمایش درآید. مکان‌های دیگری هم که دیده می‌شد، بستگی به منطقه‌ای داشت که قرار بود نشان داده شود.

نقشه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، روی سطح گود کره مشبکی دیده می‌شد که از قضا خورشید هم در مرکز آن قرار داشت. از طرف دیگر سکانس مذکور حوادثی را نشان می‌داد که در پشت صحنه رخ می داد یا اتفاقاتی که در قدیم افتاده بود و به نوعی تفسیر کننده سریال بود.

علاوه بر همه این‌ها نام بازیگر با نماد خاندان شخصیتش دیده می‌شد. دو مورد از قانون‌های دیگر سریال این بود که برای لوکیشن‌های کم اهمیت سریال زمان کمتری صرف شده و تنها شش لوکیشن در ابتدای هر سکانس پخش شود؛ زیرا تیتراژ ابتدایی کوتاه بود و باید کمی طولانی‌تر می‌شد.

9. ملکه الیزابت و نشستن روی تخت پادشاهی

ملکه الیزابت

انگلستان قوانین جالبی برای خاندان سلطنتی دارد و وقتی ملکه الیزابت برای بازدید از صحنه بازی تاج و تخت به لوکیشن رفت، روی تخت آهنین ننشست؛ زیرا بر اساس قوانین بریتانیا او حق ندارد روی تختی جز تخت پادشاهی بریتانیا بنشیند. طی سال‌هایی که این سریال در حال فیلم‌برداری بود، ملکه الیزابت به ایرلند شمالی سفر کرد و در جریان همین سفر بود که از لوکیشن این سریال بازدید به عمل آورد.

همچنین با برخی از بازیگران اصلی نظیر سوفی ترنر، کیت هرینگتون و مایسی ویلیامز و نویسندگان این داستان صحبت کرد. در نهایت وقتی از او درخواست شد تا روی تخت آهنین بنشیند، مخالفت کرد چرا که نمی‌توانست روی تختی جز تخت سلطنتی بریتانیا جلوس کند.

10. واکنش نویسندگان به یک انیمیشن معروف

نویسندگان سریال بازی تاج و تخت هنگامی که مشغول نوشتن سناریوی آن بودند در واکنش به یک شوخی در انیمیشن پارک جنوبی، بحث‌های سیاسی و صحبت در مورد نقشه‌ها توسط بازیگران در باغ‌های سلطنتی را نادیده گرفتند.

به عبارت دیگر در یکی از سکانس‌های فصل چهارم بود که اولنا تایرل وقتی مشغول پیاده‌روی در باغ‌های قلعه است می‌گوید اگر مجبور شود یک قدم دیگر بردارد، خود را از یک پرتگاه پایین خواهد انداخت.

11. وایت واکرها جلوه ویژه نبودند

وایت واکرها

شاید با تماشای سریال گیم آو ترونز به این نتیجه رسیده باشید که در سریالی با این حجم از جلوه‌های ویژه حتما وایت واکرها را هم با همین تکنیک ساخته‌اند؛ اما واقعیت چیز دیگری است. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم این‌طور است که این شخصیت‌های عجیب بازیگرانی بودند که البته زیر لباس و اندام مصنوعی و آرایش طولانی مدت به ایفای نقش خود می‌پرداختند.

تنها جلوه ویژه‌ای که در خصوص وایت واکرها صحت دارد، چشمان آبی روشنی است که دارند. بازیگرانی که در قامت وایت واکر نقش خود را ایفا می‌کردند، باید در قالب این موجودات ترسناک رفته و طوری رفتار می‌کردند که هم باشکوه به نظر برسند و هم حرکاتی انجام دهند که قدرتمندانه به نظر می‌رسد.

متاسفانه میزان ابزارهایی که وایت واکرها بتوانند با آن با دیگران ارتباط برقرار کنند بسیار کم بود و به همین خاطر تلاش می‌کردند با حرکات چهره و زبان بدن خود بازی کنند.

همچنین می‌توانید در این مطلب همه نکاتی که درباره سریال جدید بازی تاج و تخت اعلام شده را بخوانید.

12. مارتین رمان بازی تاج و تخت را با الهام از لاکپشت‌های خانگی خود نوشت

جرج آر آر مارتین

نویسنده رمانی که از روی آن یک فیلم یا سریال اقتباسی ساخته می‌شود جزو عناصر و عوامل مهم و کلیدی آن مجموعه است و به همین خاطر جرج آر آر مارتین نقش مهم و حیاتی در ساخته شدن Game of Thrones داشت. بنابراین در مراسم کامیک کان از مارتین پرسیده شد که چرا همواره کلاهی بر سر با نشان لاکپشت دارد؟

مارتین در پاسخ این طرفدار گفت که علامت لاکپشت نشانه خانوادگی آنها است و داستان چگونه نوشتن رمان بازی تاج و تخت را هم توضیح داد. به گفته نویسنده این رمان، وقتی کودک بوده به یکی از خانه‌های سازمانی می‌روند و چون نمی‌تواند در آنجا سگ یا گربه نگهداری کند، روی به لاکپشت‌های خانگی می‌آورد.

با این اوصاف او برای لاکپشت‌های خود و در کنار تخت خوابش یک خانه حلبی ساخت تا همواره کنارش باشند. او شش لاکپشت داشت و ایده به نگارش درآوردن رمانش هم از اینجا آغاز شد. او می‌گوید وقتی بازی تاج و تخت در ذهنش شکل گرفته بود که لاکپشت‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کردند و او آنها را پادشاه، شوالیه و سرباز تصور می‌کرده است.

13. فیلم برداری در استودیو تایتانیک کوارتر

استودیوی سازنده گیم آو ترونز

یکی از نکات جالب درباره فیلم برداری سریال گیم آف ترونز، استودیوی تایتانیک کوارتر است. این استودیو همان مکانی است که پیش‌تر کشتی آر ام اس تایتانیک در آنجا ساخته شده بود. از دیگر مزایای این مکان می‌توان به استودیوهای فیلمسازی متعدد، ساختمان‌های مسکونی، آپارتمان‌ها و موسسات آموزشی و سرگرمی اشاره کرد. در یکی از همین استودیوها بود که سریال بازی تاج و تخت فیلم برداری شد.

14. گرگینه‌های عصر یخبندان

گرگینه ها

در سکانس‌های سریال Game of Thrones شاهد حضور گرگ‌ها هستیم و در همان قسمت نخست که داستان آغاز می‌شود، آنها را می‌بینیم. با این حساب گرگینه‌ها در عصر یخبندان واقعا وجود داشته‌اند، ولی از گرگ‌های خاکستری امروزی بزرگ‌تر بوده و دندان‌های بزرگ‌تری هم داشته‌اند.

فسیل‌هایی که امروزه در مناطقی نظیر گودال‌های آسفالت طبیعی در هنکاک لس آنجلس یافت شده نشان می‌دهند که گرگینه‌های عصر یخبندان وجودشان قطعی است و قدمت آنها به 16 هزار سال پیش بر می‌گردد. مکانی که آنها زندگی می‌کرده‌اند، نقاطی از فلوریدا و کالیفرنیا بوده است.

15. پیتر دینکلیج و شان بین نخستین انتخاب نویسنده

پیتر دینکلیج و شان بین

نویسنده سریال معتقد بود که اولین و آخرین انتخابی که برای ایفای نقش دو بازیگر تیریون لنیستر و ند استارک مناسب هستند، پیتر دینکلیج و شان بین است. برای سایر بازیگران سریال بازی تاج و تخت تست‌های بازیگری زیادی گرفته شد، اما برخی از آنها وقتی به گروه بازیگران ملحق شدند که اپیزود آزمایشی انجام شده بود.

برای مثال میشل فیرلی به جای جنیفر اهل نقش کاتلین استارک را از آن خود کرد یا امیلیا کلارک جایگزین تمزین مرچنت شد و نقش دنریس تارگرین را بر عهده گرفت. تنها کسانی که از همان ابتدا جایگزینی برایشان معرفی نشد و به صورت دائم در نقش خود ابقا شدند، پیتر دنکلیج و شان بین بودند.

16. مارتین می‌گوید شمال دیوار به اندازه کشور کانادا مساحت دارد

شمال دیوار

یکی از مناطقی که در گیم آو ترونز به آن اشاره می‌شود و البته که به کرات نام آن را می‌شنویم، آن سوی دیوار است که در دنیای وستروس قرار دارد و بنا بر گفته جرج آر آر مارتین سرزمینی وسیع است که در گذشته بخشی از وستروس بوده و همچنین به اندازه کشور کانادا مساحت دارد.

پس از این که دیوار یخی ساخته می‌شود، این سرزمین از وستروس جدا شد و این‌گونه القا می‌شود که زندگی در آنجا جریان ندارد. البته یک عده از مردم به عنوان وحشی‌ها یا مردمان آزاد در آن سوی دیوار زندگی می‌کردند و سبک زندگی آنها دشوار بود؛ زیرا سرما و عوارض آن گریبان آنها را می‌گرفت.

وقتی خطر وایت واکرها به طور کلی از بین رفت، مردم فکر کردند وجود آنها افسانه‌ای بیش نبوده و کاربرد دیوار از مانعی برای جلوگیری از ورود آنها به مانعی برای ورود مردمان وحشی به وستروس تبدیل شد.

17. پیتر واون در واقعیت هم بینایی بسیار ضعیفی داشته است

پیتر واون

پیتر واون یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون محسوب می‌شود که در نقش‌های متفاوتی نظیر وینستون چرچیل، الکساندر ایزوولسکی و هرمان گورینگ بازی کرده است. هم‌اکنون واون 93 سال سن دارد و نقش او در سریال بازی تاج و تخت استاد بزرگ ایمون تارگرین بوده است.

استاد بزرگ ایمون پس از این که پدر خود را از دست می‌دهد، دیگر ادعایی بر پادشاهی و تاج و تخت ندارد و در عوض ترجیح می‌دهد در جستجوی حکمت و دانش به نگهبانان شب ملحق شود و بدین ترتیب است که استاد بزرگ می‌شود.

18. تندیس دیوید بنیاف و دن وایز

دیوید بنیاف و دن وایز

خالقان سریال Game of Thrones دو نفر بودند که یکی از آنها دیوید بنیاف و دیگری دن وایز نام داشت. وقتی آریا استارک وارد سالن چهره‌ها می‌شود اول از همه چهره ساخته شده سازندگان سریال یعنی بنیاف و وایز را می‌بیند. چهره‌هایی که در این سالن وجود دارد، ایستراگ هم نامیده می‌‌شود و توسط بری گوون که مدیر بخش دکور و اندام‌های مصنوعی بوده طراحی شده است.

از جمله این چهره‌ها که آریا استارک به آنها دست می‌زند، چهره مادر اوست. برای همین یک سکانس نزدیک به 600 چهره در سایزها، شکل‌ها، رنگ‌ها و نژادهای مختلف تهیه شده بود.

19. شباهت شمشیرها

شمشیر آیرون ثرون

شباهت‌هایی بین سریال گیم آو ترونز و ارباب حلقه‌ها دیده شده که برخی از آنها را متوجه شده‌ایم و برخی دیگر را کلا ندیده‌ایم. یکی از شباهت‌های میان این سریال با فیلم ارباب حلقه‌ها، شمشیر آیرون ثرون است که مشابه شمشیر گاندالف به نام گلمدرینگ است.

20. تومن برثیون و ماجرای کشته شدن دو پادشاه در یک فصل

تومان برثیون

اگر دقت کرده باشید، در هر فصل یک پادشاه می‌مرد و تومن برثیون به عنوان هفتمین پادشاهی بود که به این سرانجام رسید. اما بر خلاف رویه قبلی، در فصل ششم دو شاه در یک فصل کشته شدند. رابرت برثیون نخستین پادشاهی است که کشته خواهد شد و این مرگ در حین شکار رخ می‌دهد.

پس از رابرت، رنلی برثیون به سرنوشت مشابه او دچار می‌شود و توسط سایه‌ای که ملیساندر فرستاده می‌میرد. سومین پادشاهی که در سریال گیم آف ترونز به قتل می‌رسد، راب استارک است و او در جریان مراسم عروسی سلاخی می‌شود. جافری برثیون به عنوان یکی از بدترین و منفورترین شاهان کشته می‌شود و بینندگان نفس راحتی از دست او می‌کشند.

جافری در مراسم عروسی‌اش مسموم می‌شود و بدین ترتیب می‌میرد. پنجمین پادشاه کسی نیست جز استنیس برثیون که توسط برین اهل تارث به قتل می‌رسد. بیلون گریجوی ششمین پادشاهی است که از روی پل به پایین پرتاب می‌شود و در همین فصل تومن برثیون نیز با خودکشی به زندگی خود پایان می‌دهد.

21. ایوان ریون و بازی بر اساس ایفای نقش هیث لجر

رمزی بولتون یکی از شخصیت‌هایی است که در پایان مرگش متوجه می‌شوید چه کاراکتر منفور و بدترکیبی داشته است. به هر حال ایوان ریون به عنوان کسی که قرار بوده این نقش را بر عهده بگیرد گفته برای شکل‌دهی به کاراکتر رمزی بولتون از سه شخصیت دیگر به نام هیث لجر در جوکر، دنیس ترسناک و لیام گلگر الهام گرفته است.

وجه اشتراک هر سه شخصیتی که نام برده شد، غیر قابل تحمل بودن آنها و ترسناک بودنشان است. البته رمزی بولتون بیش از همه شبیه جوکر با بازی هیث لجر است. در واقع رمزی بولتون در سراسر فیلم از این که دیگران را به روش‌های مختلف شکنجه کند لذت می‌برد و اندکی هم نسبت به آنها حس دلسوزی و ترحم ندارد. جوکر از انجام کارهایش هیچ هدفی نداشت در حالی که رمزی بولتون فردی سادیستی محسوب می‌شد.

22. هری لوید و ریشه‌ای که برای همه ما جالب توجه است

هری لوید

یکی از بازیگران سریال بازی تاج و تخت، هری لوید است که طبق گفته خود او از نوادگان چارلز دیکنز محسوب می‌شود. هری لوید در این سریال نقش ویسریس تارگرین را بازی می‌کرد.

23. ماجرای جالب هافثور پی یرشون

هافثور پی یرشون

شاید بد نباشد اگر بدانید هافثور پی یرشون در سال 2008 تنها 230 پوند وزن داشت و در رشته بسکتبالیست فعالیت می‌کرد و این در حالی است که هم‌اکنون تقریبا 396 پوند وزن دارد و لقب قوی‌ترین مرد جهان را دارد. هافثور وقتی از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد، بسکتبال را رها کرد و به ورزش وزنه برداری روی آورد.

از جمله قابلیت‌های مختلف هافثور می‌توان به کشیدن هواپیما و کامیون‌هایی به اندازه 15 تن اشاره کرد. همچنین وقتی خودروهای سواری را می‌کشد، می‌تواند بدود که در نوع خود بی‌نظیر است.

24. رز لزلی و کیت هرینگتون و ریشه‌های آنها

رز لزلی و کیت هرینگنتون

در میان آن همه بازیگری که در سریال Game of Thrones بازی می‌کردند، تنها کسی که در قلعه زندگی کرده بود، رز لزلی بود. نقش لزلی در این سریال یکی از مردمان وحشی است که روحیه تسلیم ناپذیری دارد. همچنین لزلی از طرف مادری خود از نوادگان قبیله فریزر بوده و به قبیله لزلی‌ها تعلق دارد.

همچنین دیگر بازیگری که ریشه خانوادگی او به شاه چارلز دوم می‌رسد، کیت هرینگتون بوده است. او هشت نسل فاصله دارد اما به هر حال از نوادگان چارلز دوم محسوب می‌شود. پدر هرینگتون جایگاه بارونی دارد و کیت و رز در واقعیت هم با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. در سریال گات هم رابطه آنها عاشقانه اما کوتاه بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی ممنون واقعا خاطراتش برام زنده شد ، بهترین سریالی که تابحال دیدم💫