صدای روشن شدن آيفون 14

صدای روشن شدن آيفون 14 را گوش کنید

اپل به تازگی گوشی های پرچمدار 2022 خود رونمایی کرده است. هرچند که برخی زوایای iPhone 14 در مراسم رسمی پنهان باقی ماند. در ادامه می‌توانید به صدای روشن شدن آيفون 14 گوش کنید.

در گذشته گوشی‌های موبایل در هنگام روشن و خاموش شدن صدای مشخصی را پخش می‌کردند؛ اما این موضوع هیچ‌وقت برای آيفون صدق نمی‌کرد. حالا پس از ۱۵ سال ظاهرا اپل می‌خواهد صدای روشن شدن را به آيفون 14 اضافه کند تا افرادی که مشکل بینایی دارند، در استفاده از آيفون راحت‌تر باشند. این موضوع با بررسی کدهای iOS 16 مشخص شده است.

اپل اخیرا نهمین نسخه بتا iOS 16 را منتشر کرده و در آن جزئیاتی وجود دارد که پیشتر دیده نشده بود. البته اپل اکثر موارد جدید را در رویداد فار اوت خود اعلام کرد؛ اما مواردی را هم ناگفته باقی گذاشت. برای اولین بار یکی از کاربران توییتر به نام Steve Moser متوجه اضافه شدن صدای روشن شدن به عنوان بخشی از ویژگی‌های دسترسی آسان iOS شد.

صدای روشن شدن آيفون 14

البته خود Moser فایل مربوط به صدای روشن شدن آيفون 14 را منتشر نکرده است و حتی نگفته که چنین صدایی در نسخه بتا وجود دارد، اما حساب کاربری AppleSWUpdates ادعا می‌کند که توانسته به فایل مورد نظر دسترسی پیدا کند. در حال حاضر مطمئن نیستیم که اپل از این صدا در نسخه نهایی استفاده کند؛ ولی با توجه به کوتاه و واضح بودن آن، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

نسخه رسمی iOS 16 در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) منتشر خواهد شد. در آن زمان حتما این ویژگی را فعال و آیفون خود را خاموش و روشن کنید.