جیپ واگنییر S

جیپ واگنییر S معرفی شد؛ کراس اوور برقی و اشرافی آمریکایی

جیپ واگنییر S معرفی شد. این شاسی بلند لوکس و برقی آمریکایی قرار است در سال 2024 به بازار عرضه شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت جیپ پس از معرفی کانسپت آفرودر ریکان و شاسی بلند اونجر، از کانسپت جیپ واگنییر S نیز پرده برداشت که قرار است در سال 2024 میلادی در قالب یک شاسی بلند لوکس تمام برقی روانه بازار شود.

مشخصات جیپ واگنییر S

با وجود این که جیپ برای این خودرو از نام واگنییر استفاده کرده، اما این خودرو از لحاظ فنی و طراحی کاملا با نسخه بنزینی خود تفاوت دارد. طراحان در طراحی این شاسی بلند برقی روی آیرودینامیک تمرکز داشتند و توانستند خودرویی جذاب و اسپرت را طراحی کنند.

جیپ واگنییر S

در نمای جلوی جیپ راگنییر S یک جلوپنجره 7 بخشی معروف این خودروساز با شکلی متفاوت و نورپردازی ویژه به چشم می‌خورد که در بخش بالای آن نیز طراحان با یک نوار LED چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل کردند. این سبک طراحی به زبان طراحی رنجروور شباهت زیادی دارد.

در سپر جلو نیز طراحان یک ورودی هوای مرکزی بزرگ با تریم نقره‌ای یا مسی را در نظر گرفتند و در نمای کناری این خودرو نیز رینگ‌های آلیاژی بزرگ دیده می‌شوند. در نمای عقب نیز چراغ‌های عرض خودرو را پوشانده‌اند که به رنجروور ولار نیز شباهت دارند. البته روی سقف یک بال بزرگ خاص هم خودنمایی می‌کند.

جیپ واگنییر S

در حال حاضر تصویری از کابین جیپ واگنییر S منتشر نشده، اما این خودروساز آمریکایی اعلام کرد قوای محرکه برقی این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 600 اسب بخار را به تولید برساند و ظرف مدت 3.5 ثانیه نیز از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با توجه به این که این خودرو به شکل استاندارد چهار چرخ محرک است، احتمالا به قوای محرکه دو موتوره مجهز خواهد بود.

جیپ واگنییر S

این شاسی بلند برقی به تکنولوژی‌های آفرودی خاص جیپ نیز مجهز شده و قرار است با سایر محصولات برقی استلانتیس تفاوت داشته باشد. همچنین این شاسی بلند با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با 644 کیلومتر را بپیماید. طبق شنیده‌ها، احتمالا نام این خودرو نیز در آینده تغییر پیدا خواهد کرد. نخستین سری از جیپ واگنییر S قرار است در سال 2024 به بازار آمریکا و پس از آن در سایر بازارهای بزرگ نظیر اروپا عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*