رنگ خودروهای فراری

استفاده از این 3 رنگ در خودروهای فراری برای همیشه ممنوع است!

خریداران Ferrari فهرست بلندی از باید و نبایدها دریافت می‌کنند که باید به آن‌ها پایبند باشند. جالب است که بدانید استفاده از بعضی رنگ ها در خودروهای فراری ممنوعیت دارد.

فراری به وضع قوانین سفت و سخت برای خرید و مالکیت محصولاتش معروف است. به عنوان مثال، کارمندان فراری از خرید خودروهای جدید این شرکت منع شده‌اند. در برخی موارد هم قوانین دست و پا گیر فراری در مورد تغییر رنگ، برای سلبریتی‌ها دردسرساز شده است.

نخستین خودروی فراری که به رنگ معروف قرمز Rosso Corsa در آمد، مدل 125 اس در سال 1947 بود. در آن دوران، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) خودروهای مسابقه‌ای را ملزم به داشتن یک کد رنگ خاص، بر اساس کشور سازنده کرده بود. مثلا خودروهای آلمانی باید رنگ خاکستری-نقره‌ای می‌خوردند و فرانسوی‌ها آبی؛ برای خودروهای مسابقه ایتالیایی هم رنگ قرمز تعیین شد و این قانون تا سال 1968 پابرجا بود.

رنگ خودروهای فراری

اما این رنگ چنان به خودروهای Ferrari نشست که انزو فراری تصمیم گرفت آن را حتی بعد از رفع الزام قانونی، حفظ کند. در واقع می‌توان گفت که انتخاب این رنگ نمادین، نه تصمیم اولیه سران فراری؛ بلکه یک توفیق اجباری برای کمپانی بود.

پس از آن، فراری از رنگ‌های قرمز دیگری هم پرده برداشت: اسکودریا (روشن‌تر از کورسا)، رم، بوردو، چری، مونزا، موگلو (تیره‌تر از کورسا) و ویوو!

البته رنگ‌های زرد و مشکی اسب به پا خاسته (نماد فراری) هم در تمام این سال‌ها، بدون تغییر باقی ماندند.

نشان فراری

تا اوایل دهه 90 میلادی، رنگ 85 درصد از همه خودروهای فراری قرمز بود. تا سال 2011 این رقم به 45 درصد رسید و در سال 2015، آمار 35 درصدی ثبت شد؛ چرا که طی سالیان گذشته، محبوبیت رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، مشکی و سفید افزایش یافت.

جالب اینکه هربرت اپل‌روث، یکی از مدیران کمپانی در مصاحبه‌ای گفته است: «هر Ferrari سفارشی و شخصی‌سازی می‌شود؛ چون انزو فراری  هرگز نمی‌خواست دو خودرو، دقیقا شبیه به هم باشند». اما ظاهرا در مورد رنگ، این کمپانی با کسی شوخی ندارد.

رنگ های ممنوعه خودروهای فراری

این خودروساز، تاکنون هیچ‌یک از محصولات خود را به رنگ صورتی در نیاورده است؛ حتی رنگ‌های نزدیک به صورتی، مانند سالمون (salmon) و رز (rose) هم در لیست رنگ‌های ممنوعه فراری قرار دارند. اپل‌روث دراین‌باره می‌گوید:

راستش را بخواهید، با منش ما جور نیست. این قانون برند ماست؛ فراری صورتی رنگ و طرح پوکمون ممنوع!

البته شاید فراری نتواند بعد از فروش خودرو به مشتریان، 24 ساعته آن‌ها را تحت نظر بگیرد تا ظاهر و رنگ ماشین را تغییر ندهند؛ ولی اگر کسی این هندوانه را بخورد، باید پای لرزش بنشیند!

منع خرید خودروی دیگر از فراری یا حتی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن، تبعات تخطی از قوانین کمپانی است.

برای نمونه، می‌توانیم از آهنگساز و دی جی معروف کانادایی، Deadmau5 نام ببریم. او که صاحب یک فراری 458 بود، ماشین خود را به طرح Nyancat (یک میم اینترنتی) رنگ‌آمیزی کرد و ظاهر خاصی به آن بخشید. او حتی پس از این تغییرات، نام Ferrari را به Purrari تغییر داد.

پوراری در رالی نه‌چندان خوشنام Gumball 3000 هم شرکت کرد و پس از مدتی، در سایت Craigslist برای فروش گذاشته شد؛ با برچسب قیمت 380 هزار دلاری!

این خودرو چشم خیلی‌ها را گرفت؛ از جمله کارکنان واحد حقوقی فراری! اینجا بود که کمپانی وارد عمل شد و حکم ممنوعیت فروش Purrari با آن شکل و شمایل را به صاحبش داد. نتیجه اینکه، Deadmau5 مجبور شد ظاهرا خودرو را به حالت اولیه برگرداند.

اما ماجراجویی این DJ ادامه داشت. او سپس یک لامبورگینی Hurrican خرید و همین طرح را روی آن پیاده کرد؛ اسمش را هم Purrican گذاشت. البته بر خلاف فراری، لامبورگینی با این طرح کاستوم مشکلی نداشت و اقدام حقوقی انجام نداد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*