آپدیت watchOS 9‌ اپل

آپدیت watchOS 9‌ اپل منتشر شد + امکانات جدید و مدل‌های سازگار

آپدیت watchOS 9 برای اپل واچ منتشر شد. در اینجا با امکانات جدید و مدل‌های سازگار با واچ او اس ۹ بیشتر آشنا خواهید شد.

از دو روز پیش کاربران مدل‌های سازگار اپل واچ می‌توانند آپدیت جدید watchOS 9 اپل را دانلود کنند. این سیستم عامل برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در ژوئن گذشته معرفی شده بود.

این بروزرسانی باعث بهبود عملکرد ساعت شده و امکانات جدیدی را در اختیار کاربرانی خواهد گذاشت که معمولاً از اپل واچ خود برای نظارت روی سلامت و تناسب اندامشان استفاده می‌کنند. اما در میان تغییرات و امکانات جدید، پنج ویژگی واچ او اس ۹ قابل توجه‌تر است که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم. اما اجازه دهید بررسی کنیم که کدام مدل‌های اپل واچ می‌توانند این آپدیت جدید را دریافت کنند.

آپدیت watchOS 9‌ اپل

اپل واچ‌های سازگار با آپدیت watchOS 9

  • اپل واچ سری ۴
  • اپل واچ سری ۵
  • اپل واچ اس ای ۲۰۲۰
  • اپل واچ سری ۶
  • اپل واچ سری ۷
  • اپل واچ اس ای ۲۰۲۲
  • اپل واچ سری ۸
  • اپل واچ اولترا

۵ قابلیت جدید و ویژه واچ او اس ۹

واچ فیس‌های جدید

واچ او اس ۹ برای علاقه‌مندان به واچ فیس‌ها، سه گزینه جدید را در قالب یک تقویم قمری، Playtime و Metropolitan ارائه می کند. تمام این واچ فیس‌های جدید از کل صفحه نمایش اپل واچ سری ۷ و اپل واچ سری ۸ نهایت استفاده را می‌برند.

واچ فیس های جدید واچ او اس ۹

قابلیت Portraits face اپل واچ

اما به جز واچ فیس‌های جدید، اپل برخی از واچ فیس‌های قدیمی مثل واچ فیس Portraits را بهبود بخشیده که اکنون از پرتره‌های حیوانات پشتیبانی می‌کند. واچ فیس Astronomy هم ارتقا بزرگی را تجربه کرده تا با امکانات iOS 16 یکپارچه شود و گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری از فونت گرفته تا نما و استایل را ارائه کند.

یکی دیگر از نکات جالبی که در واچ او اس ۹ وجود دارد، امکان قرار دادن واچ فیس‌های خاص با حالت فوکوس، درست مثل آنچه آی او اس ۱۶ در آیفون نشان می‌دهد است.

اپلیکیشن توانمندتر Workout

در سیستم عامل جدید اپل، مجموعه‌ای از ویژگی‌های تمرینی جدید گنجانده شده که تجربه ردیابی تناسب اندام اپل واچ را به شکل قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

شما نماهای تمرینی سفارشی‌پذیر جدیدی را در اختیار دارید که اطلاعات دقیق‌تری از تمرینات در یک نگاه را حین تمرین به نمایش می‌گذارند. شما با چرخاندن تاج کناری اپل واچ خود می‌توانید بین صفحات مختلف جابجا شوید یا آنکه به سادگی انگشتتان را روی نمایشگر لمسی ساعت بکشید. اکنون شما می‌توانید تمرینات سفارشی خود را ایجاد کرده و باب میل خود تنظیم کنید.

آپدیت watchOS 9 تصویر غنی‌تری از عملکرد فنی را در اختیار دوندگان قرار می دهد که شامل جزئیات گام گذاشتن، لحظه تماس پا با زمین و غیره است. اپل واچ علاوه بر این معیارها، اکنون می‌تواند قدرت دویدن شما را هم اندازه‌گیری کند که به شما در تعیین میزان نیرویی که برای دویدن از آن استفاده می‌کنید کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که اپل واچ شما می‌تواند بعد از آپدیت در اختیارتان بگذارد، امکان رقابت با بهترین رکورد قبلی شما در دویدن و دوچرخه‌سواری است. یک قابلیت جدید به نام Multisport نیز در این آپدیت جدید ارائه می‌شود که به صورت خودکار ورزش‌هایی مثل شنا، دوچرخه‌سواری و دو را تشخیص می‌دهد و بین آن جابجا می‌شود. این گزینه مفیدی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های سه‌گانه است.

بهبود نظارت روی خواب و Sleep Mode

اپل واچ شما پس از آپدیت به watchOS 9 می‌تواند چرخه‌های خواب خاص مثل خواب عمیق یا رویا دیدن را با استفاده از یک ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب تشخیص دهد. سپس می‌توانید اطلاعات مربوط به خواب خود را در اپلیکیشن Health روی آیفون خود ببینید، الگوهای خواب خود را ردیابی کنید و وضعیت ضربان قلب و تنفس خود در حین خواب را ببینید.

آپدیت watchOS 9

کنترل مستقیم روی اپلیکیشن‌های تقویم و یادآوری

اپلیکیشن‌های تقویم و یادآوری اکنون تعاملی‌تر از گذشته شده‌اند و نیاز به آیفون را کمتر کرده‌اند. به طور مثال شما اکنون می‌توانید یک رویداد جدید با تمام جزئیات آن را با ساعت هوشمند خود و از طریق اپلیکیشن Calendar ثبت کنید. با اپلیکیشن Reminders هم می‌توانید یادآورهایی که پیشتر تنظیم کرده‌اید را ویرایش کنید.

آپدیت watchOS 9

اپلیکیشن‌های تقویم و یادآوری در آپدیت watchOS 9

اپلیکیشن بازطراحی شده قطب‌نما

واچ او اس ۹ اپلیکیشن قطب‌نما (Compass) را هم ارتقا داده است. شما سه نسخه مختلف از آن را در اختیار خواهید داشت که ظاهر و اطلاعات نمایش داده شده در آن‌ها متفاوت است، دسترسی  به نقاط بین راه را آسان می‌کند، اما مهم‌تر از همه ویژگی جدید عقب‌گرد است. این ویژگی با استفاده از GPS مسیری که طی می‌کنید را ثبت خواهد کرد تا اگر گم شدید، بتوانید دوباره مسیر بازگشت را پیدا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*