آیفون ۱۵

بررسی آیفون ۱۵ اپل؛ مشخصات فنی، عکس و قیمت

بررسی آیفون ۱۵ اپل نشان می‌دهد گوشی جدید کوپرتینویی‌ها یکی از بهترین محصولات تاریخ این شرکت است. گوشی iPhone 15 از نظر قیمت، مشخصات فنی و ویژگی‌ها یک پرچمدار تمام‌عیار است.

گوشی آیفون 15 اپل سرانجام معرفی شد. این گوشی با تراشه Apple A17 Bionic و ای او اس ۱۷ می‌تواند رقبای قدرتمندش از سامسونگ و شیائومی را به چالش بکشد. همان طور که انتظار داشتیم، این گوشی از نظر طراحی در مقایسه با نسل قبل تغییر خاصی نداشته و اپل همچنان از طراحی کسل‌کننده‌اش استفاده کرده است. دیگر پیشرفت‌های این گوشی هم شاید برای کاربران معمولی خیلی به چشم نیایند اما برای کاربران حرفه‌ای، می‌توانند کاربردی باشند. با بررسی آیفون ۱۵ اپل، همراه با گجت نیوز بمانید.

مشخصات آیفون ۱۵

بررسی آیفون ۱۵ اپل در یک نگاه

بررسی آیفون ۱۵ اپل

به طور کلی آیفون ۱۵ از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها، تکرار نسل پیش است و تنها برخی از ویژگی‌های این گوشی مانند پردازنده و دوربین تغییر کرده‌اند. ویژگی دکمه اکشن (کلید قابل شخصی‌سازی)، درگاه تایپ سی و قابلیت داینامیک آیلند ویژگی‌های جدید این گوشی محسوب می‌شوند.

اگر حوصله خواندن بررسی آیفون ۱۵ اپل را ندارید، دانستن همین نکته احتمالا برایتان کافی خواهد بود؛ گوشی آیفون ۱۵ اپل روح آیفون ۱۵ پرو اپل را در کالبدی ارزان‌قیمت‌تر دارد! این یعنی اگر شما می‌توانید به بسیاری از ویژگی‌های گوشی آیفون ۱۴ پرو با پرداخت هزینه‌ای پایین‌تر دسترسی داشته باشید. البته اگر به فکر یک دوربین حرفه‌ای در گوشی خود هستید، شاید خرید یک نسخه پرو از نسل قبلی گوشی‌های آیفون انتخاب منطقی‌تر باشد.

طراحی آیفون ۱۵ اپل ؛ تکراری‌تر از همیشه!

چند سال پیش و در روزهایی که استیو جابز مرد اول اپل بود، هر سال شاهد استفاده از یک طراحی جدید در گوشی‌های آیفون بودیم اما حالا و در دوران تیم کوک، دیگر کمتر از طراحی‌های جدید استفاده می‌شود و با توجه به معرفی آیفون ۱۵ با طراحی قدیمی، باید یک سال دیگر نیز منتظر استفاده اپل از یک دیزاین تازه بمانیم.

رنگ بندی آیفون

البته در این بین باید اعتراف کنیم اضافه شدن داینامیک آیلند به آیفون جدید یک اتفاق مثبت است. این ویژگی پیش از این تنها در اختیار گوشی‌های سری پرو اپل بود.

ماژول دوربین پرچمدار جدید اپل ظاهری مانند گذشته دارد اما حالا بخش بزرگ‌تری از پنل پشتی گوشی را به خود اختصاص داده است. در ادامه بیشتر ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۵ اپل صحبت خواهیم کرد.

در پنل پشتی این مدل، نکته خاص دیگری به چشم نمی‌آید اما برآمدگی ماژول دوربین کمی بیشتر از نسل قبل است. وقتی به بخش پایینی گوشی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم اپل سرانجام تن به استفاده از درگاه USB-C داده و کاربران گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند سرانجام پس از مدت‌ها از کابل‌های تایپ سی استفاده کنند. در کنار پورت شارژ و انتقال دیتای این گوشی، اسپیکرهای گوشی iPhone 15 معمولی اپل جای گرفته‌اند.

طراحی آیفون ‍۱۵

هر چند احتمالا آیفون ۱۵ معمولی به شکل رسمی در کشورمان رجیستر نشود اما اگر برنامه‌ای برای خرید این گوشی دارید، بهتر است بدانید سامسونگ ویژگی‌هایی مانند حاشیه نازک نمایشگر و کناره‌های تیتانیومی را برای نسخه‌های پرو نگه داشته است.

صفحه نمایشگر گوشی آیفون 15 اپل، در مقایسه با نسل قبل تغییراتی داشته است. برای مثال حالا شاهد حاشیه‌هایی هستیم که کمی خمیده هستند. از این نظر، آیفون جدید اپل شباهت بیشتری به سری آیفون ۱۱ دارد و کمتر به دو نسل قبلی گوشی‌های کوپرتینویی‌ها شبیه است.

رجیستری؛ مهم‌ترین ایراد آیفون ۱۵ اپل

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران، در مورد رجیستر آیفون ۱۵ است. به دلایلی که واقعا هنوز برای هیچ کس روشن نیست، رجیستری گوشی‌های آیفون به سادگی اتفاق نمی‌افتد. با توجه به این شرایط، نباید انتظار داشت نسل جدید گوشی‌های آیفون هم رجیستر شوند. با ادامه این روند، احتمالا تا چند سال دیگر گوشی‌های آیفون هم به خاطرات مشترک ما ایرانی‌ها می‌پیوندند.

صفحه نمایش آیفون ۱۵؛ یک ایراد همچنان بزرگ

در زمینه صفحه نمایش، مانند همیشه اپل عملکرد خوبی داشته اما یک نقطه ضعف بزرگ، همچنان در گوشی گران‌قیمت این شرکت وجود دارد. در بررسی گوشی آیفون ۱۵ اپل می‌بینیم این شرکت از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع اولد استفاده کرده است. رزولوشن صفحه نمایش رتینا این شرکت ۲۵۵۶ در ۱۱۷۹ است و می‌تواند در شرایط نوری مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. میزان روشنایی نمایشگر این مدل ۱۶۰۰ نیت است.

نمایشگر آیفون ۱۵

متاسفانه همچنان نرخ نوسازی داینامیک ۱ تا ۱۲۰ هرتز، برای گوشی‌های پرو سری آیفون ۱۵ اپل است. نسخه پایه این سری، همچنان از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی برخی از برندهای اندرویدی مانند سامسونگ، عدد به شدت پایینی است. بسیاری از گوشی‌های اقتصادی که این روزها راهی بازار می‌شوند، از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حتی در برخی موارد، ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

دوربین گوشی جدید اپل

در زمینه دوربین، اپل عملکرد خوبی داشته و پرچمدار جدید این برند می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. دوربین سلفی این مدل ۱۲ مگاپیکسلی استو می‌تواند در شرایط مختلف، تصاویری باکیفیت و جذاب ثبت کند. در کنار دوربین سلفی این مدل، حسگر فیس آیدی قرار گرفته که مثل همیشه عملکرد پرسرعت و امنی در باز کردن گوشی دارد.

دوربین آیفون ۱۵

در بررسی دوربین اصلی آیفون ۱۵ اپل می‌بینیم این گوشی به یک حسگر اصلی ۴۸مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین از قابلیت‌های جذابی مانند پرتره هوشمند بهره می‌برد. این یعنی بدون نیاز به انتخاب قابلیت پرتره، می‌تواند تصاویر پرتره بگیرید. حتی می‌توانید پس از ثبت تصویر، فوکوس تصویر را هم تغییر دهید.

حالت نایت مود نیز پیشرفته‌تر از همیشه شده می‌تواند کوچک‌ترین جزئیات را نیز ثبت کند. در کنار این موضوع، زمانی که نور به اندازه کافی وجود داشته باشد می‌تواند از قابلیت اچ دی آر خودکار بهره ببرید و بهترین تصاویر ممکن را بگیرید.

در بخش فیلم‌برداری هم این گوشی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای است و با توجه به وجود حالت سینمایی قدرتمند، می‌تواند برای اکثر کاربران رضایت‌بخش باشد.

نرم افزار و سخت افزار گوشی iPhone 15؛ یک غول واقعی!

اپل همیشه در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار چندقدمی از رقبای اندرویدی‌اش جلو بوده است. قدرت اپل در ساخت پردازنده‌های قدرتمند و سیستم عاملی روان محدود نشده؛ بلکه هماهنگی کامل میان نرم‌افزار و سخت‌افزار باعث شده گوشی‌های اپل همیشه در عملکرد از رقبای اندرویدی‌شان بهینه‌تر و بهتر باشند.

تراشه ای ۱۶ بایونیک

نکته منفی گوشی آیفون ۱۵ اپل، استفاده از تراشه A16 بایونیک است. این تراشه که سال گذشته معرفی شد جزو قدرتمندترین پردازنده‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند بود اما احتمالا امسال نتواند در مقابل بهترین تراشه‌های اسنپ دراگون، حرفی برای گفتن داشته باشد. با این حال بررسی آیفون ۱۵ نشان می‌دهد این گوشی با وجود تراشه یک ساله‌اش، می‌تواند یک غول واقعی از نظر قدرت باشد و تا چندین سال بتواند در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها، در مقایسه با بهترین گوشی های پرچمدار عملکرد خوبی داشته باشد.

باتری iPhone 15

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند گوشی پرچمدار اپل در زمینه باتری عملکرد خیلی خوبی ندارد و وضعیت نسل جدید گوشی‌های آیفون در مقایسه با نسل قبل، خیلی بهتر نیست. ظرفیت باتری آیفون ۱۵ کمی بیشتر از ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت است.

قیمت آیفون ۱۵ اپل

نسخه پایه گوشی آیفون ۱۵ اپل با قیمت ۷۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد. دیگر نسخه‌های این گوشی با حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، به ترتیب با قیمت ۸۹۹ و ۱۰۹۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد. این گوشی در رنگ‌های زرد، سبز، سفید مشکی و صورت تولید می‌شود. البته قیمت آیفون ۱۵ در ایران مانند همیشه در مقایسه با قیمت جهانی کاملا متفاوت است.

در بخش نظرات، درباره جدیدترین گوشی اپل یعنی iPhone 15 معمولی با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*