آیفون ۱۵ پلاس

آیفون ۱۵ پلاس – iPhone 15 Plus معرفی شد؛ قیمت، مشخصات فنی و عکس

اپل آیفون ۱۵ پلاس، برادر بزرگ‌تر iPhone 15 سرانجام معرفی شد. این گوشی اپل از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها، چیزی بین نسخه پایه و نسخه‌های پرو است و می‌تواند برای بسیاری از کاربران، بهترین انتخاب ممکن باشد.

آیفون ۱۵ پلاس، محصول جدید کوپرتینویی‌ها با ویژگی‌هایی جذاب معرفی شد. این گوشی نسخه قدرتمندتر آیفون ۱۵ محسوب می‌شود و با توجه به مشخصات فنی، قیمت و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند برای اکثر کاربران یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشد. البته این گوشی احتمالا هیچ وقت در کشورمان رجیستر نشود و احتمالا کاربران ایرانی راهی برای بهره بردن تمام ویژگی‌های این مدل نداشته باشند.

طراحی گوشی آیفون ۱۵ پلاس

درست مثل سال‌های اخیر، بخش طراحی به مهم‌ترین نقطه ضعف آیفون‌های جدید تبدیل شد. این شرکت همچنان در پنل پشتی از طراحی تاریخ‌گذشته قدیمی خود استفاده می‌کند؛ پس اگر به فکر خرید آیفون ‍۱۵ پلاس هستید، بهتر است بدانید بسیاری از افراد به هیچ وجه نمی‌فهمند شما جدیدترین نسخه از گوشی‌های آیفون اپل را در دست دارید. نمایشگر گوشی تغییر کرده و حالا از ویژگی داینامیک آیلند بهره می‌برد.

طراحی آیفون ۱۵ پلاس

اگر از این نقطه ضعف چشم‌پوشی کنیم، می‌بینیم آیفون ۱۵ Plus اپل با وجود طراحی قدیمی‌اش، همچنان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار از نظر طراحی ظاهری است. پنل پشتی گوشی از جنس شیشه است و فریم آلومینیومی است.

دوربین گوشی آیفون ۱۵ پلاس

در زمینه دوربین، گوشی آیفون ۱۵ پلاس مانند نسخه معمولی سری iPhone 15 عمل می‌کند و مشخصاتی مشابه دارد. حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و در کنارش یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی جا خوش کرده است. این دوربین می‌تواند امکان استفاده از زوم دو برابری بدون افت کیفیت را به کاربران بدهد.

دوربین آیفون ۱۵ پلاس

دوربین این گوشی از حالت ویژه سینماتیک اپل پشتیبانی می‌کند و می‌تواند عملکرد خوبی در صحنه‌های پرتحرک داشته باشد. در کنار این ویژگی باید به قابلیت پرتره خودکار آیفون ۱۵ پلاس نیز توجه کنیم که به کاربران امکان ثبت تصاویر پرتره بدون نیاز به ورود به حالت پرتره را می‌دهد.

نمایشگر iPhone 15 Plus

یکی از ویژگی‌های برجسته آیفون ۱۵ پلاس، نمایشگر OLED با ابعاد 6.7 اینچ است که تصاویر با کیفیت بالا و رنگ‌های زنده و دقیق را ارائه می‌کند. این نمایشگر با نسبت تصویر 19.5:9 و حداکثر نرخ نوسازی 60 هرتز، تجربه‌ای بی‌نظیر از مشاهده محتواهای چندرسانه‌ای فراهم می‌کند اما همچنان در مقایسه با نسخه‌های پرو با توجه به نرخ به‌روزرسانی پایین‌ترش، ضعیف به نظر می‌رسد.

نمایشگر آیفون ۱۵ پلاس

این مدل توان پخش محتوای دالبی ویژن با روشنایی ۱۶۰۰ نیت را دارد اما اگر کاربران بخواهند بیخیال این ویژگی شوند، می‌توانند از حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی بهره ببرند.

برادر بزرگ‌تر آیفون ۱۵ از استانداردهای HDR دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند، که تصاویر با رنگ‌های عمیق و کنتراست بالا را ارائه می‌دهد. همچنین، این گوشی از نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نیز برخوردار است که اطلاعات مهمی را به کاربران نمایش می‌دهد بدون اینکه نیاز به روشن کردن نمایشگر باشد. باید امیدوار بود گوشی جدید اپل، مشکلات شناخته‌شده سیستم نمایشگر همیشه روشن نسل قبل را نداشته باشد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون جدید

در ادامه، آیفون ۱۵ Plus با تراشه‌ی Apple A16 Bionic که با فرآیند ساخت 3 نانومتری تولید شده است، عملکرد قوی و سریعی ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی Apple GPU نیز به کاربران امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی حرفه‌ای را می‌دهد.

در این گوشی هم خبری از تراشه نسل جدید اپل نیست و کاربران گوشی آیفون ۱۵ پلاس باید به استفاده از تراشه قدیمی عادت کنند. البته اپل ادعا می‌کند این گوشی از نظر عمر باتری در مقایسه با نسل قبل حدود ۲۰ درصد بهتر عمل می‌کند.

شارژ آیفون ۱۵ پلاس

در گوشی‌های جدید اپل خبری از دکمه میوت نیست و جایگزینش دکمه اکشن است که کاربردی‌تر به نظر می‌رسد. کاربران می‌توانند به صورت دستی تنظیم کنند فشردن این کلید، چه برنامه یا تنظیماتی را باز کند. همچین بهتر است بدانید در این گوشی خبری از درگاه لایتنینگ نیست از یو اس بی تایپ سی استفاده شده است.

بررسی آیفون ۱۵ پلاس نشان می‌دهد عمر باتری این مدل در زمان پخش ویدیو به ۲۴ ساعت می‌رسد که در مقایسه با آمار ۲۰ ساعتی نسل قبل، بهتر شده است.

قیمت آیفون ۱۵ پلاس

قیمت آیفون ۱۵ پلاس در نسخه پایه که به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده، ۸۹۹ دلار است. برای نسخه ۲۵۶ دلاری باید ۹۹۹ دلار و برای نسخه نیم ترابایتی، ۱۱۹۹ دلار باید بپردازید. این گوشی در رنگ‌های صورتی، مشکی، سبز و آبی راهی بازار خواهد شد.

نظر شما درباره گوشی آیفون ۱۵ Plus چیست؟ آیا این مدل ارزش خرید دارد؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*