ظرفیت باتری آیفون ۱۵

ظرفیت باتری آیفون ۱۵ مشخص شد؛ خبری از تغییرات چشمگیر نیست!

ظرفیت باتری آیفون ۱۵ مشخص شد. iPhone 15 معمولی، پلاس و سری پرو از چه باتری استفاده می‌کنند و چه تفاوتی با سری آیفون ۱۴ کرده است؟

اپل همیشه عادت دارد که هنگام رونمایی از گوشی‌های جدید آیفون، اشاره‌ای به مشخصات فنی دقیق آن مثل ظرفیت و سرعت شارژ باتری نکند. به‌طور مثال در رویداد Wonderlust اپل که در آن از گوشی‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رونمایی شد، خبری از اعلام ظرفیت باتری آیفون ۱۵ آن‌ها نبود. در این کنفرانس اپل فقط به این نکته اشاره کرد که آیفون‌های جدید «یک شبانه‌روز شارژدهی دارند».

اما منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند این جزئیات را فاش کند. اپل نمی‌تواند این مشخصات را از دست رگولاتوری‌ها پنهان نگه دارد و حتما باید برای کسب مجوز، آن‌ها را ارائه کند. حالا این اتفاق برای خانواده iPhone 15 افتاده و میزان دقیق گنجایش باتری آن‌ها مشخص شده است.

ظرفیت باتری آیفون ۱۵، ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس

آنطور که رگولاتوری چینی می‌گوید،‌ ظرفیت باتری نسخه استاندارد این خانواده ۳،۳۴۹ میلی‌آمپر ساعت و توان ۱۲.۹۸۱ وات ساعتی است. نسخه پلاس از یک باتری بزرگ‌تر ۴،۳۸۳ میلی‌آمپر ساعتی و توان ۱۶.۹۵۰ وات ساعتی نیرو می‌گیرد. مدل پرو به یک باتری ۳،۲۷۴ میلی‌آمپر ساعتی با توان ۱۲.۷۰ وات ساعتی و آیفون ۱۵ پرو مکس هم با یک باتری ۴،۴۲۲ میلی‌آمپر ساعتی که توان ۱۷.۱۰۹ وات ساعتی دارد همراه است.

ظرفیت باتری آیفون ۱۵

ما در مقاله دیگری به بررسی سرعت شارژ و عمر باتری آیفون ۱۵ و سایر اعضای این خانواده پرداختیم. طبق اطلاعاتی که در آنجا گفته شد، شارژدهی این خانواده به‌شرح زیر است:

  • آیفون ۱۵ پرو مکس: تا ۲۹ ساعت پخش بدون توقف ویدیو
  • آیفون ۱۵ پرو: تا ۲۳ ساعت پخش بدون توقف ویدیو
  • آیفون ۱۵ پلاس: تا ۲۶ ساعت پخش بدون توقف ویدیو
  • آیفون ۱۵: تا ۲۰ ساعت پخش بدون توقف ویدیو

مقایسه باتری iPhone 15 با iPhone 14

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که ظرفیت باتری سری iPhone 15 چه تفاوتی با نسل قبلی کرده است؟ وقتی اعداد آن‌ها را کنار هم می‌گذاریم، خیلی متوجه تغییرات محسوسی نمی‌شویم.

آیفون ۱۵ پرو مکس4,422mAh
آیفون ۱۴ پرو مکس4,323mAh
آیفون ۱۵ پرو3,274mAh
آیفون ۱۴ پرو3,200mAh
آیفون ۱۵ پلاس4,383mAh
آیفون ۱۴ پلاس4,325mAh
آیفون ۱۵3,349mAh
آیفون ۱۴3,279mAh

ما همچنین در مقاله‌ای به مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با آیفون ۱۴ پرو مکس پرداخته‌ایم و تغییرات ایجاد شده روی نسل جدید را بررسی کرده‌ایم. بد نیست این مقاله را هم مطالعه کنید. همچنین لازم به‌ذکر است که اپل امسال پورت لایتنینگ را از روی آیفون‌هایش کنار گذاشت و برای نخستین بار از پورت USB-C روی آن‌ها استفاده کرد. اپل توصیه می‌کند برای شارژ این محصولات از یک آداپتور با حداقل توان ۲۰ واتی استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*