زلزله شناس هلندی

پیشگویی زلزله شناس هلندی از زمین لرزه مراکش درست بود؛ فاجعه‌ای دیگر هم در راه است

دانشمند زلزله شناس هلندی که اخیرا زلزله شدید مراکش را به درستی پیش بینی کرده بود، حالا از احتمال وقوع یک فاجعه دیگر خبر داده است.

اظهارات جدید فرانک هوگربیتس، دانشمند زلزله شناس هلندی که چند روز پیش احتمال وقوع زلزله در کشور مراکش را پیش‌بینی کرده بود، مجددا توجه همگان را به خود جلب کرد.

زلزله مراکش

زلزله یکی از پدیده‌های طبیعی پیرامون ما است که وقوع آن را با دستگاه لرزه‌نگار ثبت می‌کنند؛ اما از آنجایی که این پدیده در درون زمین و مابین پوسته‌های زمین رخ می‌دهد هنوز دستگاهی برای پیش‌بینی وقوع آن اختراع نشده است.

بر همین اساس پیش بینی‌های درست دانشمندان در این خصوص همواره توجه مردم را به خود جلب کرده است؛ به‌گونه‌ای که با وقوع هر زمین لرزه در هر نقطه از زمین، نام فرانک هوگربیتس هلندی بر سر زبان‌ها می‌افتد.

بر اساس اظهارات جدید این دانشمند، به‌زودی زلزله‌ای بزرگ به‌همراه سونامی در کشور مراکش به وقوع خواهد پیوست، به گفته او این زلزله مرگبارترین زمین لرزه یک قرن اخیر این کشور آفریقایی خواهد بود. این دانشمند همچنین در چند روز گذشته در حساب کاربری پلتفرم ایکس (توییتر سابق) وقوع زلزله‌ای قوی در تاریخ 5 تا 7 سپتامبر را پیش بینی کرده بود که در صبح روز 9 سپتامبر به وقوع پیوست.

شما می‌توانید جزئیات دقیق این پیشگویی را در این مطلب مطالعه کنید. باید منتظر ماند و دید که آیا این‌بار هم پیش گویی‌های این دانشمند صحیح از آب در می‌آید یا خیر.