زلزله شدید مراکش

محقق جنجالی هلندی زلزله شدید مراکش را پیش بینی کرده بود؟

محقق جنجالی هلندی که با پیش بینی درست زلزله ترکیه به شهرت زیادی دست پیدا کرده بود، بار دیگر با پیش بینی زلزله شدید مراکش خبرساز شد.

بامداد شنبه 18 شهریور یک زلزله با قدرت 6.8 ریشتر کشور مراکش را لرزاند و خسارت مالی و جانی زیادی را به‌همراه داشت. این زلزله آنقدر شدید بود که ساکنان شهر رباط در شمال مراکش تا ساکنان شهر سیدی افنی در جنوب کشور آن را احساس کردند.

کانون این زلزله، طبق اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) در نزدیکی منطقه تفریحی اوکایمدن شناسایی شده است؛ در این منطقه کوه‌های اطلس وجود دارد و فاصله آن با چهارمین شهر بزرگ کشور مغرب نیز حدود 75 کیلومتر است.

جزئیات پیش بینی زلزله شدید مراکش 

پس از وقوع زلزله شدید در مراکش، بار دیگر نام فرانک هوگربیتس در صدر اخبار قرار گرفت. این محقق که با پیش‌بینی زلزله ترکیه توانست نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کند، چند روز قبل با انتشار توییتی از احتمال زلزله در مناطقی نزدیک مراکش خبر داد.

زلزله شدید مراکش

فرانک هوگربیتس چند روز قبل با انتشار تصویر فوق اعلام کرد در مناطقی که مشخص شده به‌زودی زلزله رخ خواهد داد. این محقق که بیش از 1.3 میلیون کاربر، او را در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) دنبال می‌کنند، در حوزه ارتباط میان هم‌ترازی اجرام آسمانی با فعالیت لرزه‌ای در زمین فعالیت می‌کند. این محقق بر این باور است که همترازی زمین با سایر سیاره‌ها باعث ایجاد جاذبه‌ای برای ایجاد زلزله در زمین خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*