سرعت شارژ و عمر باتری آیفون 15 و 15 پرو

سرعت شارژ و عمر باتری آیفون 15، 15 پرو و پرو مکس مشخص شد

اپل اطلاعات رسمی از سرعت شارژ و عمر باتری آیفون ۱۵، ۱۵ پرو و پرو مکس را منتشر کرد. آیا iPhone 15 با پورت USB-C سریع‌تر شارژ می‌شود؟

گوشی‌های هوشمند خیلی تکراری شده‌اند و تغییرات عمده فقط هر چند نسل یک بار اتفاق می‌افتد. اما امسال همه انتظار داشتند که گوشی‌های خانواده آیفون 15 اپل به‌جای پورت اختصاصی لایتنینگ، از پورت همگانی USB-C استفاده کند. زیرا این پورت اکنون روی تمام دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تمام گوشی‌های اندرویدی و حتی محصولات اپل مثل آیپد و مک بوک به‌کار رفته است.

همین تغییر پورت، بسیاری از کاربران را به‌این فکر انداخته که آیا سرعت شارژ و عمر باتری آیفون 15، 15 پرو و پرو مکس هم تغییری کرده است؟ پاسخ این سوال کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد.

در مورد عمر باتری آیفون 15 چه می‌دانیم؟

با نسخه استاندارد این خانواده، گوشی آیفون ۱۵ شروع می‌کنیم. مدلی که ارزان قیمت‌ترین نسخه این خانواده هم هست. اپل هیچوقت ظرفیت دقیق باتری محصولاتش را فاش نمی‌کند، اما تخمین می‌زند که چقدر می‌توانند شارژ نگه دارند.

عمر باتری خانواده iPhone 15

آنطور که اپل می‌گوید، این گوشی جدید می‌تواند ۲۰ ساعت با پخش بدون توقف ویدیو از روی حافظه داخلی یا پخش ۱۶ ساعته ویدیو بر بستر اینترنت، شارژ نگه دارد. نسخه بزرگ‌تر آن که آیفون ۱۵ پلاس نام دارد، از باتری بزرگ‌تری برخوردار است. بنابراین این دو مقدار در آن به ۲۶ و ۲۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

پورت USB-C روی آیفون ۱۵

اما این اعداد چه تفاوتی با نسل قبلی، سری آیفون ۱۴ دارند؟ متاسفانه خبری از تفاوت اعداد نیست. بنابراین شما نمی‌توانید تفاوت را بین عمر باتری این دو نسل بیابید. همین قضیه در مورد مدل‌های پرو نیز وجود دارد. به‌طور مثال در حالی که آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به‌ترتیب ۲۳ و ۲۹ ساعت با پخش آنلاین و آفلاین شارژدهی دارند، همین اعداد در جلوی مشخصات سری آیفون ۱۴ پرو نیز درج شده است.

اپل افزایش شارژدهی را فدای کاهش وزن آیفون ۱۵ کرده است

دو مدل پرو و پرو مکس iPhone 15 از وزن پایین‌تری نسبت به نسل قبلی خود برخوردارند. به‌خاطر جایگزین شدن فریم فولادی با فریم تیتانیومی، این دو پرچمدار با کاهش وزن ۱۰ درصدی مواجه شده‌اند. شاید این کاهش وزن ناچیز به‌نظر برسد، اما با در دست گرفتن و کار کردن روزمره متوجه آن خواهید شد.

سرعت شارژ و عمر باتری آیفون 15 و 15 پرو

کاهش وزن به اپل اجازه می‌داد که کمی به ظرفیت باتری گوشی خودش اضافه کند. اما آن‌ها وزن پایین‌تر را به باتری بزرگ‌تر ترجیح داده‌اند.

سرعت شارژ آیفون ۱۵، ۱۵ پرو و پرو مکس

اپل سرانجام درگاه لایتنینگ را از گوشی‌های آیفون حذف و پورت USB-C را جایگزین آن کرد. پورتی که تمام گوشی‌سازهای اندرویدی در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند. حتی خود اپل هم با استفاده از فناوری شارژ USB-C Power Delivery، شارژ ۱۰۰ واتی را در مک بوک پرو ارائه می‌کند. اما ظاهرا غول آمریکایی در مورد آیفون‌ها محتاتانه عمل کرده است.

سرعت شارژ و عمر باتری آیفون 15 و 15 پرو

بیشتر بخوانید:

خداحافظی رسمی اپل با لایتنینگ؛ پیش به سوی USB C و سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه

اپل هنوز هم توصیه می‌کند برای شارژ مدل‌های معمولی و پلاس آیفون ۱۵ از یک آداپتور ۲۰ واتی استفاده کنید که از طریق آن گوشی شما در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. این دقیقا همان سرعت شارژی است که در آیفون ۱۴ هم وجود دارد. اگر هم می‌خواهید گوشی‌تان به‌شارژ کامل برسد، باید بیشتر از یک ساعت منتظر بمانید.

حتی مدل‌های سری Pro آیفون جدید اپل هم سرعت شارژ بالاتری ندارند. البته ناگفته نماند علیرغم استفاده از یک باتری بزرگ‌تر، آن‌ها نیز به ۳۰ دقیقه زمان برای شارژ ۵۰ درصدی نیاز دارند. آیفون‌های جدید اپل کماکان از شارژ بی‌سیم مگ سیف با توان ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم Qi با توان ۷.۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.