فولکس‌واگن کارگران خود را به عینگ هوشمند گوگل گلاس مجهز کرد

در حالی که همه اهالی دنیای فناوری ، به شکست پروژه عینگ هوشمند گوگل کلاس اعتقاد دارند ، اما به نظر می رسد که هنوز هم افرادی به آن علاقمند هستند.کمپانی خودروسازی فولکس‌واگن ( Volkswagen ) به تازگی عینک‌های هوشمند سه‌ بعدی را در اختیار کارگران خود در کارخانه‌ی ولفسبورگ آلمان قرار داده است.عینک‌های گوگل گلس نسخه‌ی Explorer توسط اپراتورهای لجستیک کارخانه برای کمک به انتخاب درست بخش‌هایی مانند شیشه‌های جلو و درایوشفت‌ها بکار خواهد رفت.

این روند در یک دوره‌ی سه ماهه تست خواهد شد و در طی آن استفاده از عینک‌های هوشمند توسط کارگران مورد نظر دو ساعت در هفته افزایش خواهد یافت. پس از چهار هفته، آنها از عینک‌ها در یک شیفت کامل استفاده می‌کنند. و در صورت دریافت نظرهای مثبت از سوی کارگران، این عینک‌ها به عنوان ابزار جدید پذیرش خواهند شد.

طرح مشابه‌ای سال گذشته از سوی بی.ام.و برگزار شد و در طی آن کارگران با استفاده از گوگل گلس اقدام به بررسی کیفیت کنترل وسایل نقلیه می‌کردند. فولکس‌واگن از عینک‌های گوگل گلس با برنامه‌ی خاص خود استفاده می‌کند. این عینک‌ها دارای یک نمایشگر اچ‌دی ۲۵ اینچی هستند و همچنین قادر به تصویربرداری پنج مگاپیکسل و فیلمبرداری ۷۲۰p می‌باشند. آنها همچنین از تکنولوژی صوتی برخوردار بوده و مجهز به اتصالات وای-فای و بلوتوث می‌باشند.

رئیس بخش لجتسیک کارخانه‌ی ولفسبورگ، رینهارد دی وریس، می‌گوید:

اهمیت دیجیتال‌سازی در حال افزایش در تولید است. عینک‌های هوشمند سه بعدی می‌توانند ارتباط و همکاری انسان و سیستم را به سطح جدیدی ارتقا دهند.

در میان مزایایی که دی وریس اشاره کرده، عملیات کنترل صوتی و لمسی قرار دارند که کارگران را از عملیات دستی تا حدی زیادی رها خواهند کرد. این عینک‌ها همچنین اطلاعات مرتبط خوبی را نشان می‌دهند، مانند مکان ذخیره‌سازی یا اعداد بخش‌ها.

فولکس‌واگن اعلام کرده استفاده از عینک‌های سه بعدی اختیاری است. کارگرانی که این عینک‌ها را انتخاب می‌کنند، تحت آموزش تدریجی استفاده از این تکنولوژی قرار می‌گیرند. در حال حاضر، سی کارگر از این عینک‌ها استفاده می‌کنند.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. جناب اقای انبار. سلام خدا قوت…. سایتتون فوق العادس
    به نظرتون جای /بی.ام.و/ بنویسید /بی.ام .دابلیو/ بهتر نیست؟ جسارت نباشه البته

    • حق با شما است دوست عزیز.اما متاسفانه برخی کلمات در زبان عامیانه طوری شکل گرفته که اگه تغییر کنه برای کاربران خوشایند نیست.به نظر شما درصد مردم بی.ام.و رو بی.ام .دابلیو تلفظ می کنن ؟

      • موافقم باهاتون که در زبان عامیانه وقتی بگی بی ام دابلیو شاید کلمه ی غریبی به نظر بیاد ولی خب اگه شما متناتون رو به زبانه عامیانه ترجمه میکنید کاملا حق باشماست. در هر حال من یکی از طرفدارای پروپاقرص سایتتونم. ارزوی موفقیت روز افزون دارم برای شما و تیمه خیلی خوبتون.