کیا اسپورتیج هیبرید 2023

بررسی کیا اسپورتیج هیبرید مدل 2023؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قابلیت های شاسی بلند کره ای

کیا اسپورتیج هیبرید 2023، یک شاسی بلند متوسط خانوادگی اما جادار است که علاوه بر مصرف سوخت پایین، با پیشرانه‌ای توانمند همراه شده است.

با توجه به رشد روزافزون علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند، بعید است که موج استقبال از این سگمنت پرطرفدار، به این زودی‌ها فروکش کند. با این حال، از آنجا که کراس‌اوورها به‌طور کلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نمونه‌های سدان هستند، مصرف سوخت آنها عموما افزایش یافته است. برای مثال، در حالی‌که یک سدان متوسط شهری ممکن است به طور متوسط در حدود 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف کند، این رقم برای یک شاسی بلند ممکن است به 9 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد. اینجاست که یک کراس‌اوور کم‌مصرف مانند کیا اسپورتیج 2023 هیبرید، می‌تواند معادلات را تغییر دهد.

خوشبختانه، فناوری هیبریدی امروزه از زیر چتر خودروهای کوچک خارج و در دیگر سگمنت‌های بزرگ‌تر و رایج‌تر در حال پیاده‌سازی است. در حالی‌که ممکن است ارقام مصرف سوخت شگفت‌آوری از نتیجه ادغام این تکنولوژی به‌دست نیاید، اما یک بهبود قابل توجه می‌تواند اوضاع را برای مصرف‌کنندگان عادی تغییر دهد. یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای هیبریدی بازار، کیا اسپورتیج هیبرید 2023 است که قادر است در رانندگی روزمره، مصرف سوختی معادل با 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را به ارمغان بیاورد. این رقم، نه تنها برای یک کراس‌اوور نسبتا بزرگ، بلکه برای هر خودرویی از کلاس‌های مختلف نیز می‌تواند یک برگ برنده غیرقابل انکار باشد.

بررسی کیا اسپورتیج هیبرید مدل 2023

مصرف سوخت

اسپورتیج 2023 نمای جانبی

در عمل، اضافه کردن گزینه سیستم چهار چرخ متحرک به اسپورتیج هیبریدی، مصرف سوخت این شاسی‌بلند را به محدوده 6.18 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رساند. این رقم با اینکه از آمار اعلامی کیا تا حدی بالاتر است، اما بدین معناست که شاسی‌بلند جدید این شرکت کره‌ای میتواند با هر بار سوخت‌گیری کامل، مسافتی 800 کیلومتری را طی کند.

لازم به ذکر است که این مدل، تنها اسپورتیج برقی ارائه شده توسط کیا نیست. علاوه بر این، یک اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2023 نیز در خط تولید این شرکت وجود دارد که مجهز به باتری بزرگی است و می‌تواند در تئوری و در حالت تماما الکتریکی، تا محدوده 50 کیلومتر پیمایش کند. قیمت آن مدل از 38490 دلار در مقایسه با اسپورتیج هیبریدی 27290 دلاری، آغاز می‌شود.

کابین و فضای داخلی

کابین اسپورتیج 2023

خودروی مورد آزمایش، یک اسپورتیج هیبرید EX AWD مدل 2023 است که با برچسب قیمت 33680 دلار به فروش می‌رسد. تریم EX در این سری، نسخه ارتقایافته پکیج استاندارد LX، با چند ویژگی اضافه محسوب می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، گرم‌کن آینه‌های بیرون، دستیار نقاط کور، کمک ترافیک عقب، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با ناوبری، گرم‌کن فرمان، فرمان برقی و پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، در صورت سفارش نسخه پریمیوم پکیج EX با هزینه مازاد 1500 دلاری، می‌توان از اضافه شدن امکاناتی نظیر سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی LED، درب برقی و آینه‌های روشویی بهره برد.

فضای داخلی اسپورتیج هیبرید 2023، مکانی راحت و مناسب برای گذراندن وقت و سفر است. فضای پا، سر و شانه در ردیف جلو و عقب کاملا آزادانه و راحت هستند. به نقل از کیا، فضای پای عقب 41.3 اینچی در مقایسه با خودروهای هم‌کلاس، بسیار وسیع‌تر است. هم‌چنین، حتی با وجود اشغال صندلی‌های عقب، فضای صندوق 1110 لیتری این خودرو، کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

طراحی کیا اسپورتیج هیبرید 2023

نمای عقب

سبک طراحی اسپورتیج هیبریدی، به طور کلی زیبا ارزیابی می‌شود. اگرچه برخی از عناصر استفاده شده، ممکن است با هر نوع سلیقه‌ای سازگار نباشد. جلوپنجره Tiger Nose کیا در راس یک توری پلاستیکی مشکی با اشکال هندسی که از مرکز به بیرون تابش می‌کند، شناور به‌نظر می‌رسد. در کنار این ویژگی، یک جفت نوار LED به شکل بومرنگ نیز برای لامپ‌های روشنایی در روز خودنمایی می‌کنند. نمای جلوی کیا اسپورتیج هیبرید 2023، با اینکه هرگز نمونه‌ای بی‌نقص و همه‌پسند نیست، اما با کمی اغماض می‌توان از ایرادهای آن چشم‌پوشی کرد.

فضای داخلی این خودرو نیز طراحی به‌روز و چشم‌نوازی دارد که با پوشش چرم روکش صندلی‌ها و نیمه پایینی کابین، با نیمه بالای آبی رنگ تریم، ترکیب همگونی را پدیده آورده است. کیا از چرم گیاهی برای متریال صندلی‌های این مدل استفاده کرده است که حس لمس خوبی را القا می‌کند و احتمالا از نمونه حیوانی، دوام بالاتری خواهد داشت.

حذف کلیدهای فیزیکی در خودروهای جدید، امروزه به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید. با این وجود، کیا اسپورتیج هیبرید 2023 به یک پیکتوگرام بر روی کنترل پنل مجهز شده که به عنوان یک دکمه حساس به لمس، وظیفه کنترل مدیریت آب و هوا و گزینه‌های صوتی و ناوبری را برعهده دارد.

کابین اسپورتیج هیبرید 2023

اگر از غباری که به ناچار بر روی سطوح براق ظاهر می‌شود، بگذریم؛ کلیدهای دومنظوره طراحی زیبایی دارند و با تنظیم بر روی گزینه تهویه مطبوع، امکان تنظیم کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای را فراهم می‌کنند.

در همین حال، یک فشار سریع بر روی کلیدها، باعث ظاهر شدن تنظیمات صوتی و ناوبری می‌شود و امکان کنترل آسان صدا و تغییر آن با استفاده از دکمه‌ها فراهم خواهد شد. در حالی‌که وجود کنترل‌های اختصاصی هم‌چنان گزینه بهتر و آسان‌تری به‌نظر می‌رسند، ایده اجرایی کیا در این محصول هم‌چنان بهتر از حذف تمامی کلیدها و جایگزینی آنها با نشانگرهای لمسی گیج‌کننده است.

کیفیت سواری کیا اسپورتیج هیبرید 2023

داشبورد

یکی از موارد عجیبی که در هنگام رانندگی با کیا اسپورتیج هیبرید 2023 احساس می‌شود، حس ایجاد نبضی عجیب از پیشرانه، در هنگام رانندگی با سرعت 100 الی 120 کیلومتر بر ساعت است. به‌نظر می‌رسد که پیشرانه نمی‌تواند به‌درستی تصمیم بگیرد که باید از حالت الکتریکی یا بنزینی استفاده کند و در نتیجه، به طور مداوم تغییر فاز می‌دهد.

هم‌چنین نسخه تست شده، فاقد ویژگی «دستیار رانندگی در بزرگراه» کیا است که به عنوان ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی و حفظ خطوط عمل می‌کند. برای افزودن آن به اسپورتیج هیبریدی، باید تریم SX Prestige را انتخاب کرد که قیمت آن به 36190 دلار می‌رسد. این یک جهش قیمتی بزرگ از تریم 27290 دلاری LX، صرفا برای افزودن یک ویژگی واحد است.

رانندگی با کیا اسپورتیج هیبرید 2023، تجربه‌ای راحت، بی‌صدا و به اندازه کافی قدرتمند است. عبور از سطوح ناهموار نیز با حداقل صدای منتقل شده به داخل کابین همراه است. اگرچه صدای لاستیک تا حدی به اتاق نفوذ می‌کند. با این حال، در محدوده قیمتی خود، به سختی می‌توان خودرویی با سطح بالاتری از ایزوله‌سازی داخلی پیدا کرد، مگر آنکه وارد کلاس قیمتی بالاتر مانند محصولات جنسیس شوید.

جمع‌بندی

کیا اسپورتیج هیبریدی، به خصوص در نسخه تریم LX، با قیمت جذاب 28 هزار دلاری خود، یک کراس‌اوور ارزشمند در برابر بهای پرداختی با مصرف سوخت پایین، فضای گسترده و توان قابل قبول پیشرانه است که می‌تواند نیازهای یک خانواده حداکثر 5 نفره را برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*