نتایج بنچمارک گوشی هواوی میت ۸ : اژدهای چینی بسیار قدرتمند است

پنج شنبه گذشته ، سرانجام هوآوی اولین گوشی خود با تراشه‌ی قدرتمند و جدید کرین ۹۵۰ را معرفی کرد؛ هواوی میت ۸ یک فبلت ۶ اینچی است که لقب پیشرفته‌ترین گوشی هوآوی را از آن خود کرده است.مدتی پیش این گوشی در بنچمارک AnTuTu امتیاز ۷۹۱۳۱ را بدست آورده بود که از بسیاری از گوشی ها پرچمدار نظیر گلکسی اس ۶ (با امتیاز ۶۷۵۲۰) بالاتر بود.اما امروز با بنچمارک مجددی که بر روی این گوشی انجام شده، میت ۸ توانسته به امتیاز قابل توجه و عالی ۹۴۲۵۰ برسد که نشان می دهد این اژدهای چینی بسیار قدرتمند است.با گجت نیوز همراه باشید.

امروز یک تست بنچمارک از گوشی هواوی میت ۸ ( Mate 8 ) منتشر شده که بسیاری را متعجب کرده است ؛ چرا که این گوشی اینبار توانسته در این تست امتیاز فوق العاده ۹۴۲۵۰ را به دست بیاورد که بسیار بیشتر از قدرتمند ترین پردازنده‌های حال حاظر بازار است. مطمئنا این نتیجه با دست به دست دادن تمام سخت افزار‌های قدرتمند این گوشی کسب شده است.

Huawei-Mate-8

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد ، هواوی میت ۸ به تراشه‌ی ۸ هسته‌ای کرین که ۴ هسته‌ی ۲.۳ گیگاهرتزی Cortex-A72 مجهز شده و گرافیکی به اسم Mali T880 MP4 دارد.این مهم‌ترین مشخصه‌ی Mate 8 هوآوی است و در حقیقت نشان می‌دهد که عملکرد آن فراتر ازگوشی‌هایی با تراشه‌ی ۸ هسته‌ای میان‌رده است. به علاوه هوآوی برای پردازش صدا و شناسایی گفتار، پخش کردن MP3 با توان مصرفی کم، پردازش سیگنال تمامی حسگرها و همین‌طور FLP که موقعیت‌یابی ترکیبی است از کمک‌پردازنده‌ای به اسم i5 استفاده کرده است.

بدنه‌ی میت ۸ مثل گوشی‌های اخیری که معرفی شده، از آلیاژهای مقاوم آلومینیوم که در صنعت هوافضا به کار می‌روند ساخته شده است و شیشه‌ی محافظی با انحنای لبه‌ی ۲.۵D روی نمایشگر IPS آن کشیده شده است. جالب است که هوآوی نمایشگر را همچنان گذشته ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی در نظر گرفته و البته تراکم پیکسلی ۳۶۷ پیکسل بر اینچ، چیزی نیست که بتوان به آن خرده گرفت. در ضمن قدرت پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی، قدری پایین‌تر از محصولات رده اول اپل، سامسونگ، سونی و ال‌جی و … است.

Huawei-Mate-8-hands-on-China_3

حسگر اثر انگشت در سطح پشت و کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی که از حسگر پیشرفته‌ی IMX298 سونی قدرت می‌گیرد، قرار دارد. هوآوی در سمت جلو هم دست و دلبازی به خرج داده و یک سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه کرده است.

باتری تنومند میت ۸ ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. این فبلت با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یا ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و به قیمت ۴۸۰، ۵۹۰ و ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد. قیمتی که به نظر کاملاً رقابتی می‌رسد و آن را در برابر بهترین‌های دنیای گوشی قرار می‌دهد.

Huawei-Mate-8-hands-on-China_4

هوآوی اسلات کارت حافظه را حذف نکرده و همین‌طور برای قرار داده سیم‌کارت، دو اسلات موجود است. وای-فای ۸۰۲.۱۱ac و میکرویو‌اس‌بی ۲.۰ و همین‌طور اتصالات مرسوم مثل بلوتوث ۴.۲ و NFC و GPS در این گوشی موجود است.

رنگ‌بندی محصول شامل طلایی، نقره‌ای، خاکستری و قهوه‌ای است. سیستم‌عامل آن نیز اندروید ۶.۰ با پوسته‌ی EMUI 4.0 هوآوی است که مسیر اموشن ۳.۰ را ادامه می‌دهد و احتمالاً زیباتر و بهینه‌تر از آن است. قابلیت‌هایی مثل کنترل کردن گوشی با فرامین صوتی، حالت کم‌مصرف، ابزار دفرگ کردن و eRecovery از جمله موارد جالبی است که در میت ۸ پیاده‌سازی شده است.

مشخصات فنی گوشی هوشمند هواوی میت ۸ ( Huawei Mate 8 ) :

  • صفحه نمایش : ۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • پردازنده : پردازنده هواوی کرین ۹۵۰ با ۴ هسته Cortex A72s با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A53s با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
  • حافظه رم : در دو نسخه ۳ و ۴ گیگابایتی
  • حافظه داخلی : در سه نسخه ۳۲ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی
  • دوربین اصلی : سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 ساخت سونی با دیافراگم f/2.0
  • دوربین سلفی : سنسور ۸ مگاپیکسلی IMX179 ساخت سونی با دیافراگم f/2.4
  • باتری : ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • پلتفرم : سیستم عامل اندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری اختصاصی هواوی Emotion UI

میت ۸ اکنون روانه‌ی بازار چین شده اما عرضه‌ی بین‌المللی آن به اوایل سال آتی میلادی موکول می‌شود.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه