کلیدهای فیزیکی گوشی های سامسونگ

سامسونگ احتمالا تمام کلیدهای فیزیکی گوشی های سری گلکسی S را حذف می‌کند!

طبق برخی شایعات منتشر شده، سامسونگ احتمالا تمام کلیدهای فیزیکی گوشی های سری گلکسی S را تا چند سال آینده حذف می‌کند.

در سال‌های اخیر طراحی گوشی های هوشمند کمی کهنه و تکراری شده است. به همین دلیل جای تعجب نیست که چرا گوشی ناتینگ فون 1 در هنگام معرفی و عرضه توجه زیادی را به خود جلب کرد. طراحی کنونی با سبکه شیشه‌ای و فلزی به همراه بریدگی دوربین سلفی، روز به روز رایج‌تر می‌شوند. با این حال شاید تنها چیزی که بتواند این سبک طراحی را مدرن‌تر کند، نمایشگر کاملا تمام صفحه و لبه به لبه خواهد بود که به وسیله قرارگیری دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش امکان‌پذیر می‌شود. به جز این مورد، به نظر می‌رسد فضای بسیار کمی برای طراحی مدرن‌تر با فناوری‌های پیشرفته باقی مانده است.

حالا اخباری درباره برنامه جدید سامسونگ به گوش می‌رسد. ظاهرا سامسونگی‌ها در حال آماده شدن برای حذف یک ویژگی اساسی هستند که به تعریف گوشی های هوشمند مدرن کمک می‌کنند. طبق یک شایعه که البته خیلی هم معتبر و جدی نیست، غول فناوری کره‌ای در حال کار روی یک گوشی هوشمند گلکسی S بدون وجود هیچ گونه کلید فیزیکی است. این اطلاعات ابتدا در یک توییت فاش شد و سپس Sammobile نیز در یک مقاله اختصاصی آن را پوشش داد. طبق اطلاعات فاش شده، گوشی هوشمند سامسونگ بدون کلید فیزیکی ممکن است تا سال 2025 میلادی یعنی حداکثر سه سال دیگر وارد بازار شود.

مشکلات حذف کلیدهای فیزیکی گوشی های سامسونگ

سری گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی S25 ممکن است اولین گوشی هوشمندی باشد که کاملا لمسی خواهد بود و هیچ دکمه فیزیکی مثل دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور روی آن دیده نشود. این گوشی هوشمند می‌تواند طراحی ظریف‌تر و باریک‌تری هم داشته باشد. با این حال برخی نگرانی‌های واقعی در خصوص این طراحی خارج از عرف وجود دارد. به عنوان مثال این سوال پیش می‌آید که چطور باید دستگاه را خاموش و روشن کرد؟ یا مثلا در شرایطی که گوشی هنگ کند، چگونه می‌توان آن را خاموش یا ریست کرد؟

کلیدهای فیزیکی گوشی های سامسونگ

این‌ها برخی از سوال‌ها و نگرانی‌هایی هستند که باید به آنها پرداخته شود. ورودی‌های کاملا لمسی، ذاتا برتر از کلیدهای فیزیکی نیستند. آنها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند، اما به سادگی قابل تعویض نخواهند بود. زمانی که اپل پس از معرفی تاچ بار تصمیم گرفت کلید Escape اختصاصی را از مک بوک‌های خود حذف کند، واکنش شدید بسیاری از کاربران را به همراه داشت. پس از آن اپل تسلیم شد و یک کلید فیزیکی Escape را دوباره روی مک بوک‌های خود قرار داد. به این ترتیب گاهی اوقات، دکمه‌ها کاملا ضروری هستند و حذف آنها می‌تواند با انتقاد بسیاری از کاربران مواجه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*