گوگل پتنت نسخه جدید عینک هوشمند خود را ثبت کرد

کمپانی گوگل به تازگی پتنتی ثبت کرده که احتمالا مربوط به نسخه جدید عینک هوشمند این شرکت یا همان گوگل گلس ۲ می باشد.همانطور که می دانید نسخه اول این عینک هوشمند بر روی بینی تکیه میداد اما این پتنت نشان می دهد که نسخه جدید این گجت پوشیدنی در کنار سر کاربر قرار می گیرد.

به نظر می رسد این دستگاه به یک طرف صورت تکیه دهد، در واقع روی یک گوش قرار می گیرد و صفحه نمایش آن درست بالای چشم مستقر می شود. کاربر قادر به پیکربندی دستگاه برای تناسب در اطراف صورت خود و نگه داشتن صفحه نمایش بالا یک چشم خواهد بود. یک منشور در آن بکار رفته بنابراین فیلم می تواند با هر دو چشم دیده شود. جالب توجه است که در اصل این پتنت توسط گوگل در سپتامبر ۲۰۱۲ ثبت شد، یعنی مدت ها قبل از اینکه گوگل گلس به میدان بیاید. با وجود اینکه کافه ها، سینما ها و برخی از رستوران های برای مشتریان خود پوشیدن آن را ممنوع کرده اند، کسانی که با این عینک برخورد داشته اند، آن را به عنوان “Glassholes” می شناسند.

بدیهی است که تمام آن برنامه های فانتزی که گوگل در نظر نداشت که برای توزیع این محصول انجام دهد، هرگز به ثمر نرسید و ویدئوی شگفت انگیزی که گوگل برای نشان دادن آنچه برای آینده گوگل گلس فکر می کند، منتشر کرد (پس از آن به نام “پروژه های گلس” نامسده شد) همه در مورد چیز هایی بود که نه تا کنون اتفاق افتاده و نه ممکن است که زمانی محقق شود.

گوگل فروش گوگل گلس را در ماه ژانویه متوقف کرد و گفت به فرصتی برای مکث و تنظیم مجدد برنامه های خود نیاز دارد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که یک نسخه جدید از این محصول در سال ۲۰۱۵ راه اندازی مجدد می شود، اما این طرح نیز به وقوع نپیوست. گفتنی است که تونی فادل، که ایده ی آی پاد و ترموستات هوشمند نست از آن بوده است، در حال حاضر در این پروژه همکاری می کند. همچنین شایعاتی وجود دارد که این دستگاه به عنوان یک دستکاه شرکتی راه اندازی مجدد می شود در واقع گفته شده است که گوگل گلس ۲ در شرکت متمرکز می شود و شاید این بهترین دوره ی عمل برای گوگل باشد. انتظارات برای اولین بار از گوگل کلس اصلی، بیش از حد بالا بود در حالی که حتی نوار آن در یک ارتفاعی تنظیم می شد که گوگل گلس نمی توانست نزدیک به دسترسی باشد.

این پتنت در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۵. به گوگل تعلق می گیرد که شماره پتنت آن US 9,195,067B ، می باشد و تحت عنوان “دستگاه پوشیدنی با ورودی و خروجی سازه ها” نام گذاری شده است.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*