سرمایه گذاری ۸.۷ میلیارد دلاری ال جی برای توسعه پنل‌های OLED

ال جی دیروز رسما اعلام کرد که مبلغ ۸.۷ میلیارد دلار بودجه برای راه اندازی کارخانه جدید این شرکت در شهر Paju برای تولید و توسعه‌ی پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری کرده است.همچنین گفته می شود که ال جی در حال مذاکره با اپل برای تامین بخش از پنل های OLED مورد نیاز این شرکت در آینده می باشد.

طبق اطلاعاتی که رویتزر منتشر کرده، در ابتدا، LG Display کارخانه‌ای را با سرمایه‌ی ۱.۶ میلیارد دلار نام P10 و با هدف تولید صفحه‌نمایش‌های OLED برای به کارگیری در تلویزیون‌های بزرگ، ساعت‌های هوشمند و نمایشگرهای خودرو، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی خواهد نمود. البته باید اشاره‌ای داشته باشیم که گزارشات منتشر شده توسط Counterpoint Technology Market نیز نشان می‌دهند که بیش از ۱۳ درصد از تمامی گوشی‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۵، از صفحه‌نمایش‌های OLED استفاده خواهند نمود.

آقای Tarun Pathak، یکی از تحلیل‌گران ارشد در مرکز CTM در این مورد اعلام کرده که استفاده از صفحه‌نمایش‌های LCD در طول زمان کمتر خواهد شد و به خاطر وجود شرکتی همچون سامسونگ و استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED در محصولات متنوع خود این شرکت، رقابت میان شرکت‌های مختلف بیشتر از قبل خواهد شد و احتمالا همین زمینه موجب افزایش استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED در گوشی‌های هوشمند گردد.

پیش از این اطلاعاتی در مورد اپل و امکان همکاری‌اش با سامسونگ برای استفاده از پنل‌های OLED این شرکت منتشر شد که احتمالا در سال ۲۰۱۸ و با عرضه‌ی آیفون ۸ انجام گیرد. هم‌اکنون شرکت اپل، بزرگ‌ترین مشتری ال‌جی در زمینه صفحه‌نمایش‌ها به حساب آمده و ۲۵ درصد از مجموع فروش‌های این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. و اگر شرکت اپل بخواهد از صفحه‌نمایش‌های OLED در محصولات بعدی خود استفاده نماید، سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت ال‌جی در مورد پنل‌های OLED، می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای حفظ مشتری خود باشد. حتی بسیاری از تحلیل‌گران بزرگ دنیای تکنولوژی و آی‌تی نیز مستقیما این موضوع را بیان کرده و اذعان دارند که ال‌جی می‌خواهد اپل را سمت خود بکشاند.

پنل‌های OLED مزیت‌های بسیار زیادی همچون نمایش شارپ‌تر و واضح‌تر تصاویر، نمایش بهتر رنگ‌ها، مصرف برق پایین‌تر و ضخامت‌ کمتر نسبت به پنل‌های LCD را دارند؛ اما باید اشاره کنیم که پنل‌های OLED هنوز هم قیمت بالایی دارند. اما با پیش‌بینی‌هایی که در مورد آینده‌ی این پنل‌ها و ارزش بالایی که در آینده پیدا خواهند کرد، صورت گرفته، می‌توانیم شاهد کاهش قیمت آنها باشیم.

در نهایت باید اشاره کنیم که انتشار اخبار مربوط به احداث P10، سبب رشد ۲.۲ درصدی سهام شرکت ال‌جی شده است.

منبع: TechSpot

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اونا ۴k رو کهنه کردن ما هنوز داریم ای سی دی پلاسما میخریم با قیمت های وحشت ناک اخه بدبختی تا کی :Bully: :Mad: :The-Incredible-Hulk: