اولین مسابقات خودروهای بدون راننده سال آینده برگزار خواهد شد

چند روز پیش بود که ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی تسلا موتورز اعلام کرد که طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده خودروهای خودران یا بدون راننده جای خود را با خودروهای امروزی عوض کرده و اگر کسی از یک خودروی خودران استفاده نکند ، مشابه کسی خواهد بود که برای حمل و نقل از اسب استفاده می کند !

حالا به نظر می رسد که این اظهار نظر بیشتر از آنچه که ما فکر می کنیم به واقعیت نزدیک است چرا که از سال آینده اولین مسابقات خودروهای خودران بدون راننده با نام Roborace برگزار خواهد شد.

هدف از این مسابقات، تامین یک پلتفرم رقابتی برای تکنولوژی رانندگی خودکار است که از سوی شرکت‌های فناوری و صنایع اتومبیل‌سازی و همچنین دانشگاه‌ها توسعه می‌یابند.

Roborace با همکاری میان مجموعه‌ی مسابقات الکتریکی Formula E که اکنون در فصل دوم خود قرار دارد و سرمایه‌گذاری شرکت Kinetik آغاز می‌شود.

Roborace-1

ده گروه در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که هر کدام دارای دو خودروی بدون راننده هستند. رقابت‌های این خودروهای خودران از سوی جامعه‌ی نرم‌افزاری و علاقمندان به تکنولوژی و متخصصان سراسر جهان حمایت می‌شود. تمامی گروه‌ها از یک خودروی مشابه استفاده می‌کنند، اما قادر به تغییر نرم‌افزار خود به منظور رقابت بهتر نسبت به سایر خودروها هستند.

Formula E، هدف Roborace را نمایش قابلیت‌های تکنولوژی رانندگی خودکار حتی در سخت‌ترین شرایط اعلام کرد.

آغاز رقابت‌های Roborace برای فصل ۲۰۱۶-۱۷ برنامه‌ریزی شده و جزدیات بیشتر در مورد گروه‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در اوایل سال بعد اعلام خواهد شد.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*