چری تیگو 8 پرو مکس

چری تیگو 8 پرو مکس، کپی کاری چینی ها از شیوه نام گذاری آیفون!

شرکت چری به تازگی خودروی چری تیگو 8 پرو مکس را به عنوان یک کراس اوور قدرتمند راهی بازار قزاقستان کرده، اما تفاوت مدل پرو با پرو مکس در چیست؟

همه ما عاشقان خودرو و به خصوص آنهایی که طرفدار محصولات چینی هستند، کمپانی بزرگ چری را می‌شناسیم. خودروسازی چری سال‌هاست تنها در ایران فعالیت دارد و عمدتاً پای چینی‌ها بعد از محدودیت‌های واردات خودرو و از اوایل سال 97 به بازار داخلی ما باز شد.

مشخصات کلی چری تیگو 8 پرو مکس و تفاوت آن با مدل پرو

چری تیگو 8 پرو مکس

شرکت خصوصی مدیران خودرو از همان زمان تا به امروز نماینده شرکت چری در ایران است و محصولات کراس اوور و سدان این کمپانی را مونتاژ و راهی بازار می‌کند. کیفیت خودروهای چری در مجموع بد نیست و حرفی برای گفتن دارند. به تازگی مطلع شده‌ایم که چینی‌ها قصد دارند نسخه پرچمدار چری تیگو 8 خود را برای بازارهای صادراتی آماده و مجهز کنند.

آنها هم‌اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات صادرات و گسترش و توسعه بازارهای جهانی هستند و تا به امروز نسخه‌های متعددی از تیگو 8 با عناوین مختلفی نظیر تیگو 8 کلاسیک، تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو پلاس به بازار عرضه شده است. به طور کلی می‌توان گفت یکی از بهترین نسخه‌های صادراتی مربوط به مدل پرو پلاس می‌شود که مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است. همچنین می‌توانید درباره چری تیگو 8 پرو مکس مدل 2023 در ادامه بخوانید.

چری تیگو 8 پرو مکس

بعد از عرضه محصولات مذکور در بازارهای مختلف جهانی، چری هم‌اکنون خودروی تیگو 8 پرو مکس خود را وارد خیابان‌های قزاقستان کرده و از جمله تفاوت‌های نسخه پرو و پرو مکس می‌توان به مواردی از قبیل قاب کرومی جلو پنجره، چراغ‌های عقب دودی، خروجی اگزوز دوگانه و نشان AWD روی خودرو اشاره کرد.

از نظر طراحی داخلی و کابین تفاوت آشکار و بارزی بین پرو و نسخه پرو مکس دیده نمی‌شود و تنها مولفه‌ای که به چشم می‌آید، بالشتک‌های تنظیم صندلی است که بزرگتر شده و کیفیت تصویر دوربین هم 360 درجه نیز دچار تغییراتی مثبت شده و ارتقای چشمگیری داشته است.

اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه تیگو 8 پرو با تیگو 8 پرو مکس به پیشرانه آن برمی‌گردد. مدل پرو مکس مجهز به یک موتور دو لیتری توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر 197 اسب بخار قدرت تولید کند و مجموع انرژی را از طریق یک گیربکس 7 سرعته و سیستم تمام چرخ محرک به چرخ‌ها انتقال دهد.

چری تیگو 8 پرو مکس

قیمت این خودرو در قزاقستان نزدیک به یک میلیارد و 323 میلیون تومان است و شرکت چری محصول کراس اوور خود را با گارانتی 7 ساله یا 200 هزار کیلومتر کارکرد به فروش می‌رساند. از دیگر خودروهایی که هم‌اکنون در قزاقستان به فروش می‌رسند می‌توان به تیگو 4 پرو، تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو اشاره کرد.

یکی از موضوع‌های جالب توجه در نامگذاری این خودرو، کپی کاری همیشگی چینی‌ها از کمپانی اپل است. گویا چینی‌های چشم بادامی چه در صنعت تولید گوشی هوشمند و چه در صنعت خودروسازی سعی می‌کنند از پیشرفت‌های شرکت‌های آمریکایی استفاده کرده و رشد و پیشرفت خود را رقم بزنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*