میلیاردر هندی

میلیاردر هندی جایگاه دومین ثروتمند جهان را از جف بزوس گرفت

بر اساس اعلام بلومبرگ و تحلیل شاخص‌های آن، میلیاردر هندی جایگاه جف بزوس را گرفت و دومین ثروتمند جهان شد. او کیست و چقدر دارایی دارد؟

مردم بیشتر از آن که نگاهشان به سمت فقر و افراد فقیر باشد، علاقه و تمایل دارند درباره ثروت و ثروتمندان آگاهی کسب کنند. کمتر کسی پیدا می‌شود که بپرسد فقیرترین انسان روی زمین کیست و نفر بعد از آن ساکن کدام کشور است! دومین ثروتمند جهان تا همین روز گذشته جف بزوس، موسس و رئیس هیأت مدیره شرکت آمازون بود، اما امروز جایگاه خود را دودستی تقدیم یک میلیاردر از هندوستان کرد.

میلیاردر هندی جایگاه جف بزوس را گرفت

دی ماه سال گذشته بود که لیست ثروتمندترین افراد جهان منتشر شد. بلومبرگ به طور مقطعی و بر اساس شاخص‌های مختلفی درباره ثروتمندترین انسان‌های روی کره زمین آگاهی‌رسانی می‌کند. به تازگی تحلیل شاخص‌ها نشان داده که جف بزوس رتبه دوم خود را از دست داده و هم‌اکنون در جایگاه سومین فرد ثروتمند روی کره زمین ایستاده است.

میلیاردر هندی جایگاه جف بزوس را گرفت

جالب است بدانید میزان دارایی این شخصیت برجسته و معروف، 145.8 میلیارد دلار بوده و هم‌اکنون ثروت گوتام آدانی هندی به 146.9 میلیارد دلار رسیده است. همچنین این تاجر و شخصیت معروف هندی موفق شده تا پایان روز، میزان دارایی خود را به 147 میلیارد دلار برساند. جف بزوس همچنین در سال 2021 جایگاه نخست ثروتمندترین فرد جهان را به موسس تسلا و اسپیس ایکس یا همان ایلان ماسک مشهور واگذار کرد.

آن‌طور که بلومبرگ گزارش داده در حال حاضر تفاوت میزان دارایی آدانی و بزوس به یک میلیارد دلار می‌رسد. گوتام آدانی یکی از میلیاردرهای هند و رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی آدانی است و مطابق انتظارات می‌دانستیم که به زودی آدانی از بزوس پیشی خواهد گرفت؛ چرا که میزان ثروت این افراد وابسته به میزان سهامی است که در شرکت دارند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، طی روزهای اخیر نرخ‌های بهره فدرال رزرو به سرعت افزایش یافته و همین عامل باعث شده مردم راجع به سلامت اقتصاد دچار شک و تردید شوند و نتیجه این تردیدها به صورت کاهش ارزش سهام بزوس درآمده است. مقابله با تورم از طریق افزایش نرخ بهره همچنین باعث افت سهام شرکت آمازون شده و 26 درصد ضرر و زیان به بار آورده است.

میلیاردر هندی جایگاه جف بزوس را گرفت - گوتام آدانی

نقطه مقابل شرکت آمازون و شخص جف بزوس، گوتام آدانی و گروه صنعتی آدانی است. طی یک سال اخیر ثروت این میلیاردر هندی حدود 70 میلیارد دلار افزایش یافته است. از دیگر هندی‌های ثروتمند می‌توان به موکش آمبانی یاد کرد که هم‌اکنون با میزان دارایی 88.7 میلیارد دلاری در رتبه دهم جدول ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است.

طی یک سال اخیر ثروت آمبانی حدود یک میلیارد دلار افزایش یافت، ولی دو روز پیش 1.3 میلیارد دلار از ارزش ثروت آمبانی به عنوان رئیس و مدیرکل شرکت ریلانس اینداستریز کاسته شد. اوایل سال میلاد جاری بود که گوتام آدانی موفق شد ثروتمندترین مرد آسیا شود و در جایگاه بالاتری نسبت به آمبانی بایستد.

در حال حاضر ثروت افراد دیگر حاضر در این لیست کاهش یافته و حتی ایلان ماسک نیز با کاهش تقریباً 7 میلیارد دلاری، حدود 264 میلیارد دلار ثروت دارد. پس از وی برنارد آرنو به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت LVMH با دارایی 138 میلیارد دلاری نزدیک به 40 میلیارد دلار ضرر کرد و بیل گیتس هم با از دست دادن 26.6 میلیارد دلار، میزان دارایی‌اش به 112 میلیارد دلار رسید.

میلیاردر هندی جایگاه جف بزوس را گرفت

همچنین نفر بعدی لیست وارن بافت بود که با ضرر 12.7 میلیارد دلاری سرمایه‌اش را 96.2 میلیارد دلار کرد. دو مورد از بنیان‌گذاران آلفابت به نام‌های لری پیج و سرگی برین به ترتیب 33.7 و 32.9 میلیارد دلار از دارایی خود را ضرر کردند و به ثروت 94.7 و 90.6 میلیارد دلار رسیدند.

در آن سوی میدان رقابت بین ثروتمندان جهان، این گوتام آدانی بود که به جایگاه سومین ثروتمند جهان رسید و سپس با افزایش 12 میلیارد دلاری سرمایه‌اش هم‌اکنون تکیه بر جایگاه جف بزوس زده است. همه چیز برای آدامی از پاندمی کرونا آغاز شد. می‌توان گفت حدود دو سال پیش تمام آنچه آدامی داشت منحصر به 6 میلیارد دلار خالص می‌شد، اما از آن زمان تاکنون دارایی‌اش 25 برابر افزایش یافته که به شدت چشمگیر است.

اگر ثروت آدامی با همین رشد به مسیر خود ادامه دهد، بعید نیست که تا پایان سال جاری از ایلان ماسک سبقت بگیرد. گفتنی است که آدانی 60 سال سن دارد و فرد مشهوری در غرب محسوب نمی‌شود. او متولد سال 1962 میلادی در منطقه احمدآباد غرب هند است و از خانواده متوسطی چشم به جهان گشود.

میلیاردر هندی جایگاه جف بزوس را گرفت - گوتام آدانی

پدر آدانی با داشتن 7 فرزند از جمله گوتام آدانی، فروشندگی منسوجات می‌کرد، اما سقف آرزوهای آدانی بلندتر بوده و به همین ترتیب آدانی یک مدیر خودساخته است که از سن 16 سالگی در شرکت بازرگانی الماس برادران ماهندرا مشغول به کار بوده است. خود او در سن بیست و شش سالگی موفق شد شرکت کالایی تأسیس کند و این تشکیلات بعدا گسترده‌تر از آن چیزی شد که آدانی تصورش را می‌کرد.

آن‌طور که برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند، آدانی به تازگی وارد سیمان‌سازی شده و با خرید دارایی‌های سیمان شرکت هولسیم در هند، می‌خواهد وارد بخش سیمان شود و سپس کارخانه آلومینیوم‌سازی خود را راه‌اندازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*