قطعی و اختلال اینترنت

گزارش قطعی و اختلال اینترنت در برخی از شهرهای کشور؛ آیا اینترنت شما هم به مشکل خورده است؟

طبق گزارش کاربران، امروز 29 شهریور 1401 در بسیاری از شهرهای کشور شاهد قطعی و اختلال اینترنت هستیم. آیا شما هم در شهر و با سرویس‌دهنده خود به مشکل اینترنت برخورده‌اید؟

به دنبال اتفاقاتی که در این چند روز اخیر در کشورمان رخ داده و تجمع‌های اعتراضی که در برخی شهرهای کشور اتفاق افتاده، بسیاری از کاربران از قطعی و اختلال اینترنت در شهر خود خبر داده‌اند. اختلالات اینترنت مربوط به شهر یا اپراتور خاصی نیست و در بسیاری از نقاط کشور و همچنین روی بیشتر اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، اختلالات و مشکلاتی در اینترنت مشاهده می‌شود.

تایید قطعی و اختلال اینترنت از سوی نت بلاکس

نت بلاکس نیز اختلالات اینترنت در ایران را تایید کرده است و در روز گذشته هم گزارشی از قطعی کامل اینترنت در سنندج، مرکز استان کردستان منتشر کرد. همچنین در چند شهر دیگر مثل سقز هم اینترنت اپراتورهای موبایل و اینترنت خانگی آسیاتک به طور کامل قطع شده بود. علاوه بر این در بسیاری از شهرهای کشور نیز اختلال شدید اینترنت مشاهده می‌شود. به عنوان مثال در تهران سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و در برخی اپراتورها مثل پارس آنلاین، آپلود تصویر و ویدیو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر با مشکلات شدیدی مواجه شده است. حتی اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول برای ساعاتی به کلی در برخی نقاط تهران قطع شد. مشهد هم یکی دیگر از شهرهایی است که قطعی و اختلال اینترنت را در یکی دو روز اخیر تجربه کرده است.

قطعی و اختلال اینترنت

البته کیفیت و سرعت پایین اینترنت مدت‌هاست که مورد انتقاد کاربران بوده، اما دیروز و امروز شدت و گستردگی بیشتری پیدا کرده است. امروز، 29 شهریور 1401 نیز برخی نمایندگان مجلس در مورد کاهش سرعت اینترنت از وزیر ارتباطات سوال کردند. بر این اساس در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، سوال معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار و چند نماینده دیگر مجلس از وزیر ارتباطات در مورد کاهش سرعت اینترنت مطرح و اعلام وصول شد. مجتبی رضاخواه، نماینده تهران و تعداد دیگری از نمایندگان هم در مورد علت کاهش شدید سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر از وزیر ارتباطات سوال کرده‌اند. قرار است این سوال‌ها به کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفته و پس از بررسی و تایید، عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات دولت برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس فراخوانده شود.

تجربه شما از وضعیت اینترنت در یکی دو روز اخیر چه بوده است؟ آیا شما هم با قطعی و اختلال اینترنت مواجه شده‌اید؟ از کاربران عزیز تقاضا می‌کنیم وضعیت اینترنت خود را با ذکر نام اپراتور ارائه‌دهنده سرویس و همچنین شهر در بخش نظرها با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. سلام.
    اینجا شهرستان آباده شمال استان فارس هست.
    الان اینترنت 4G و پر‌سرعت هست. دسترسی به گوگل هم آزاده. واتساپ هم از ساعت شش صبح از فیلتر خارج شد ولی از ساعت ۱۰ دوباره درش تخته شد! اینستاگرام رو خبر ندارم.
    البته تعجبی نداره چون اینجا بیشتر مردم یا انقلابین یا اگر هم نباشن به‌شدت محافظه‌کار هستن بخاطر همین از ابتدای اغتشاشات اینجا هیچ تجمعی برگزار نشده و همه‌چی آرومه. بخاطر همین اینترنت وصله.

  2. اینترنت استان مرکزی الان چند روزه قطع هست . ولی دو بار در روز وصل میشه که سرعتش خیلی افتضاح هست . چون دیشب اغتشاش شد از دیروز تا حالا ما اصلا اینترنت نداریم و فقط سایت های اینترنتی و شاد باز میشن . واتساپ کاملا قطعه .
    با تشکر از وزیر ارتباطات که شبانه روزی تلاش میکنه هیچ اینترنتی به دست ما نرسه که ما متوجه اغتشاش ها نشیم .

  3. بهتر که قطع شده الان همه میریم توی خیابون

  4. بله اینترنت ما هم قطع شده تو این چند روز 🤕
    اغتشاشگرای لــعــنــتــی 🤬😡

  5. اینجا بندر انزلی اینترنت 4g+ آنتن هم داریم ، ولی واتساپ باز نمیشه ، من آزمایشی یک دانلود از سایت های ایرانی زدم ، سرعت نت از دو سال گذشته بهتره ، یک چیزی حدود ۲۵ مگابایت بر ثانیه . ولی حتی سرچ گوگل هم باز نمیشه ، فقط میتونید لینک سایت های ایرانی رو بیارید .

  6. نت بندر دیشب کلا قطع بود الآنم خیلی اختلال داره

  7. توی استان فارس هم دسترسی به اینستاگرام و واتساپ قطع شده. با تشکر از اغتشاشگران عزیز که به هیچی نرسیدن اینترنت رو هم ازمون دریغ کردن!

  8. درسته اینترنت امروز چهارشنبه قطع شد و وقتی هم وصل میشه روی H هست و اینستاگرام رو اصلا بالا نمیاره برا لرستان خرم آباد

  9. قم که خبری نیست مثل قبل هست چون اینجا خیلی شهر امنیتی هست همیشه توش نمیشه مثل بقیه شهرها کاری کرد

    • من همین الان قم هستم روستای قنوات.ابنجا هم ایرانسل هم همراه اول هم رایتل از سر شب قطعه. الان با این برنامه ذره بین فقط میشه بری توی سایت ها

  10. شهرماهم دیروز نت خراب بود موقعی هم وصل میشد سرعت در حد حلزون

  11. احتیاج به اینترنت نیست کافیه مردم همه توی خیابون باشند

  12. فکر کردن با قطع اینترنت جلوی مردم رو میتونن بگیرن اما مردم احتباجی به اینترنت ندارن پون کافیه همه توی خیابون باشند

  13. افتضاحه فقط سایتهای ایرانی و بدون دردسر باز می‌شه
    حتی سایت کجت نبکیوز هم بدون فیلتر شکن بالا نمیاد
    مسافر مشهد هستم و قطعه تقریبا ایرانسل
    لعنت به حکومت فاسد و انسان کش

  14. همۀ DNS هارو غیرفعال کردن ظاهرا!

  15. اینترنت همراه ایرانسل در اصفهان قطع است

  16. مشهد قطعه…با توجه به درگیری شدید دیشب بایدم قطع باشه

  17. اینترنت تبریز خیلی کند شده بود ظهر ..و گاهی به مدت ۵ الی ۱۰ دیقه قطع میشد …
    البته مطلع هستید که طبیعیه !