گارتنر : ویندوز ۱۰ موفقیت ویندوز ایکس پی و ۷ را تکرار خواهد کرد

سازمان تحقیقاتی گارتنر ( Gartner ) پیش بینی کرده که سیستم عامل جدید مایکرسافت ویندوز ۱۰ ، پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک سیستم عامل محبوب را داشته و می تواند موفقیت ویندوز ایکس پی و ۷ را تکرار کند.

گارتنر احتمال می دهد که تا ژانویه سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ درصد از شرکت ها از ویندوز ۱۰ استفاده کنند. معاون اجرایی گارتنر، آقای استیو کلینهاس می گوید:

در بازار مصرفی، یک آپگرید رایگان به همراه پشتیبانی وسیع (و قانونی) و وجود آپگریدهای اتوماتیک می تواند تضمین کند که تا آخر سال جاری ده ها میلیون کاربر آشنا با ویندوز ۱۰ وجود خواهد داشت. ما همچنین پیش بینی می کنیم که روند اتخاذ و مهاجرت به سیستم عامل ویندوز ۱۰ از سوی شرکت ها خیلی خیلی سریعتر از ویندوز ۷ در ۶ سال گذشته پیش رود.

windows-10-1

عوامل مختلفی در این مهاجرت دخیل اند که از مهم ترین آن ها می توان به آگاهی از اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷ تا آخر ژانویه ۲۰۲۰، سازگاری بالا و قوی ویندوز ۱۰ از اپ ها و دستگاه های ویندوز ۷ و تقاضای بیش از حد برای عرضه تبلت ها و لپ تاپ-تبلت ها اشاره داشت. نتیجاتا، بسیاری از شرکت ها در صدد این می باشند که تا نیمه اول ۲۰۱۶ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند و همچنین کاربرد از این نسخه را در نیمه دوم ۲۰۱۶ توسعه بخشند. گارتنر پیش بینی می کند که دست کم نیمی از شرکت ها در اوایل ۲۰۱۷ استفاده خود را از ویندوز ۱۰ شروع کرده و آماده اند تا در سال ۲۰۱۹ مهاجرت خود را تکمیل کنند.

گارتنر همچنین می افزاید که تا سال ۲۰۱۸، صفحه های نمایشی تاچ روی یک سوم نوت بوک ها عرضه خواهند شد. بدین معنا که همینطور که قیمت نمایشگرهای تاچ پایین تر می آید، پیش بینی می شود وجود نمایشگر لمسی برای نوت بوک ها رفته رفته به یک امر پیش فرض تبدیل شود و قیمت آن نیز در نیمه دوم ۲۰۱۶ بسیار ارزان شود. چرا که هم پروسه های تولید پیشرفت کرده اند و هم مهاجرت به ویندوز ۱۰ قرار است تسریع یابد.

منبع: gartner

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*