تصاویر ابرهای سیاره مشتری

تصاویر ابرهای سیاره مشتری ، شما را به دنیای وهم و خیال می‌برد + ویدیو

فضاپیمای جونو تصاویر ابرهای سیاره مشتری را منتشر کرد. ابرهای این سیاره گازی غول‌پیکر حالتی متفاوت دارند و شما را به دنیای وهم و خیال خواهند برد.

مشتری یک سیاره تماشایی است. این غول گازی ابرهای چرخنده، طوفان‌های دیوانه‌وار و مجموعه‌ای از رنگ‌های زیبا را در برابر چشمان ما قرار می‌دهد؛ اما اکثر ما این سیاره را به صورت صاف تصور می‌کنیم. گروهی از دانشمندان می‌خواستند ببینید که تصاویر ابرهای سیاره مشتری با در نظر گرفتن عمق به چه شکل خواهند بود. به همین خاطر آنها تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای جونو را به رندرهای سه‌بعدی زیبایی تبدیل کردند.

تصاویر ابرهای یخ زده سیاره مشتری

تصاویر ابرهای سیاره مشتری

دانشمندی به نام Gerald Eichstadt مدیریت این پروژه را بر عهده داشته است و برای ایجاد فیلم نهایی از تصاویر دوربین JunoCam فضاپیمای ناسا بهره گرفته است. این دوربین پیشتر نیز در آغاز ماموریت خود در سال ۲۰۱۶ تصاویر حیرت‌انگیزی از مشتری ثبت کرده بود. فضاپیمای جونو با سرعت ۲۰۹ هزار کیلومتر بر ساعت به دور مشتری می‌چرخد.

این پژوهشگر از داده‌های دوربین جونو برای ساخت نقشه‌ای سه‌ بعدی از ابرهای مشتری استفاده کرد و در نهایت نیز ویدیویی ساخته شد که در آن ابرها شبیه کیک‌هایی یخ‌زده دیده می‌شوند. ماموریت جونو این فرصت را برای ما فراهم کرده است که مشتری را به گونه‌ای متفاوت مشاهده کنیم. این نما از طریق هیچکدام از تلسکوپ‌های زمینی در دسترس نیست.

Eichstadt نتیجه پروژه خود را در جلسه این هفته کنگره علوم سیاره‌ای اروپا ارائه داد. تیم مربوطه تاکید کردند که هدف این پروژه فقط ارائه تصاویر زیبایی از ابرهای مشتری نیست، بلکه آنها می‌خواهند به دانشمندان در تصحیح دیدشان نسبت به ساختار شیمیایی ابرهای این سیاره نیز کمک کنند.

این ویدیو به ما کمک می‌کند که مشتری را همچون یک تیله مسطح در تاریکی فضا نبینیم، بلکه آن را به عنوان سیاره‌ای پیچیده با لایه‌ها و عمق‌های متفاوت تصور کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*