دومین تلاش مایکروسافت برای ارسال هولولنز به فضا

کمپانی مایکروسافت پنج شنبه همین هفته برای دومین بار هدست واقعیت مجازی هولولنز را با همکاری ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهد کرد.اولین تلاش ناسا برای ارسال هولولنز به فضا در روز جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ با انفجار راکت فضایی فالکون ۹ کمپانی اسپیس ایکس با شکست مواجه شد.

همان طوری که در بالا نیز گفته شد، تلاش قبلی مایکروسافت و ناسا جهت ارسال هولولنز به فضا با استفاده از راکت فالکون ۹ به دلیل وجود برخی مشکلات در این راکت، با شکست مواجه شد. اما گویا قرار است که این بار محموله با استفاده از راکت دیگری که ساخته کمپانی آمریکایی Orbital Sciences است به فضا ارسال شود و اگر مایکروسافت و ناسا خوش شانس باشند، این بار قرار نیست که شاهد انفجار راکت در آسمان باشیم.

مایکروسافت نیز چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد در ماه دسامبر مجدداً هولولنزها را به ایستگاه فضایی بفرستد و گویا این اتفاق قرار است به وقوع بپیوندد. راکتی که قرار است هولولنزها را به همراه سایر تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد، Orbital ATK CRS-4 نام دارد و در ساعت ۲:۵۵ دقیقه بامداد روز پنج شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ به وقت تهران به فضا پرتاب می شود. اَلِکس کیپمن، یکی از مدیران پروژه هولولنز در توییتر خود نوشت که راکت Orbital ATK CRS-4 پنج شنبه آماده رفتن خواهد شد!

ناسا و مایکروسافت می خواهند تا با همکاری یکدیگر در پروژه ای به نام “Sidekick” فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند، هولولنزها را امتحان کنند. با این کار افرادی که روی زمین هستند می توانند آن چه را که فضانوردان مشاهده می کنند را ببینند، گویی از چشم خود آن ها نگاه می کنند. همچنین ناسا می خواهد تا با استفاده از هولولنز، به فضانوردان تازه کار آموزش دهد و تمامی این آموزش ها از راه دور و به وسیله اشکال و اشیاء هولوگرافیک انجام خواهند شد.

منبع :MICROSOFTNEWS

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*