سیر تکامل جلوپنجره خودروهای مرسدس بنز

سیر تکامل جلوپنجره خودروهای مرسدس بنز به روایت تصویر

سیر تکامل جلوپنجره خودروهای مرسدس بنز طی یک قرن گذشته به معنای واقعی چشمگیر است. در ادامه شاهد تصاویر جلوپنجره‌های این خودروساز آلمانی باشید.

جلوپنجره را می‌توان چهره یا کارت شناسایی یک خودرو دانست که هویت آن را تعیین می‌کند. اگر پیگیر دنیای خودرو باشید، با نام‌هایی مثل بی ام و، مرسدس بنز و رولز رویس احتمالاً بلافاصله به یاد جلوپنجره خاص خودروهای این شرکت‌های خوشنام می‌افتید. جلوپنجره‌ها بسته به المان‌های طراحی روز و سایر عوامل به مرور زمان تکامل پیدا می‌کنند و مرسدس بنز جزو خودروسازانی است که تکامل جلوپنجره آن جای توجه دارد.

سیر تکامل جلوپنجره خودروهای مرسدس بنز

از زمانی که ویلهلم مایباخ اختراع خود رادیاتور کندویی را در سال 1900 روی مرسدس 35 PS پیاده‌سازی کرد تا به امروز، جلوپنجره خودروهای مرسدس بنز دگرگون شده است. جلوپنجره رادیاتور برای رفع مشکل خنک‌سازی پیشرانه‌های درون‌سوز آن زمان طراحی شده بود اما باعث آغاز دوران جلوپنجره برای خودروها شد.

مرسدس بنز 170 در سال 1931 همه‌چیز را متحول کرد. برای اولین بار، ادیاتور جهت حفاظت پشت جلوپنجره قرار گرفته بود که بخشی از کاپوت خودرو به حساب می‌آمد. این منجر به شکل‌گیری جلوپنجره کرومی شد که نه تنها از رادیاتور حفاظت می‌کرد، بلکه در کنار لوگوی ستاره سه‌پر مرسدس بنز نقش یک ویژگی بصری/هویتی را داشت. پس از آن بود که این خودروساز بزرگ آلمانی طی دهه‌های پیش رو جلوپنجره کرومی را تکامل بخشید.

سیر تکامل جلوپنجره سری EQ مرسدس بنز

مرسدس بنز در دهه 50 میلادی با خودروی 300 SL گالوینگ و رودستر 190 SL جلوپنجره جدیدی را معرفی کرد که در داخل با عنوان «چهره خودروی اسپرت» شناخته می‌شد. میله‌های افقی این جلوپنجره به مشخصه اصلی خودروهای بعدی این شرکت آلمانی تبدیل شد. مرسدس بنز در سال 2007 هم به مشتریان برای جلوپنجره خودروی خود بسته به تریم حق انتخاب داد. خریداران سدان‌های کلاس C و کلاس E می‌توانستند جلوپنجره کلاسیک (تریم کلاسیک و الگانس) یا اسپرت (تریم آوانگارد) را سفارش بدهند.

مرسدس بنز با آغاز دوران خودروهای الکتریکی خود جلوپنجره را با کاربردی متفاوت از محافظ رادیاتور به کار خواهد گرفت. حالا که نیازی به رادیاتور برای خودروهای برقی نیست، این خودروساز برای سری EQ پنلی مشکی را به عنوان جلوپنجره استفاده می‌کند که یک سطح ایده‌آل برای سنسورهای مخفی اما اساسی خودرو محسوب می‌شود. در ادامه سیر تکامل جلوپنجره‌های مرسدس بنز از مرسدس بنز 35 PS تا سری EQ را به ترتیب از سمت راست مشاهده می‌کنید.

سیر تکامل جلوپنجره خودروهای مرسدس بنز از 1900 تا 2022

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*