مقاومت اپل واچ اولترا

مقاومت شگفت انگیز اپل واچ اولترا را در این ویدیوها ببینید

مقاومت اپل واچ اولترا شما را متعجب خواهد کرد. اپل چندی پیش ساعت هوشمند Apple Watch Ultra را با مشخصات جذاب و قیمت بالا برای ورزشکاران و افراد حرفه‌ای معرفی کرد.

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا مقاومت بالایی دارد. هرچند که کاربران یوتیوب خیلی در این رابطه مطمئن نبودند و به همین خاطر تصمیم گرفتند آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند. یکی از آنها اپل واچ اولترا را زیر آب با فشار بالا قرار داد و دیگری نیز این ساعت را زیر ضربه‌های چکش گذاشت.

مقاومت بالای اپل واچ اولترا در دو تست مختلف

مقاومت اپل واچ اولترا

پس از هر مراسم اپل معمولا ویدیوهای زیادی توسط ولاگرها منتشر می‌شود که در آن به کالبدشکافی محصولات تازه معرفی شده می‌پردازند یا آنها را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنند. هرچند برای اپل واچ اولترا که در هنگام معرفی با عنوان دستگاهی مقاوم که حتی غواصان و ماجراجویان می‌توانند روی آن حساب کنند ارائه شد، ویدیوها بیشتر روی استحکام دستگاه تمرکز دارند.

در ویدیو اول کانالی به نام DC Rainmaker قصد دارد مقاومت اپل واچ اولترا را در برابر فشار آب بررسی کند. ساعت هوشمند گران‌قیمت اپل با تاییدیه EN13319 همراه شده است که یعنی می‌تواند تا عمق ۱۰۰ متری دوام بیاورد. همچنین این ساعت با یک برنامه اختصاصی نیز همراه شده است که عمق آب را برای کاربر نشان می‌دهد.

هرچند که یوتیوبر آمستردامی امکان غواصی عمیق با این ساعت را نداشت. به همین خاطر از یک محفظه کوچک دست‌ساز برای شبیه‌سازی فشار آب استفاده کرد. در طول این آزمایش کنترل شده مشخص می‌شود که برنامه اپل واچ دقت بالایی دارد و اعداد را نیز به شکل مناسبی به کاربر نشان می‌دهد.

در این تست وقتی فشار آب از عمق تعیین شده برای برنامه بیشتر می‌شود، صفحه نمایش به رنگ زرد روشن در می‌آید و پیام Beyond 130ft (بیشتر از ۴۰ متر) نمایش داده می‌شود. هرچند که اپل واچ اولترا تا عمق شبیه‌سازی شده ۴۸.۵ متر نیز هیچ مشکلی نداشت. اگرچه برنامه اپل واچ نتوانست عمق بیشتر از ۴۰ متر را نشان دهد، اما برنامه Health اپل تا عمق ۴۳.۸۹ متر را نشان داد.

هرچند که در ویدیو دوم یک تست مقاومت نسبتا سنتی را می‌بینیم که در آن اپل واچ اولترا در برابر چکش قرار می‌گیرد. این ویدیو توسط کانال TechRax منتشر شده است که چندی پیش نیز صرفا برای امتحان کردن قابلیت تشخیص تصادف آيفون 14 یک ماشین را نابود کرد.

این کانال پس از جعبه‌گشایی ساعت اپل، آن را روی یک سطح سیمانی انداخت که در نتیجه آن تنها چند خط کوچک روی قاب تیتانیومی Apple Watch Ultra افتاد. در تست بعدی ساعت اپل داخل ظرفی پر از پیچ انداخته شد. سپس یوتیوبر معروف ظرف را به شدت تکان داد تا روی دستگاه حسابی خط بیفتد؛ اما به جز کمی خاک روی بند ساعت و تعداد کمی خط و خش، مشکل خاصی برای اپل واچ اولترا پیش نیامد.

در آخر نیز فرد با یک چکش به جان ساعت اپل افتاد. او در ابتدا ضربات را به آهستگی به صفحه ساعت می‌زد و کم‌کم قدرت ضربه را بیشتر می‌کرد. صفحه نمایش پس از ۱۲ ضربه خاموش شد؛ ولی آسیب ظاهری چندانی به ساعت وارد نشده بود. هرچند که پس از سه ضربه محکم شیشه نمایشگر نیز شکست. همچنین یک ضربه به پنل پشتی باعث خرد شدن آن شد.

جالب اینکه ظاهرا اپل واچ اولترا نسبت به میز یوتیوبر مقاومت بیشتری داشت؛ زیرا پس از شش ضربه بخشی از میز که زیر ساعت بود، آسیب دید و فرد مجبور شد ساعت را روی قسمت دیگری قرار دهد. این دو ویدیو به خوبی نشان می‌دهند که ساعت اپل مقاومت بالایی دارد و می‌تواند در زندگی روزمره و ماجراجویی‌های مختلف شما را همراهی کند.

با وجود این، توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه مقاومت اپل واچ اولترا را از عمد تست نکنید؛ زیرا پرداخت ۷۹۹ دلار برای یک ساعت هوشمند شوخی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*