وای فای ۷

وای فای ۷؛ هرآنچه که باید در مورد فناوری جدید Wi-Fi 7 بدانید

کمتر از ۲ سال دیگر محصولات مجهز به فناوری وای فای ۷ – Wi-Fi 7 وارد بازار می‌شوند. اما این فناوری ارتباطی بی سیم چه تغییراتی نسبت به نسل قبلی کرده است که آن را هیجان‌انگیز می‌کند؟

وای فای ۶ هنوز به طور گسترده در اختیار عموم کاربران قرار نگرفته که شاهد رونمایی از نسل بعدی آن یعنی وای فای ۷ به عنوان جدیدترین تلاش برای توسعه فناوری شکل گرفته در ۲۰ سال پیش هستیم. اما Wi-Fi 7 چه امکانات و ظرفیت‌های جدیدی دارد؟ چه کسی به آن احتیاج دارد؟ چه زمانی عرضه خواهد شد؟ ما اینجاییم که به تمام این سوال‌ها پاسخ دهیم.

فناوری‌های موفق دائماً به تحول ادامه می‌دهند. تحول در آن‌ها هیچگاه متوقف نمی‌شود. هر چه یک فناوری موفق‌تر باشد، نیاز به بهبود کاربری در آن بیشتر می‌شود. وای فای یکی از موفق‌ترین فناوری‌های بی‌سیم است و این موفقیت توام با نوآوی است.

وای فای باید به بهبود عملکرد، افزایش طیف بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مهم‌تر از همه بهبود تجربه کاربری نیاز دارد. در کنار 5G، وای فای نیز یکی از فناوری‌هایی است که کاربران زیادی از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. به همین خاطر هم هست که باوجود در دسترس قرار گرفتن وای فای ۶ از سال ۲۰۱۹، از همان زمان کار روی نسل بعدی آن یعنی وای فای ۷ توسط گروه IEEE 802.11be آغاز شد.

همه چیز درباره فناوری وای فای ۷

نسل جدید فناوری وای فای اهداف بلندپروازانه‌ای دارد و باید الزاماتی را برآورده کند تا بتواند نیازهای فزاینده ارتباطی کاربران را تأمین کند. گروه IEEE همچنان در تلاش است تا بتواند فناوری 802.11be را تا اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی آماده استفاده تجاری کند و انتظار می‌رود در همان زمان شاهد ظهور تبلیغ محصولات مجهز به این فناوری باشیم.

گرچه Wi-Fi 7 هنوز از راه نرسیده و بسیاری از امکانات جدید آن هنوز اعلام نشده است، اما مسیر تکامل فناوری وای فای نشان می‌دهد که باید چه انتظاری داشته باشیم و سرعت اتصال در آن چه تغییراتی خواهد داشت. وای فای ۶ تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسخه ۵ این فناوری داشت. جدول زیر سیر تکاملی این فناوری را به نمایش می‌گذارد. پیشرفت‌های وای فای ۶ فراتر از انتظارها بود و به طور اساسی نحوه انتقال و مدیریت ترافیک را تغییر می‌دهد که باعث بهبود کیفیت کلی، ثبات و امنیت می‌شود.

وای فای ۷

وای فای ۷ هم در همین جهت حرکت خواهد کرد و آن را به جلوتر می‌برد. گرچه هنوز از روش مدولاسیون OFDMA استفاده می‌کند، اما با استفاده از رمزگذاری 4096-QAM آن را انعطاف‌پذیرتر و کارآمدتر می‌کند. MU-MIMO نیز در این نسل به جای ۸ جریان فضایی، از ۱۶ جریان پشتیبانی می‌کند. حداکثر حجم کانال دو برابر شده تا دسترسی به باند ۶ گیگاهرتزی (جدیدترین باند اضافه شده توسط Wi-Fi 6E) ایده‌آل‌تر شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید فناوری وای فای در نسل جدید، افزایش حداکثر سرعت انتقال داده به ۴۶ گیگابیت بر ثانیه است. علاوه بر این، وای فای 7 نرخ تأخیر کمتری داشته و در استفاده از شبکه و منابع جریان، انعطاف‌پذیرتر عمل می‌کند.

وای فای ۷

وعده بزرگ نسل جدید، بهبود عملکرد و بهره‌وری است. اما چه کسی به آن احتیاج دارد؟ آیا وای فای ۶ به قدر کافی خوب نیست؟ وای فای 7 مسیر هموار شده نسل قبلی را گسترش خواهد داد تا با افزایش مقیاس‌پذیری بتواند از پس حمل بار ترافیکی فزاینده برآید و نیازهای کاربران را نیز برآورده کند.

وای فای ۷

این فناوری همچنین باعث پیشرفت در فناوری‌های اینترنت اشیاء، اتوماسیون‌های تجاری، سیستم‌های نظارتی، کنترل از راهدور، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌شود. علاوه بر همه این‌ها می‌تواند روی سیستم‌های حمل و نقل عمومی نیز اثرگذار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*